Toon posts:

Krijg nou wat, me topic gesloten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgede topic geopend [topic=505021/1/25]

Ik zie hier heel veel inkoop akties voorbij komen en als ik er eentje open wordt ie verdorie gesloten met als opmerking V&A. Heeft het betreffende modje toevallig wel heel de topic doorgelezen?

Ik kan 10 120mm fans kopen, maar kan ze zelf niet allemaal gebruiken, nu wil ik de medetweaker daarvan laten mee profiteren en krijg ik dit. Wat is het verschil met b.v. de verscheidene inkoopakties die voorbij komen?Moeten deze ook allemaal in V&A?? Nee toch.

Het enige verschil dat ik kan ontdekken is dat ik aan een vast aantal van 10 stuks zit en de anderen niet, das alles. Je zou zowat verdorie zeggen dat ik zelf die fans al heb liggen en ze met winst wil verkopen ofzo.

Sorry voor de spelling, het is 2 uur en kom net terug van een avondje stappen.

Ik wil graag een nuttige bijdrage aan de tweakcomunity brengen en IMHO is mijn topic een bijdrage waarmee ik wat welwillende mensen aan een fan kan helpen. Nu wil ik graag weten, is dit illegaal? Vertel me A.U.B. dat dat niet waar is, want dat zou ik echt schreinend vinden.

Dank u voor de moeite van het lezen van deze post en welteruste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

IMHO kun je idd zoiets beter op GoT doen dan in V&A..

welke ziel koopt er dan 8 van die dingen in V&A :?

Correct me if i'm wrong

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Hier even het "modje" wat je topic gesloten heeft:
Ik heb je topic gesloten omdat er geen sprake was van een inkooptopic: jij hebt 8 ventilatoren (ok, je hebt ze nog niet, maar verder motivatie staat hieronder), en je wil er vanaf.
Daarbij zijn inkooptopics voornamelijk bedoeld om een item wat hier niet zo algemeen verkrijgbaar of echt schofterig duur is, en ik schaar Papst ventilatoren die op elke hoek van de straat verkrijgbaar zijn daar niet onder.
Je zegt ook dat ze niet nieuw zijn. Wie garandeert mij dat die dingen niet eerst enkele duizenden uren in een warmteproducerend apparaat hun rondjes hebben gedraaid? Papst of geen Papst (en dat andere merk waar je het over had, ff kijken welke ookalweer - Sanyo); dat heeft wel degelijk invloed op de geluidsproductie.

Met andere woorden: hier hebben we dus de Vraag en Aanbod-afdeling op Tweakers.net voor.

Bolk-> Je hoeft niet in je advertentie te zetten dat je er 8 moet kopen: je kan gewoon aangeven dat je een aantal fans hebt, en dat je die voor 15 euro wilt verkopen. Simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kijk het is gewoon een feit dat ik niet van tevoren 10 fans ga kopen als ik er niet vanaf kan. Dus 8 stuks aanbied bij V&A is absolute geen optie voor mij. Ik ken jou financiele situatie niet, maar wil jij anders even 150 euro voorschieten voor mij om die 10 fans te kopen?

Verder acht ik 120mm fans voor die prijs best schaars.

Naar mijn mening boeit het niet of ze nieuw zijn, want uit jou woorden maak ik op dat als ze nieuw waren dat je geen slotje geplaatst had. Of vat ik het dan verkeerd op?

verder vind ik dit al helemaal niet kloppen
Daarbij zijn inkooptopics voornamelijk bedoeld om een item wat hier niet zo algemeen verkrijgbaar of echt schofterig duur is
Ik weet het, ik heb de faq gelezen. Vergelijkingen met andere topics is niet gewenst, maar ik ga nu toch even een opsomming geven van inkoop akties waar een kleine 2 euro mee bespaard wordt en onderdelen bij elke computerboer besteld kunnen worden.

