Toon posts:

(wireless) storing?

Pagina: 1
Acties:
  • 380 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heb wel wat hooge gebouwen in de beurd waar ik een AP kan plaatsen, voor een afstand te overbruggen van 2 km. Maar het probleem is (meschien) dat daar al veel apperatuur op staat. :)
Kan ik storingen verwachten?
Zo ja is dat frequentie of vermogen afhankelijk? :Y)

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:52
Volgens mij heeft het meer met frequentie te maken dan met vermogen. Als twee radiozenders op precies dezelfde frequentie uitzenden dan zul je van beide zenders niet veel meer horen, maar als ze op verschillende frequenties uitzenden met een verschillend vermogen dan kan ik me het hooguit indenken dat de ene zender moeilijker te ontvangen is dan de ander.

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Verwijderd

Topicstarter
Maar als er 2 APs in elkaars straal draaien op een frequentie van 2.4 dan hoef je toch geen storing te verwachten. :) |:(

• Creep
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-08 09:41
voor info kan je bijv op www.wirelessleiden.nl kijken

Wie de geschiedenis niet kent, is gedoemd ze te herhalen.

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik als heel wat keeren bezocht.
Maar bedankt,:)

• ScuL
  • Laatst online: 06:01
Op zondag 26 mei 2002 14:52 schreef budi het volgende:
Volgens mij heeft het meer met frequentie te maken dan met vermogen.
Nou, bij een zeer hoog vermogen is het wel degelijk mogelijk dat een bepaalde zender breedbandig frequenties gaat storen en dus interferentie pleegt op bestaande frequenties..

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

• budi
  • Laatst online: 07:52
Oh okey, ik heb er verder ook niet zoveel verstand van, maar het leek me logisch.

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:30
Als de zenders echt duidelijk elkaar "kruisen" ed, dan zul je inderdaad een (grote) performance-drop tegenkomen ja.

• ScuL
Op zondag 26 mei 2002 20:04 schreef budi het volgende:
Oh okey, ik heb er verder ook niet zoveel verstand van, maar het leek me logisch.
Je had in eerste instantie ook wel gelijk hoor ;)
Maar het komt vaak genoeg voor dat zwaar krachtige zenders (zoals radio/TV masten) andere communicatie kunnen storen, bijvoorbeeld telefonie. En dan zenden ze dus niet op dezelfde frequentie uit, maar door het enorme vermogen dijt het signaal gewoon uit waardoor andere frequenties ook gestoord kunnen worden :) Hoop dat je het een beetje begrijpt ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ja, alleen begrijp ik nog niet of het op de zelfde frequentie ook probleemen opleverd. Bijv. heb hier een AP staan en 50 m vederop staat er nog 1 (van iemad anders) kan ik storingen verwachten? :)

• ScuL
Nee. WiFi werkt op 16 kanalen. Als je 2 AP's van verschillende netwerken naast elkaar zet dan kiezen ze automatisch een vrij kanaal binnen de frequentieband. Je hoeft dus geen storing van een ander WiFi netwerk te verwachten. (Tenzij daar 16 verschillende AP's staan maar dat lijkt me sterk).

Pagina: 1