Goedkope aluminium kasten

Pagina: 1
Acties:

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-08 07:04
Wat zijn de opties?

Lian-Li is eigenlijk best duur als er nog voeding bijkomt ;)

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Verwijderd

Mja eigenlijk is dit een search vraag, kun je zelf niet een klein onderzoekje houden?

Verwijderd

Verwijderd

Lian Li wel best mee
maar anders moet je hier vragen naar de Enermax ALU cases die zijn ook zeer bizar en denk niet al te gek duur.

Verwijderd

Yup, mooi, gebruiksvriendelijk, stevig. Alleen het front is van kunststof, maar ja, kunt niet alles hebben. Heb je wat te modden. 185 Euro is een OK prijs. ( Die chieftec dan, he? ;) )

Verwijderd

Dat zeg ik, Chieftec. Ik ga er ook zo een aanschaffen.

• Interstice
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-03-2025

Interstice

Hallo?

Op zondag 26 mei 2002 12:01 schreef MasterOverdrive het volgende:
Mja eigenlijk is dit een search vraag, kun je zelf niet een klein onderzoekje houden?
Says it all

Proud member of Tacopsclan [CLS]

Verwijderd

De Targetkast is de goedkoopste aluminiumkast (90 euro inclusief 350Watt voeding).
Het frame is hetzelfde als dat van de andere 150 euro-kasten: aluminium, 4x5"slot, en extra dwarsbalk. Alleen het frontje is anders (en soms ook de indeling van de voorzijde van het frame en het rooster achterop).

Aan jou de keus of je 60 euro extra wilt uitgeven voor een 'merk'-kast met twee ventilators extra.

• Fire_Bird
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-07 16:14
Op zondag 26 mei 2002 13:52 schreef augustus het volgende:
De Targetkast is de goedkoopste aluminiumkast (90 euro inclusief 350Watt voeding).
Het frame is hetzelfde als dat van de andere 150 euro-kasten: aluminium, 4x5"slot, en extra dwarsbalk. Alleen het frontje is anders (en soms ook de indeling van de voorzijde van het frame en het rooster achterop).

Aan jou de keus of je 60 euro extra wilt uitgeven voor een 'merk'-kast met twee ventilators extra.
waar te koop?
specs?

• Marcj
  • Laatst online: 17:46

Ik heb altijd het idee dat zo'n kast lang niet zo goed is afgewerkt (scherpe randen etc..). En de voeding is vaak ook lawaaierig.
Persoonlijk zou ik ook voor een Chieftec gaan. Erg stil, en ook nog niet al te duur (€ 180,= ofzo?). En dat is incl. 340W voeding. :)

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
wat je ook kan hebben, is dan je een enermax voeding hebt(zoals ik) en toch een alu kast wil.
dan kan je best een target kast kopen. Gooi die 350 Watt brak voeding als extra er in en je hebt nooit meer een stroom probleem.

• MeIsTwisted
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-07-2023

MeIsTwisted

not a Twisted mind

is een alu kast nou ook over het algemeen veel stiller dan een normale kast?

Multimonitor is relax :P

Verwijderd

Die 90 euro zegt idd het meeste over de voeding ben ik bang, mijn ervaring is dat die voedingen nogal luidruchtig zijn en niet al te stabiel. Tezij je natuurlijk het roostertje wegknipt.

Verwijderd

1:Targetkast.
2:Targetkast.

De targetkast heeft hetzelfde frame als die andere alu-kasten dus is de afwerking hetzelfde. Alleen de frontindeling en het plastic frontje en het rooster achterop verschillen -en accessoires als plastic schuifjes of meegeleverde ventilators of 'certified AMD'-voedingen e.d.
Als dat je 60euro/135gulden extra waard is: ga je gang!

Dus jullie hebben altijd problemen met lawaaiige instabiele voedingen, en kopen dus altijd een peperdure Enermax?

Lawaaiige voedingen tweak je met een stille ventilator, of een temperatuurregeling voor de ventilator.
Over de stabiliteit doe ik geen uitspraken, maar Enermax vind ik gewoon véél te prijzig, en de topic gaat ook over goedkope alukasten!.

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:42

Epsilon

Op zondag 26 mei 2002 14:22 schreef MeIsTwisted het volgende:
psst een kast maakt geen geluid ;)

• Marcj
  • Laatst online: 17:46
Op zondag 26 mei 2002 15:51 schreef augustus het volgende:
1:Targetkast.
2:Targetkast.

De targetkast heeft hetzelfde frame als die andere alu-kasten dus is de afwerking hetzelfde.
Hetzelfde als welke alu-kast dan?? Want ik heb die indeling nog nooit eerder gezien.
En ik vindt persoonlijk dat er wel erg weinig ruimte voor harde schijven is. Maar goed, daar is de prijs ook naar. Het is maar wat je zoekt. Als je een alu-kast wilt hebben zou ik dus echt wel 80 euro meer uitgeven voor een Chieftec oid.
Maar dat is mijn mening uiteraard :)
En ik weet niet hoeveel Vaagheit wil gaan uitgeven.