[topic=319188/1/25] [zijn ook fans die gewoon in de pricewatch besteld kunnen worden.]
[topic=396659/1/25] [nou blauwe ledejes die zijn moeilijk te krijgen..kuch kuch]
[topic=504734/1/25] [hdd koelers zijn deze zo schaars?]

Zo kan ik nog wel even door gaan. Ik heb helemal niets tegen die andere inkkop akties, ik doe er zelfs aan mee ole ole. Maar ik zie het nut er niet van in om mijn topic een slotje te geven met bovenstaande argumenten. Ik zet even de punten op een rij.

1.)Ik kan toch niets in V&A aanbieden als ik het nog niet heb en ik ga ze niet kopen als er geen animo voor is.
2.)Waarom zou het uitmaken als die dingen gebruikt zijn? Mag je tegenwoordig alleen nieuwe dingen met z'n alle inkopen?
3.)Waarom moet iets moeilijk te verkrijgen zijn? Inkoop aktie is juist om de kosten te drukken denk ik en 120 mm fans voor 15 euro vind ik niet veel, spijt me zeer.

Ik zou graag weten wat andere modjes hiervan vinden.

[edit1]
Bolk-> Je hoeft niet in je advertentie te zetten dat je er 8 moet kopen: je kan gewoon aangeven dat je een aantal fans hebt, en dat je die voor 15 euro wilt verkopen. Simpel.
Dus in jou ogen moet ik ze zelf eerst maar kopen en dan maar zien dat ik er vanaf kom?
[edit2]
/me denk dat de ander modjes allemaal nog op bed liggen na een zware stapp....eeeeh oeps werk bedoel ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nu wil ik niet zeuren maar nu zijn er zat modjes geweest die deze topic hebben kunnen lezen.

Mag ik mischien weten hoe jullie erover denken?

De enige mod die gereageerd heft is de mod ik kwestie die mijn topic gesloten heeft. Waar blijft de rest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:42

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zondag 26 mei 2002 21:53 schreef nitraat het volgende:
De argumenten van Kaj:

- Zeldzaam zijn Papst fan zeker niet
- Niemand kan weten of die dingen niet half versleten zijn

Ik ben het daar gewoon mee eens. Ik heb gisteren even overwogen om de topic weer open te zetten, maar voornamelijk vanwege het tweede argument heb ik dit nagelaten.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Ik kan nog wel een extra argument bedenken.

Een inkoopactie is vooral bedoeld om in grote aantallen een product te bestellen, opdat er kwantumkorting gegeven kan worden. Als je een limiet hebt van 10 stuks, is het dan nog een inkoopactie? 10 users die reageren en dan topic op slot?

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

De enige mod die gereageerd heft is de mod ik kwestie die mijn topic gesloten heeft. Waar blijft de rest?
Die mod is toevallig wel 'de baas van de modjes in dat forum' (zul je denken, 'maar hoe kan ik dat weten??' nou, daar staat 'HGA' voor).

Magoed, ik wil ook best zijn argumenten voor je herhalen aangevuld met die van athlonkmf hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Op zondag 26 mei 2002 09:57 schreef Kaj. het volgende:
Das waar :) mijn excuses :P

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Je kan ook niet ff een middagje/avondje naar vrienden hier. :P
Mja.. ik denk dat er nu wel genoeg over gezegd is en het spijt me zeer, maar ik blijf bij mijn standpunten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Laatst online: 12:25
Nu wil ik niet zeuren maar nu zijn er zat modjes geweest die deze topic hebben kunnen lezen.

Als Kaj. zegt dat het zo is, is het zo :P :+

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

je kan er natuurlijk ook 20 bestellen en 18 doorverkopen (enz enz..), op deze manier staat de omvang van de inkoopactie iig niet van te voren vast en kan iedereen profiteren!

en dat het spul niet nieuw is vind ik absoluut géén argument om het topic op slot te gooien, als iemand 2e hands wil kopen mag ie dat toch zelf weten, daar hoeft een modje niet over te beslissen, daar is iedereen vrij in..

my 2 cents :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 26 mei 2002 22:53 schreef athlonkmf het volgende:
Ik kan nog wel een extra argument bedenken.

