PowerSupply problemo

Pagina: 1
Acties:

• Macaco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-03-2022
Ik zit met een voeding van Addtronics en die is 400Watt maar doet het niet.Zodra ik de stekker in het stopcontact steek draait het fannetje wat ik aangesloten heb heel even en dan valt ie dood weg.Als ik de stekker eruit haalt dan na een tijdje geeft ie soms nog een stroom stootje na.Op de achterkant staat het rode schuifje op 230 dus dat is goed.Weet iemand misschien wat er aan de hand kan zijn? Is mijn voeding Brak?

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Niet om lullig te doen; maar heb je het ding wel op een moederbord aangesloten?
Zonder mammaplank doen ze het vaak niet.

• Macaco
Ja dat heb ik in eerste instantie gedaan en dat ding vertoonde dezelfde kuren. toen heb ik dat ding ermaar uitgehaald om het verder te proberen en het blijft het zelfde.Volgens mij moet dat niet uitmaken of ie nou op een moederbord is aangesloten is of niet.Hij moet toch constante stroom leveren op al die conectoren die eruit komen.

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Dan is die voeding dus gewoon naar de klote.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Volgens mij moet dat niet uitmaken of ie nou op een moederbord is aangesloten is of niet.Hij moet toch constante stroom leveren op al die conectoren die eruit komen.[/quote]En daar klopt niks van; het is een geschakelde voeding, en die hebben een belasting nodig om goed te kunnen werken, anders gaan ze kapot. In de meeste voedingen zit daarom een veiligheidsschakeling ingebouwd, die kijkt of er een belasting aanwewzig is. Is die er niet, dat start hij niet op.

• Macaco
Oke ik neem hem morgen mee naar me werk en laat dat ding door de ETD effe door meten en controleren.als ie verrot is dan een andere voedeing kopen.Trouwens die voeding komt uit USA zou het daar niet mee te maken hebben? vanwege een andere netspanning.Ik weet het niet. Wordt er wel temmes van.:)