• SEFje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-03 11:51
Ik vind hem trouwens best wel mooi die Target kast...

maare.. aangezien de topicstarter de vergelijking aangaat met lian li kasten, wil hij dan niet ook zo'n soort kast?

Op de PC-Dumpdag stonden ook allemaal lian li lookalikes :r

• The Dolf
  • Niet online
Op zondag 26 mei 2002 16:06 schreef Marcj het volgende:

[..]

Hetzelfde als welke alu-kast dan??
Global Win. Check overclocker cafe

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Verwijderd

Enermax kasten (plus voeding) die ik heb zij necht super hoor,met veel opties zoals fanmonitoren en fancontrol (sleepmode).

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-07 19:03

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

zijn er ook kasten die kwa stijl op die lian li's lijken? ik vind die kasten echt mooi omdat ze zo strak zijn aan de voorkant, niet al die rare golvingen dr in...

ik heb nog niet echt de search gebruikt maar ik vond de vraag wel passen binnen dit topic en ik moet zo naar bedje toe :*

Verwijderd

Verwijderd

Op zondag 26 mei 2002 14:22 schreef MeIsTwisted het volgende:
Meestal niet. Reden: de kast is lichter dan staal-type. Daarom minder energie nodig om hem te bewegen. Of: bij zelfde energie trilt een alu kast harder dan staal.

MAAR: het meeste lawaai komt van de ventilatoren. Deze moeten om minder lawaai te maken op 7Volt draaien, met rubber voetjes (Grommets) ontkoppeld worden van de kast en liefst geen rooster ervoor. 2e bron is CD-drive/DVD speler.

• MeIsTwisted
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-07-2023

MeIsTwisted

not a Twisted mind

Op maandag 27 mei 2002 01:16 schreef J.A.M.F. het volgende:

[..]

Meestal niet. Reden: de kast is lichter dan staal-type. Daarom minder energie nodig om hem te bewegen. Of: bij zelfde energie trilt een alu kast harder dan staal.

MAAR: het meeste lawaai komt van de ventilatoren. Deze moeten om minder lawaai te maken op 7Volt draaien, met rubber voetjes (Grommets) ontkoppeld worden van de kast en liefst geen rooster ervoor. 2e bron is CD-drive/DVD speler.
waarom zou ik dan bijv een alu kast moeten nemen ipv een normale kast? Afgezien dat een alu kast vaak heeeel mooi is. *D

Multimonitor is relax :P

Verwijderd

Aluminium koelt erg goed (daarom zijn veel heatsinks ook (gedeeltelijk) van aluminium), de hele kast werkt zeg maar als een grote heatsink waardoor ze lagere case-temp hebben.

Alu kasten zijn ook een stuk lichter en ik vind ze ook mooier dan standaard kasten.

Ik heb genoeg van die gare kunststof frontjes, mijn volgende kast wordt zeker een Lian-Li, is wel ietsjes duurder dan een Chieftec maar ik neem sowieso goeie voeding er appart mij en dan scheelt het maar 10 euro. En ik vind ze veel mooier. :P

Verwijderd

Of gewoon wachten tot je genoeg geld hebt voor een LianLi.

Er zijn wijnig kasten die hetzelfde eruit zien, behalve deze (ongeveer)

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakshop.nl/img/alu/alu-front.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakshop.nl/img/alu/alu-back.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakshop.nl/img/alu/alu-side.jpg

Kost dan tegen de 159,- met 300W voeding...

Verwijderd

Op maandag 27 mei 2002 10:03 schreef DigitalFX het volgende:
Er zijn weinig kasten die hetzelfde eruit zien, behalve deze [...]
Dit is dus zo'n kast met hetzelfde frame als de Target (alleen zijn alle 3" slots van buiten bereikbaar), maar met een ander (plastic!) frontje, en maar liefst 70 euro duurder.
OK: je krijgt er één ventilator extra bij.

(N.B. ik werk niet bij Target! ;) Ik vind alleen de prijsverschillen voor kasten met een zo goed als hetzelfde frame belachelijk groot).

Verwijderd

Op maandag 27 mei 2002 11:01 schreef augustus het volgende:

[..]

Dit is dus zo'n kast met hetzelfde frame als de Target (alleen zijn alle 3" slots van buiten bereikbaar), maar met een ander (plastic!) frontje, en maar liefst 70 euro duurder.
OK: je krijgt er één ventilator extra bij.

(N.B. ik werk niet bij Target! ;) Ik vind alleen de prijsverschillen voor kasten met een zo goed als hetzelfde frame belachelijk groot).
Wat ik me afvraag is hoe je het mobo erin krijgt met zo'n alu balk midden door je PC en niet zo'n slidetray voor de mobo :? wazig...!

Ik vind de Chieftec Dragon AX-01SL-D nog wel redelijk met zijn 175 eurootjes en een 340W voeding erin...

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08-2025

dr.lowtune

Deugt niet

Op maandag 27 mei 2002 10:03 schreef DigitalFX het volgende:

Er zijn wijnig kasten die hetzelfde eruit zien, behalve deze (ongeveer)

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Maar die is dan ook wel retemooi en die prijs valt me dan eerlijk gezegd heel erg mee.
Pagina: 1