Een inkoopactie is vooral bedoeld om in grote aantallen een product te bestellen, opdat er kwantumkorting gegeven kan worden. Als je een limiet hebt van 10 stuks, is het dan nog een inkoopactie? 10 users die reageren en dan topic op slot?
Waarom dan? Ik vind het forum vooral eeen makkelijke mannier om met die mensen te comuniceren. Een slotje hoort wat mij betreft op een onzin topic en dat is deze zeer zeker niet ook al is de quota van 8 fans gehaald. (wat bij de weg niet geval was) mij wordt nu eigelijk op een brute wijze de mogelijkheid om met de geinteresseerd te comuniceren ontnomen. Ok ik heb nog de mail, maar dat is ook niet alles.

Waar staat trouwens beschreven dat een inkoopaktie voor grote hoeveelheden is? Ben wel benieuwd. Inkoop aktie staat volgens mij voor het volgende "samen wat kopen waardoor de prijs lager ligt dan normaal". Hoeveelheid, nationaliteit, geslacht, productkleur, tweede hands, nieuw.....dat doet er toch niet toe of wel?
- Niemand kan weten of die dingen niet half versleten zijn
Wat de kwaliteit van die fans betreft...ik heb eens een topic voorbij zien komen waarin vele mensen die een CCL hadden gekocht bij een inkoop aktie voor nieuwe CCL's, die bij aankomst stuk was. Is tweedehands tegenwoordig sienoniem voor "rommel"? Ik denk dat het eerder een de kopers is om te bepalen of zij tweedehands fans vetrouwen dan aan de modjes of zie ik dat verkeerd? Wil je geen tweede hands fans, dan doe je toch lekker niet mee. Vrij simpel toch?

Mijn vraag is nu, als het nieuwe fans waren geweest, had de topic nu nog open geweest? :?
Ik denk van wel en ik vind dat niet helemaal kloppen.
Ik ga hier niet al te moeilijk over doen, mijn acktie loopt aardig maar dit is voor mij nu een princiepe kwestie en het spijt me zeer. Modjes doen hier naar behoren hun werk, applaus hiervoor, maar ik denk dat hier toch de plank misgeslagen wordt. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal maar weer een post plaatsen, maar ik begin onderhand te denken dat ik tegen mezelf llop te lullen hier.

Ik denk dat we makkelijk de conclusie kunnen trekken dat er op dit moment veel verschil van mening is over zaak, in zo'n geval moet je discusseren, maar daar komt weinig van hier.

Mischien is het een idee om het beleid van tweakers duidelijk te formuleren in een FAQ met wat wel en niet mag bij een inkoopaktie en dan moet er natuurlijk wel in alle redelijkheid nagedacht worden.

*Zo vind ik bijvoorbeeld dat tweedehands spullen niet gediscrimineerd mogen worden t.o.v nieuwe artikelen.

*verder wil ik graag weten wat er inder inkoopaktie verstaan wordt. Wat is een inkoopaktie en over welke artikelen hebben we het dan.

*wat voor veel mensen belangrijk is en ik weet ammegod niet waarom. Wat is het minimum aantal producten die met een inkoopaktie besteld moeten worden

*mag er een maximum gesteld worden aan het aantal te kopen producten. Zeg b.v er is een inkoopaktie om leds te bestellen. Mag er dan gezegd worden door de topic starter dat er maximaal 500 besteld kunnen worden? Indien dit het geval is mag 10 stuks dan ook?

*Mogen users zelf bepalen aan welke inkoopaktie ze mee willen doen of wordt er door een mod bepaald of deze aktie betrouwbaar c.q. zinvol is?

*als er tweedehands producten gekocht mogen worden, wie gaat er toetsen of ze wel of niet "afgeragd" zijn?

