Toon posts:

Digitiser bruikbaar buiten CAD/CAM?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik kan een A3-digitiser kopen (Genius Newsketch 1812D) met pen en muis. Eigenlijk ben ik niet zo'n CAD/CAMmer, ik doe meer met muzieksoftware, surfen, webdesign, vanalles eigenlijk.
Ik heb nooit met zo'n tablet/digitiser gewerkt, en ik vraag me af of het voor mij eigenlijk wel wat is. Ik heb nu last van RSI, dus ik wil hem voornamelijk gebruiken als muisvervanger binnen windows.
Vragen zijn dus:
1. Werkt dat als muisvervanger?
2. Werkt het onder WinXP?
3. Kan ik het ook gebruiken als tablet (in PaintShop Pro tekeningen maken, of bijvoorbeeld handtekening zetten)
4. Wat is het verschil (is er verschil?) tussen zo'n digitiser en een tablet (zoals die Wacom graphires)
5. Kunnen jullie "iest" zeggen over zo'n digitiser (wat zijn de ervaringen, tips, weetjes...)

Alle info is welkom, zodat ik een goed beeld kan vormen.
Dank en groet

Verwijderd

Op zondag 26 mei 2002 12:52 schreef L-bert het volgende:

1. Werkt dat als muisvervanger?
2. Werkt het onder WinXP?
3. Kan ik het ook gebruiken als tablet (in PaintShop Pro tekeningen maken, of bijvoorbeeld handtekening zetten)
4. Wat is het verschil (is er verschil?) tussen zo'n digitiser en een tablet (zoals die Wacom graphires)
5. Kunnen jullie "iest" zeggen over zo'n digitiser (wat zijn de ervaringen, tips, weetjes...)
1 ja
2 waarschijnlijk (moet je even op de website van fabrikant kijken)
3 ja, maar niet druk gevoelig, zoek maar eens op wacom, en een keer op digitizer.
4 zie 3
5 Wanneer je met een pen gaat werken geeft dit een heel ander gevoel in je ahnden als met die muis, een fijne afwissiling om geen RSI te krijgen.