Toon posts:

computer blijft steeds hange streep door het beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik zit te internetten blijft na een tijdje de computer hangen. Er komt dan een kleine streep door het scherm en kun je niets meer doen. ctrl-alt-delete werkt niet meer en de enigste oplossing is resetten. Is dit een bekend probleem en wat kan ik er tegen doen?
ik ben al van IE 6 naar IE 5.5 gegaan en heb al de nieuwste drivers van mijn videokaart.
mijn systeem is:
Pentium 2 333 MHZ
64 MB SDRAM 66 MHZ
Riva TNT 2 16 MB videokaart
<edit> Ik gebruik windows 98 SE</edit>

Dat is denk ik wel genoeg he? voor verder specs zie signature

Verwijderd

Is het echt alleen bij internet?

Wat heb je voor internet verbinding? een modem? He t zou kunnen zijn dat je modem (of drivers) een conflict veroorzaakt.

Als je breedband (neem even aan met een netwerkkaart)hebt zou ik eens proberen om die in een ander pci slot te stoppen.

Verwijderd

Topicstarter
Ja het is alleen tijdens internetten. Ik gebruik inderdaad breedband (adsl) via een netwerkkaart. Is het misschien de moeite waard om drivers van netwerkkaart te updaten?

Verwijderd

Topicstarter
Ging net drivers updaten maar windows zei dat ie de beste drivers al had

Verwijderd

Op zondag 26 mei 2002 10:38 schreef Jeroentussie het volgende:
Ging net drivers updaten maar windows zei dat ie de beste drivers al had
Via internet of gewoon zo? Want dat zegt windows namelijk altijd als ie geen andere op je schijf(en) kan vinden. Dan valt ie terug op de gevonden driver en geeft ie die melding.

heb je je netwerkkaart al in een ander pci slot geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
Nee had van 3com site nieuwste drivers gedownload en die op desktop gezet. Toen via configuratiescherm, systeem enz. en toen die lokatie opgegeven waar ie naar nieuwe drivers moest zoeken. Via microsoft update site vind ie niks.
<edit>heb in ander PCI slot nog niet geprobeerd</edit>

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Klinkt dus als een IRQ conflict met je netwerkkaart, als die wordt gebruikt (voor internet dus) kan er zoiets komen. Probeer hem eens in een ander slot te doen (zoals al eerder gezegd). Anders kan je evt. handmatig met de IRQ's gaan klooien voor het conflict op te lossen.

Verwijderd

Topicstarter
ok ik zal het gaan proberen. Ik ga toch zo me PC ff schoonmaken (zoals de ventilator die al 3 jaar niet schoongemaakt is :D) zal dan meteen ff het kaartje verandere

Verwijderd

Topicstarter
Maakt het niet uit in welk vrije slot ik hem stop? en dat IRQ confilct tussen wat zou dat dan zijn. tussen videokaart en netwerkkaart?
Pagina: 1