Verder wil ik graag weten of modjes zich druk maken om het feit dat er in V&A tweedehands artikelen verhandeld worden waarvan men niet weet in welke staat ze verkeren.

Nog een punt die ik uitermate verwarrend vindt is dat men zich er wel druk om maakt hoeveel draaiuren een fan gemaakt heeft als ik een topic start om met een paar man 10 fans te kopen, maar niet als ik ze in V&A zet. :? Hoe komt dat?

Ik zou het zeer waarderen als iemand mij hierover uitleg zou kunnen geven want op dit m oment zijn er bij mij vel vragen die onbeantwoord blijven. Nu snap ik dat modjes het druk hebben, maar als ik zie dat er in allerij onzin topics wel gepost kan worden, maar niet in deze, dan krijg ik het idee dat men liever hier niet over wil praten of daar de moeite niet voor willen nemen.

Mensen discuceren is gezond en zeker op een forum, waar juist gediscuceerd dient te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Misschien is het ook wel een idee om gewoon een forum te blijven en te accepteren dat we als crew soms keuzes subjectief maken en dat je je daar soms maar bij neer moet leggen. Dat we niet alles in/op/aan papier hoeven te zetten, waardoor onze FAQ niet het burgerlijk wetboek qua dikte in zal halen? :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Op maandag 27 mei 2002 23:13 schreef nitraat het volgende:
Ik zal maar weer een post plaatsen, maar ik begin onderhand te denken dat ik tegen mezelf llop te lullen hier.
Omdat er een dag niet gereageerd wordt? Tja ze zijn het niet verplicht ofzo. Hoewel ik je wel moet nageven dat dit een zeeeeer nette kick is :)
Ik denk dat we makkelijk de conclusie kunnen trekken dat er op dit moment veel verschil van mening is over zaak, in zo'n geval moet je discusseren, maar daar komt weinig van hier.

Mischien is het een idee om het beleid van tweakers duidelijk te formuleren in een FAQ met wat wel en niet mag bij een inkoopaktie en dan moet er natuurlijk wel in alle redelijkheid nagedacht worden.
Om eerlijk te zeggen wordt ik een beetje moe van het aantal regels wat er wel niet is. Voor elk klein zutdingetje moet er weer een regel opgesteld worden omdat sommige mensen anders het niet duidelijk vinden en maar shit moeten gaan uithalen (niet van toepassing op uw situatie!!!). Gezond verstand zou eigenlijk voldoende moeten zijn, maar dat kan schijnbaar niet op zo'n groot forum.

In dit geval zie ik eigenlijk niet in waarom er regels opgesteld moeten worden voor inkoopacties. Dat is toch geen business van GoT? Als users elkaar willen helpen, ok mooi meegenomen, maar als er risico's aan kunnen zitten (of erg reeel zijn) dan zie ik niet in waarom ze het niet kunnen verbieden. Simpelweg omdat ze dan voor janlul risico gaan lopen. En dat kunnen de modjes alleen naar eigen inzicht bepalen volgens mij.
*Zo vind ik bijvoorbeeld dat tweedehands spullen niet gediscrimineerd mogen worden t.o.v nieuwe artikelen.
Ga de spullen ajb niet als personen zien. Discriminatie op producten is niet vies :)

Persoonlijk vind ik ook dat er grote risico's aan tweedehands producten zitten. Hoe kan een forumganger nou inschatten hoe de staat van het product is? Hoe kan een forumganger garantie claimen? (90% van tweedehands producten == geen garantie)
*verder wil ik graag weten wat er inder inkoopaktie verstaan wordt. Wat is een inkoopaktie en over welke artikelen hebben we het dan.
Laten we daar niet moeilijk over doen. Een inkoopactie is naar mijn idee "Een belangeloze actie van een medeforummer die een aantal maal een product gaat bestellen voor mensen van dit forum. Het doel is dan om korting te krijgen door danwel kwantumkorting, danwel import (en het in nl. erg duur is). De artikelen zijn bij voorkeur computergerelateerd en kosten niet al te veel, zodat de koper er zich niet echt een buil aan kan vallen"

