[WATT] Aantal watt per apparaat

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008

• vegterb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-06 20:44

vegterb

[ZzZ]Vighter

Topicstarter
Dus als ik het goed heb:

Aopen HQ8 Levert 300 Watt.

AMD TB 1200 65,5 Watt
Geforce V7700 TI 30,2 Watt
HDD0 (Maxtor, 7200) 40,0 Watt
HDD1 (DVD-sp) 30,0 Watt
HDD2 (CD-RW) 30,0 Watt
RAID0(Maxtor, 5400) 40,0 Watt
RAID1(Samsung, 5400) 40,0 Watt
RAID2(Samsung, 5400) 40,0 Watt
Epox 8KTA3+ Pro Unknown
Silverado CPU Cooler Unknown
56K6 Modem Unknown
Netwerkkaart 10/100 Unknown

Totaal aantal Watt 315,7 Watt
Dit is het aantal watt, dat mijn PC trekt bij het opstarten, en dan dus nog 4 apparaten niet meegeteld...
Toch, als ik opstart krijg ik een Videokaartfout (piepjes) En dan ff reseten als HD's zijn opgespined en bee;d :Z

Maar weet iemand wat de rest trek en of ik het zo goed begrijp!?!

My Laptop Specificaties vs My Desktop Specificaties

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op zondag 26 mei 2002 12:57 schreef vegterb het volgende:
Aopen HQ8 Levert 300 Watt.
Dat is slechts een ongeveer.

Waarschijnlijk zakt je 5 volt lijn te ver in bij een boot, en is dat, en niet gebrek aan pure Watts het echte probleem. Het zaakje weigert door gebrek aan 5 V.

Verwijderd

koop een zwaardere voeding zou ik zeggen. BTW die watt's kloppen alleen als je alles stressed eh ;). Dus als je alleen maar officet dan heb je echt geen 65 watt voor je proc.
Maar een zwaardere voeding is wel handig met zo'n config.

Verwijderd

Op zondag 26 mei 2002 13:00 schreef AlterEgo het volgende:

[..]

Dat is slechts een ongeveer.

Waarschijnlijk zakt je 5 volt lijn te ver in bij een boot, en is dat, en niet gebrek aan pure Watts het echte probleem. Het zaakje weigert door gebrek aan 5 V.
ja, probleem ligt aan de +5, maar hij heeft ook wel een zwaardere voeding nodig. De +5 V kan je btw ook stabiliseren, check de search maar eens.

• vegterb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-06 20:44

vegterb

[ZzZ]Vighter

Topicstarter
Wow!!!

Computers weet ik vrij veel van, maar van stroom echt weinig, dus dat +5 V Begrijp ik niet helemaal.

Een voeding kan toch 235 V aan? Dus die 5 boeit dan ook niet of ben ik nou heel erg dom? }:O

Owkee, dus om kort te gaan een voeding van 300 Watt kan meer aan dan 300 Watt? maar niet veel meer, zoals bij mij.

My Laptop Specificaties vs My Desktop Specificaties

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Er gaat 230V in. Er uit komen +12, +5, -5, en -12V. Die hebben allemaal hun beperkingen op amperage. Het belangrijkste is de +5V. Die wordt het zwaarst belast en als die tever inzakt doet je systeem het niet meer.

Verwijderd

De netspanning is niet interessant en heeft ook geen invloed op je 5volt lijn. Het ligt idd aan dat je 5 volt lijn het (waarschijnlijk) niet trekt, gezien het aantal hdd's :). De cd-rom spelers oid (mits geen cd erin) en de kaarten (modem /nic etc) zijn verwaarloosbaar in dit geval.

Een zwaardere voeding is (zoals de rest al zei) wel aan te bevelen met een setup als die van jouw.

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:59

LopeZ

Too much is never enough

Je andere ging niet voor nix opslot
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.