Toon posts:

smp probleem met v2.8015-469

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mede Boeren,
Ik heb sinds kort een verse SMP stier in mijn stal.
Het is een Tyan Tiger MPX (S2466) met 2x 1800+ Athlon CPU.
De client: dnetc v2.8015-469-CTR-01051421 draaiende op Debian/GNU (woody) met een 2.4.18 kernel.
Nu heeft het stiertje zo om de 3-5 dagen last dat het proces waar hij op graast op [defunct] knalt en zo de hele graas lust van het andere CPU'tje onderuit trekt tot zo'n 40%

Heeft een van jullie rc-5 boeren dit zelfde meegemaakt en zou het aan de client versie kunnen liggen dat niet helemaal SMP lekker is.. (lijkt me sterk overigens maar je weet maar nooit en bitjes kunnen raar vallen)
Ik heb geen zin om graastijd te verkwisten aan verschillende versies instaleren enzo.
Want als het gaat dan gaat het ook goed!! :)
RC5: Summary: 16 packets (56.00 stats units)
0.00:24:48.34 - [10.10 Mkeys/s]
Het kan natuurlijk ook een hardware probleem zijn, maar dat moet ik nog goed bekijken.

Als laatste middel kan ik natuurlijk wel een scipt bakken wat ps doorloopt en indien het proces waar de stier op loopt defunct is, dat ie dan dnetc een keer schopt.. maar dat kost allemaal kostbare graastijd

Thanx alvast !
Graze on!
Team HughyCows Crunch MO! - subteam of team Killemall -

• Killemall
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-05 20:03

Killemall

Can you say Moooh !!??

Heb je toevallig de 8018 al uitgeprobeerd ? Die heeft welliswaar nog "prerelease" status, maar hij draait bij mij al weken zonder enige problemen op single proc. machines (x86,sparc,Win,Solaris,Linux). Heb nog een dual p2-266/linux die ik dadelijk wel even naar 8018 over ga zetten.

• s3n
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:48

s3n

anders zet je in de cron dat je 1x per dag je koe herstart. Zoveel blokjes maakt dat echt niet uit

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 26 mei 2002 11:04 schreef Aaarrgghhh het volgende:
Heb je toevallig de 8018 al uitgeprobeerd ? Die heeft welliswaar nog "prerelease" status, maar hij draait bij mij al weken zonder enige problemen op single proc. machines (x86,sparc,Win,Solaris,Linux). Heb nog een dual p2-266/linux die ik dadelijk wel even naar 8018 over ga zetten.
upgraden naar een nieuwere versie kan nooit kwaad al zie ik in de changelog niet direct iets wat mijn probleem kan verhelpen
Ik had niet echt zin om naar 8014 8013 etc etc te gaan.
Nou ff doen dan, ik wist niet eens dat er al weer een nieuwe client was :9 . Thanx

• stappel_
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-05 17:45
op de maillist van d.net wordt daar ook al over gesproken. kijk maar eens op : http://lists.distributed.net/hypermail/rc5.May2002/
en dan onderaan, subject : [RC5] One dnetc copy stops working on SMP

Ubero: #2, Euler: #1, GOT: #1, Des: #1, Zeta: #1, Eon: #3, OGR-24: #3, OGR-25: #7,
LM: #7, AP: #5, DF: #19, D2OL: #37, SOB: #50, TSC: #63, RC5: #96

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 26 mei 2002 16:30 schreef stappel_ het volgende:
op de maillist van d.net wordt daar ook al over gesproken. kijk maar eens op : http://lists.distributed.net/hypermail/rc5.May2002/
en dan onderaan, subject : [RC5] One dnetc copy stops working on SMP
Thanx voor de URL!! :)
Er zitten wel een aantal puntjes in die interesant zijn.
Ik heb nu in ieder geval de 8018 draaien misschien dat dat wel iets oplevert.
Nou je.. het houdt me in ieder geval van de straat
Thanx

• DSmarty
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Mijn 8010 client werkt perfect in een MP omgeving.

Verwijderd

Topicstarter
Ok dan!
Heb nu dus sinds initieele post de 8018 versie draaien en nog niet eenmaal een [defunt] process gezien.
Misschien beetje voorbarig maar ik heb het gevoel dat het nu WEL stabiel draait, thanx all voor de replies op mijn post.
Heb ook (was toch bezig) mijn w2k-server (aargh jajaj tis een M$ bak) Pentium4 1600 uitgerust met de 8018 versie en heb een graaswinst van toch zo'n 30% gekregen (2.1Mkeyz/s > 3Mkeyz/s)
Yiehaa..
Nogmaals thanx :)

Graze on!!

Verwijderd

Op zaterdag 01 juni 2002 15:07 schreef Hughybear het volgende:
Graze on!!
U 2 :)
Pagina: 1