xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Verwijderd
waarschijnkijk is je schijf echt stuk, probeer hem eens op een andere ide kabel, en controller, verander de slave/master settings eens, en zoniet, stop hem eens in een andere pc. maar nogmaals rare geluiden is vaak stuk...
argh is net 2 maanden oud, en had net alles gebackupt op deze zodat ik kon formatteren
als ik alles kwijt ben kan ik net zo goed kappen met school
staat namelijk alles van school op
en werk
en alles.... aaaaargh
als ik alles kwijt ben kan ik net zo goed kappen met school
staat namelijk alles van school op
en werk
en alles.... aaaaargh
ja vast wel, 60 gigabyte aan cd'tjes is heel makkelijk mee te nemen...
kut kut kut dit betekent echt dat ik alles kwijt ben...
ik kan nu net zo goed voor een trein gaan liggen...
misschien eens leuk om die 2x40 op de raid te gooien en die 60 op de gewone ide, (raid0rox)
als die ene het weer doet uiteraard. voor de rest, heb je vast wel S.M.A.R.T, toeltjes voor smart zijn overal te vinden, ze testen de conditie van je schijven, heb het zelf (gelukkig) nooit hoeven te gebruiken...
als die ene het weer doet uiteraard. voor de rest, heb je vast wel S.M.A.R.T, toeltjes voor smart zijn overal te vinden, ze testen de conditie van je schijven, heb het zelf (gelukkig) nooit hoeven te gebruiken...
damn heb je ook echt 60gb aan school werk? das behoorlijk veel typewerk geweest dan, of je scant grote plaatjesOp zondag 26 mei 2002 13:18 schreef Phusebox het volgende:
ja vast wel, 60 gigabyte aan cd'tjes is heel makkelijk mee te nemen...
hmz je kan trouwens beter die schijf dan voor een trein gooien, als ie toch stuk is
Verwijderd
Je kunt de gegevens nog terughalen als ze erg belangrijk zijn
Moet je even contact opnemen met IBM
Ik heb zelf al 4 IBM 60gig schijven naar de knoppen in +- anderhalf jaar ben van IBM afgestapt krijg wel telkens een nieuwe maar je durft er bijna niets meer op op te slaan
succes ermee
http://www.storage.ibm.com/hdd/support/pre_rma.htm
hier kun je eens kijken
Moet je even contact opnemen met IBM
Ik heb zelf al 4 IBM 60gig schijven naar de knoppen in +- anderhalf jaar ben van IBM afgestapt krijg wel telkens een nieuwe maar je durft er bijna niets meer op op te slaan
succes ermee
http://www.storage.ibm.com/hdd/support/pre_rma.htm
hier kun je eens kijken
Ik heb ook zoiets gehad met m'n wd. Ik heb toen een tooltje gedownload van hun website, dat op een bootdisk gezet. En toen uitgevoerd, en toen deed ie het weer goed
. Ben er nooit achtergekomen wat het nou was
. Ik weet niet of ze het ook voor jouw merk hd hebben. Het is misschien het proberen waard.
volgens ibm tool heb ik corrupte sectors... da's dus hardwarematig ofniet?
Hmz, ik ben een beetje een n00b op dit gebied, maar kan ie dat niet repareren of ze uitschakelen?Op zondag 26 mei 2002 16:34 schreef Phusebox het volgende:
Als het zo belangrijk is als je doet voorkomen:
er zijn bedrijven die (tegen een aanzienlijke vergoeding) zelfs van de zwaarst gecrashte HD's nog heel veel data af kunnen halen. Ik zou daar eens naar informeren dan.
er zijn bedrijven die (tegen een aanzienlijke vergoeding) zelfs van de zwaarst gecrashte HD's nog heel veel data af kunnen halen. Ik zou daar eens naar informeren dan.
even de HDD openschroeven polijsten met tandpasta, daarna weer dichtschroeven en dan formatteren
stuur dat ding maar op, hij is dood aan het gaan
Een sector is een behoorlijk stuk op je HD, je zou met een format kunnen proberen dit op te lossen, maar ik denk dat je er misschien beter van af kan blijven nu en mijn opl. ^^^die post proberen ...Op zondag 26 mei 2002 16:34 schreef Phusebox het volgende:
weet een van jullie waar ik zo'n bedrijf kan vinden?
gaat zeker 1000 piek per mb kosten ofzo...
dan is het nog goedkoop volgens mij.Op zondag 26 mei 2002 18:00 schreef Phusebox het volgende:
Afhankelijk van hoe kapot je schijf is, kost het zo'n Eur.500,- tot Eur.5000,-. Maar van wat ik uit je verhaal wijs wordt, spint hij niet meer op of draait te langzaam.Op zondag 26 mei 2002 18:00 schreef Phusebox het volgende:
Ik denk dat alle data nog wel te redden is. (voor Eur.500,-)
'T is duur maar ja, als het zoooooooo belangrijk is, dan is het een schijntje
1000 piek per mb is goedkoopOp zondag 26 mei 2002 18:11 schreef jadjong het volgende:
[..]
dan is het nog goedkoop volgens mij.
hmm 60gb = 60.000 mb x 1000 = 60.000.000
60 miljoen? ach ja da's zeker goedkoop
Verwijderd
60 GB => 60 x 1024 = 61.400 MB, dus 61.400.000Op zondag 26 mei 2002 19:17 schreef Phusebox het volgende:
[..]
1000 piek per mb is goedkoop
hmm 60gb = 60.000 mb x 1000 = 60.000.000
60 miljoen? ach ja da's zeker goedkoop
Je zit er een kleine 1.5 miljoen naast.
Maar dan nog: ik denk ook dat hij stuk is. Je kunt hem hoogstens naar de winkel terugbrengen en RMA aanvragen.
(Backups rulen... zelfs al moet je 60 gb backuppen.)
ja maar deze 60 gb was nou net mijn backup daarna heb ik mijn pc geformatteerd, en wilde alles terugzetten, maar toen ging moederbord kapot...
terug naar winkel ok, langzaam begonnen alles op orde te brengen, pc begon na een week raar te doen ---> voeding kapot...
weer terug naar winkel, nieuwe voeding... hehe eindelijk... pc werkt, ga slapen, volgende dag: pc aan... 60gb hd kapot... en dat was vandaag... grrrrrrrrrrrrr
terug naar winkel ok, langzaam begonnen alles op orde te brengen, pc begon na een week raar te doen ---> voeding kapot...
weer terug naar winkel, nieuwe voeding... hehe eindelijk... pc werkt, ga slapen, volgende dag: pc aan... 60gb hd kapot... en dat was vandaag... grrrrrrrrrrrrr
Pagina: 1