Na aanleiding van dit topic, ben ik benieuwd wie er op zijn Epox moederbord (het liefst een 8KHA+) een dualmonitor setup heeft, en wat zijn instellingen in de bios zijn. Mij is het namelijk nog steeds niet gelukt om het aan de praat te krijgen terwijl mijn broer dezeflde opstelling heeft, alleen dan met een Gigabyte moederbord met AMD 750 chipset. Voor het hele verhaal moet je even die link lezen.
Ik heb een Epox 8KHA+ en 2 VGA kaarten:
1x Asus v8200 Geforce3 64MB AGP
1x Matrox G450 32MB DVI PCI
werkt prima hoor. Ik heb geen specifieke settings gedaan in het bios.
welk irq gebruikt jou agp kaart? die van mij shared samen met m'n live! irq 11, is dat misschien het probleem? willen die beide kaarten en de live! op hetzelfde irq ofzo?Op zondag 26 mei 2002 12:29 schreef Karel2001 het volgende:
Ik heb een Epox 8KHA+ en 2 VGA kaarten:
bij mij zitten op IRQ 5:
3Com NIC
FireWire kaart
Geforce3
Matrox G450
IRQ 11 is in gebruik door VIA USB
3Com NIC
FireWire kaart
Geforce3
Matrox G450
IRQ 11 is in gebruik door VIA USB
Als ik "init display first" op PCI zet, en ik kom in windows, staat er dus bij mijn Geforce 4 MX "This device cannot start". Op mijn Iiyama beeldscherm staat er een blauw scherm (OSD) met de melding:
Attention
Out of Range
H: 0.1 khz V: 126.0 khz
(die waardes kunnen wat anders zijn, weet ik niet zeker)
Aanwijzing?
[edit]
Bij mijn broer neemt die Trident PCI kaart helemaal geen IRQ in beslag, en als ik in mijn computer "init display first" op PCI zet, en ik in windows dus geen agp heb, zie ik dat die Trident idd geen IRQ opvraagt.
Lijkt me dus geen IRQ conflict.
Attention
Out of Range
H: 0.1 khz V: 126.0 khz
(die waardes kunnen wat anders zijn, weet ik niet zeker)
Aanwijzing?
[edit]
Bij mijn broer neemt die Trident PCI kaart helemaal geen IRQ in beslag, en als ik in mijn computer "init display first" op PCI zet, en ik in windows dus geen agp heb, zie ik dat die Trident idd geen IRQ opvraagt.
Lijkt me dus geen IRQ conflict.
hoe kom je erbij dat als je in je Bios PCI first zet je in Windows geen AGP hebt? die optie in het bios is alleen maar om de opstart kaart te kiezen. Dat er meerdere devices op een IRQ zitten is geen probleem (heeft te maken met ASPI). Heb je wel "use this device as the primary display" aangevinkt en extend to this desktop ?
anders eerst effe die geforce alleen in het systeem met een monitor...effe op 640x480 op 60Hz...dan rebooten 2e VGA kaart erin als je in windows zit kijken hoe het dan loopt
anders eerst effe die geforce alleen in het systeem met een monitor...effe op 640x480 op 60Hz...dan rebooten 2e VGA kaart erin als je in windows zit kijken hoe het dan loopt
Om dual monitor in windows XP te activeren moet je in je bios PCI op first zetten--> gebruik maar search, iedereen zegt het, en bij me broer werkt het ook alleen maar zo.Op zondag 26 mei 2002 14:14 schreef Karel2001 het volgende:
hoe kom je erbij dat als je in je Bios PCI first zet je in Windows geen AGP hebt? die optie in het bios is alleen maar om de opstart kaart te kiezen. Dat er meerdere devices op een IRQ zitten is geen probleem (heeft te maken met ASPI). Heb je wel "use this device as the primary display" aangevinkt en extend to this desktop ?
Bij mij is dus het geval dat ik geen agp meer heb als ik in de bios pci als first zet, en vice versa.
dat verhaal van die resolutie zou misschien een oplossing zijn i.v.m. die osd melding op me monitor?
sorry maar in mijn bios (van me MBOp zondag 26 mei 2002 15:26 schreef schaapie het volgende:
[..]
Om dual monitor in windows XP te activeren moet je in je bios PCI op first zetten--> gebruik maar search, iedereen zegt het, en bij me broer werkt het ook alleen maar zo.
Bij mij is dus het geval dat ik geen agp meer heb als ik in de bios pci als first zet, en vice versa.
dat verhaal van die resolutie zou misschien een oplossing zijn i.v.m. die osd melding op me monitor?
en jij hebt nog nooit de melding "this device cannot start" gehad?Op zondag 26 mei 2002 17:45 schreef Karel2001 het volgende:
[..]
sorry maar in mijn bios (van me MB) staat toch echt AGP op first en ik draai toch echt met een AGP en PCI kaart
ik denk dat omdat jij een vrij moderne Matrox kaart heb het bij jou wel lukt.
ik heb zo'n oud fuck trident kaartje, en voorlopig wil het nog steeds niet lopen... iemand een oplossing?
Verwijderd
Bios update wil wel eens helpen met een probleem met zo'n bios instelling. Anders wet ik het ook niet.
Pagina: 1