Wat dus wel: LEDS, schirts van /14 bijv.
Wat niet: Laptops bijv.
*wat voor veel mensen belangrijk is en ik weet ammegod niet waarom. Wat is het minimum aantal producten die met een inkoopaktie besteld moeten worden
Waarom zou er een minimum zijn?
*mag er een maximum gesteld worden aan het aantal te kopen producten. Zeg b.v er is een inkoopaktie om leds te bestellen. Mag er dan gezegd worden door de topic starter dat er maximaal 500 besteld kunnen worden? Indien dit het geval is mag 10 stuks dan ook?
Als jij met 10 ook een (fikse) korting kan krijgen, dan vind ik het wel ok. Ik zie ook niet in waarom je er een maximum aan wilt verbinden.
*Mogen users zelf bepalen aan welke inkoopaktie ze mee willen doen of wordt er door een mod bepaald of deze aktie betrouwbaar c.q. zinvol is?
Hier wordt je suggestief. De users mogen natuurlijk bepalen aan welke inkoopactie ze meedoen, maar mods moeten bepalen of de inkoopactie wel een inkoopactie is of te risicovol is. Dus ja de mod bekijkt welke acties zinvol zijn. Dit puur alleen om gezeik te voorkomen.

Zie bijvoorbeeld [topic=492685/1/100] hoeveel shit je nog kan krijgen met inkoopacties
*als er tweedehands producten gekocht mogen worden, wie gaat er toetsen of ze wel of niet "afgeragd" zijn?
Wie heeft daar nou zin in? Lijkt me makkelijker om dan geen tweedehands spullen te doen.
Verder wil ik graag weten of modjes zich druk maken om het feit dat er in V&A tweedehands artikelen verhandeld worden waarvan men niet weet in welke staat ze verkeren.

Nog een punt die ik uitermate verwarrend vindt is dat men zich er wel druk om maakt hoeveel draaiuren een fan gemaakt heeft als ik een topic start om met een paar man 10 fans te kopen, maar niet als ik ze in V&A zet. :? Hoe komt dat?

Ik zou het zeer waarderen als iemand mij hierover uitleg zou kunnen geven want op dit m oment zijn er bij mij vel vragen die onbeantwoord blijven. Nu snap ik dat modjes het druk hebben, maar als ik zie dat er in allerij onzin topics wel gepost kan worden, maar niet in deze, dan krijg ik het idee dat men liever hier niet over wil praten of daar de moeite niet voor willen nemen.

Mensen discuceren is gezond en zeker op een forum, waar juist gediscuceerd dient te worden.
Tevreden nu? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Reactie op JvS
Misschien is het ook wel een idee om gewoon een forum te blijven en te accepteren dat we als crew soms keuzes subjectief maken en dat je je daar soms maar bij neer moet leggen.
Daar kan ik me wel degelijk bij neerleggen. Mijn punt is echter dat er wellicht te veel naar regeltjes ed gekeken wordt i.p.v. naar de geest van een topic. Ik ben altijd bereid om naar modjes te lusiteren, maar dan ben ik het ook eens met jullie, maar in dit geval niet. Ik zal eerlijk wezen, die gesloten topic boeit me al lang niet meer, maar wat als ik in de toekomst b.v een stuk of 20 tweedehands voedingen kan kopen voor een leuk prijsje. Zeg nou zelf, wat moet ik met 20 voedingen?

Nu zouden jullie dus zeggen "Plaats een V&A adv. en zet erbij dat je 20 stuks te koop hebt. Hoe kan ik daar iets aanbieden als ik het nog niet eens heb? En ik ga die dus niet kopen als er geen animo voor is. Snappen jullie het probleem.

