Toon posts:

Pc op tv via monitor aansluiting

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben gister op de PC Discount geweest en zag daar een kabel, aan de ene kant zit een monitor aanluiting en aan de andere kant zit een scart. Mijn vraag is gaat diot werken? Kheb et al geprobeerd alleen hij geeft niet bepaald beeld.

• PtrO
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-08 13:58
Waarschijnlijk heb je een VGA-to-RGB kabel en dat zal niet werken voor TV. Naast de R(ood)G(roen)B(lauw) signalen heb je nl. ook H(orizontale) en V(erticale) synchronisatie nodig die niet via/met SCART door een TV worden ondersteund.

Voorts heb je nog een probleem met de (veel) hogere beeld/lijn frequentie van VGA (>31kHz) t.o.v. TV (ca. 15kHz). Consumenten tv's ondersteunen die hogere sync snelheden gewoon niet.

Voor beeld op je TV, kan je 't beste een VGA2TV (bijv. Trust Televiewer) aanschaffen. Reken op ca. 100-140 eurtjes.

De Scart-RGB2VGA kabels zijn (d8 ik) juist bedoeld om RGB-SCART bronnen (Game consoles etc) aan te sluiten op een VGA-ingang van bijv. een geschikte video-projector. De projector 'ondekt' dan het VGA-monitor H/V sync ontbreekt en zal die dan vanuit het scart-composiet videosignaal gaan extracten.

Go with the flow blocking your way and use AD for achieving results

• Asclepius
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-08 07:08
Is het gewoon een kabel met alleen een vga aansluitimg aan de ene kant en aan de andere kant een scart aansluiting, of zit er ook nog iets van een kastje of iets dergelijks tussen? Bij sommige videokaarten kan je idd gewoon een kabeltje met een vga aansluiting aan de ene kant en een s-video of composite aansluiting aan de andere kant aansluiten, maar dan moet de videokaart dat wel ondersteunen.
Het signaal dat uit een vga aansluiting komt is namelijk heel anders dan dat van een gewoon scart-signaal. Meestal moet het signaal eerst nog worden aangepast, zoals bijvoorbeeld door een Trust Televiewer.