Toon posts:

komt een streep door beeld=computer blijft hangen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik zit te internetten blijft na een tijdje de computer hangen. Er komt dan een kleine streep door het scherm en kun je niets meer doen. ctrl-alt-delete werkt niet meer en de enigste oplossing is resetten. Is dit een bekend probleem en wat kan ik er tegen doen?
ik ben al van IE 6 naar IE 5.5 gegaan en heb al de nieuwste drivers van mijn videokaart.
mijn systeem is:
Pentium 2 333 MHZ
64 MB SDRAM 66 MHZ
Riva TNT 2 16 MB videokaart
ik gebruik windows 98 SE
Heb adsl via netwerkkaart (drivers zijn al upgedate)

Komt het misschien doordat ik te weinig geheugen heb?
Mijn swapfile is nu al 110 Mb terwijl ik niets doe. Alleen firewall + virusscanner + msn staan aan.

Dat is denk ik wel genoeg he? voor verder specs zie signature

Er staat hier niks over in de faq of wat dan ook

Verwijderd

Topicstarter
Hallo weet iemand iets over dit porbleem??????
Het moet wel verholpen worden hoor want het is vet irritant :'(

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Rustig, je hoeft niet meteen je topic al omhoog te schoppen. Als je dat binnen een dag doet wordt dat niet als netjes ervaren hier. (Dan weet je dat bij deze ook weer.)

Een streep in beeld en niet meer reageren op Ctrl-Alt-Del betekent dat er hardwarematig iets heel erg fout is gegaan, dus geen softwarefout, maar een chipset crash, of nog waarschijnlijker, een videokaart crash.

Als je chipset crasht, dan blijft het laatste beeld gewoon staan, dan wordt het geen lijn meestal.

Tsja, en dan ? Werk eens een tijdje met kast open (minder hoge temperaturen) en/of ga eens in de BIOS kijken of je geheugen op CAS2 of CAS3 staat (dat laatste is stabieler.)

Als het een PII 333 is, dan gaat 'ie al een tijdje mee, en dus kan het ook geen kwaad om de voeding eens open te maken en alle stof eruit te zuigen, dan wordt je voeding ook niet zo heet meer.

En tenslotte, je doet er echt wel goed aan om toch even een reepje 128 MB PC133 SDRAM erbij te stoppen, dat scheelt waarschijnlijk heel veel in snelheid (Even een open deur instrappen: het hoeft echt niet speciaal PC66 te zijn!). Meer geheugen betekent minder swap-file access, en dus ook veel minder harde schijf activiteit.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

• SenZatioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-02-2025

SenZatioN

Improvise...

Met kleine streep bedoel je hoop ik niet zo'n mooie groene streep bovenin jouw scherm? Zo ja, ga maar snel een andere VGA-kaart halen van een beetje redelijke kwaliteit.
Dit probleem heb ik op m'n werk vaker bij de hand gehad met el-cheapo TNT kaartjes.

My software never has bugs, it just develops random features...

Verwijderd

Ik denk dat die groene streep een probleem met de driver van de video kaart aangeeft.

De laatste drivers die echt goed met Windows 98SE werken zijn 12.90 of 14.10

Deinstalleer eerst met NVidia-Destroyer volgens de instructies,,dan de nieuwe driver installeren.

Files vind je bij http://www.guru3d.com/files

;)

• ferdinand
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-02-2025
Ik heb ook dat soort hangers maar zonder storing in beeld. Heb zo'n el cheapo tnt/vanta :r
Ik hoop eigenlijk dat het dat is want ik wil er nieuw kaatje instoppen(radeon8500LE of GF4Ti4200) en hoop dan eigenlijk dat mijn problemen voorbij zijn :0

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb toevallig vanmiddag een tijdje met mijn kast open gewerkt om onder andere de temp te meten (dat was alleen niet echt gelukt met mijn ziekenhuis thermometertje). Dat over het geheugen zat ik al een paar maanden aan te denken maar maar ik krijg 1 juni me nieuwe PC en dus gaat deze naar me broertje en is het mijn zorg niet meer >:) toen me kast open stond wou ik ook eigenlijk hem gaan schoonmaken (is al 3 jaar ofzo niet meer gebeurt) maar toen is het er niet meer van gekomen. dus dat zal ik dan zo maar ff gaan doen. Iedereen thanx voor de tips. Het is trouwens geen groene streep ofzo het is gewoon het laatste beeld en dan zie je ergens (wisselt per keer) een heel dun streepje met een beetje warrig beeld (net zoals je scrollt gaat je beeeld naar beneden zo ziet het eruit maar dan alsof je opzij scrolt :+ Ik ga ff alle tips uittesten en zie dan wel of het over is
Pagina: 1