Neem bv de inkoopatie voor clear blue fans. Dan zou die arme jongen eerst 400 fans moeten kopen om ze vervolgens op V&A aan te bieden. Ok ik weet het ze zijn nieuw, maar dat doet in mijn ogen niets af aan deze zaak.

Reactie op Glimi
In dit geval zie ik eigenlijk niet in waarom er regels opgesteld moeten worden voor inkoopacties. Dat is toch geen business van GoT? Als users elkaar willen helpen, ok mooi meegenomen, maar als er risico's aan kunnen zitten (of erg reeel zijn) dan zie ik niet in waarom ze het niet kunnen verbieden. Simpelweg omdat ze dan voor janlul risico gaan lopen. En dat kunnen de modjes alleen naar eigen inzicht bepalen volgens mij.
Dus als ik jou woorden goed inschat acht jij de kans reeel dat die fans die ik deze week op de bus ga doen gewoon oude barells zijn en dat ze zo goed als versleten zijn?
Persoonlijk vind ik ook dat er grote risico's aan tweedehands producten zitten. Hoe kan een forumganger nou inschatten hoe de staat van het product is? Hoe kan een forumganger garantie claimen? (90% van tweedehands producten == geen garantie)
Is dit niet ana de users om te beslissen ipv de modjes, of moet tweakers garantie verlenen als iets via GOT gekocht is? Ik dacht zelf van niet. Persoonlijk koop ik liever wat via GOT dan via een andere site/forum domweg omdat hier meer sociale controlle is en als er problemen zijn, dan worden die daadwerkelijk ook opgelost. Kortom ik vertrouw tweedehandsspul wel die hier aangeboden wordt.
Laten we daar niet moeilijk over doen. Een inkoopactie is naar mijn idee "Een belangeloze actie van een medeforummer die een aantal maal een product gaat bestellen voor mensen van dit forum. Het doel is dan om korting te krijgen door danwel kwantumkorting, danwel import (en het in nl. erg duur is). De artikelen zijn bij voorkeur computergerelateerd en kosten niet al te veel, zodat de koper er zich niet echt een buil aan kan vallen"
Is dat niet precies wat ik op gang wou brenegen? Belangeloos, goedkoop en computer gerelateerd. Ahoewel belangeloos...ik wou zelf ook een fannetje of 2 hebben >:)
Waarom zou er een minimum zijn?
Ik wordt er schijnbaar op aangekeken dat ik op voorhand zeg dat er maximaal 8 gereserveerd kunnen worden.
Als jij met 10 ook een (fikse) korting kan krijgen, dan vind ik het wel ok. Ik zie ook niet in waarom je er een maximum aan wilt verbinden.
Wederom zelfde verhaal ik kan er maar 8 krijgen daarom moet ik maar naar V&A. Als ik had gezegd van jongens ik kan goedkoop aan papst fans komen, bestel maar raak, dan was er niets aan het handje geweest.
Zie bijvoorbeeld Overzicht kapotte stuut en bruin tl-lampjes hoeveel shit je nog kan krijgen met inkoopacties
Kijk dat bedoel ik nu ook. NIEUW is niet gelijk probleemloos en tweedehands hoeft niet gelijk problemen te betekenen.
Wie heeft daar nou zin in? Lijkt me makkelijker om dan geen tweedehands spullen te doen.
Kunnen we beter ook gelijk V&A sluiten, is ook tweede hands. Mijn pumt is, als het niet goed genoeg is voor het forum, waarom dan wel voor V&A?
Tevreden nu?
Bijna ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
[quote]
Op dinsdag 28 mei 2002 02:53 schreef nitraat het volgende:
Reactie op Glimi
Dus als ik jou woorden goed inschat acht jij de kans reeel dat die fans die ik deze week op de bus ga doen gewoon oude barells zijn en dat ze zo goed als versleten zijn?
Nee dat zie je fout. Je hebt dat topic gelezen over die inkoopactie bij OCM? Dan weet je toch wat ik bedoel met risico's of niet? