Waar op letten bij voeding voor goede OC

Pagina: 1
Acties:

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:29

justifire

Shut up and squat !!

Topicstarter
Vroeg me af waaraan je nou kan zien of je een zwaardere voeding nodig hebt of niet. Kan je dat ergens aan zien?? Aan de 12volt lijn ofzo?? Heb hier een 300 watt voeding voor me systeempie maar vraag me af of het nodig is om zwaarder te gaan. Natuurlijk weet ik ook wel dat hoe zwaarder je zit hoe beter, maar ik wil weten of het wel echt nodig is om zwaarder te gaan, of dat dat dan gewoon overkill is. Iemand die mij kan vertellen waar ik op moet letten??

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Verwijderd

Ligt er puur aan hoeveel fans je erop gaat zetten....

*search* :?

• Interstice
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-03-2025

Interstice

Hallo?

Nou als je systeem ram instabiel word / is omdat er zoveel hardware inzit moet je zwaarder.

Verder alleen nodig als je in een hardware monetering proggie je volt lines zwaar zit schommelen. Maar denk dat je met 300 watt wel goed zit. VOor overclocken maat het niet zoveel uit. Die 1,5 volt die je misschien extra naar je cpu stuurt zal je voeding niet de das omdoen.

Proud member of Tacopsclan [CLS]

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:29

justifire

Shut up and squat !!

Topicstarter
Mijn 5 volt line schommelt tussen de 4.85 en de 4.96 is dus 0.11 volt verschil, lijkt mij dus niet zon probleem.Toch?? Maar waar moet ik nou op letten?? Zijn toch wel richtlijnen voor? Maximalen en minimalen en schommelingen ?? Wil graag wat meer duidelijkheid :)

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