Toon posts:

Niewe fan op koelblok

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nu zit er op mijn cpu een standdaart Justcooler geval, mijn cpu wordt 60 graden stressed. (in mijn case 2 fans @ 7v.
Ik heb artic silver 3 besteld en 1 80mm enemax fan en een tempratuur geregelde TT fan.

Zal ik de TT of de enermax op het koelblok zetten?
Welke tempratuur verandering kan ik werwachten?

Verwijderd

Ligt aan de specs van de fan die er nu opzit ;)

Kan nu wel gaan gokken maar heb je toch nix aan :P

Verwijderd

Topicstarter
Justcooler 8com fan
3200 rpm @ 30 db
??? CFM

Verwijderd

De Enermax zal denk ik een beter resultaat geven omdat deze niet op de temperatuur meeschommelt. Als je deze gewoon op maximale toeren zal laten draaien zal je cpu denk ik wel een stuk koeler worden...

Met een glad oppervlak van je koelblok + AS II of AS III en een Enermax zal het verschil denk ik wel zo'n 10 a 15 graden kunnen gaan uitmaken...

TT weet ik niet veel vanaf. Maar temperatuur-controlled-rpm is altijd minder dan full-rpm zoals bijv enermax (deze kan je dan wel ofcoz zelf nog instellen)...

• Snipisnap
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025
Als je de temperatuur omlaag wilt gooien had je beter vervanging voor de Justcooler kunnen kopen. De fan die er standaard opzit draait al redelijk snel voor een 80X80mm fan. Deze verspreidt de warmte die van je HS af komt vrij goed (blaast meer opzij dan recht naar voren). Met een andere fan zul je niet veel betere prestaties halen. Dan moet je dus mikken op AS of polijsten.

edit: Oh ja, die Justcooler is ook nog een UGLY als de tyfus. En presteert dus slecht. Wat wil je nog meer in een koelblok voor je kostbare Athlon? :+

"It certainly appears so..."

Verwijderd

Topicstarter
Eerst zat er zo een spire CopperKing op , nou die koelde geweldig 0+ ! 71 graden stressed!

Dit was een hele verbetering.
Pagina: 1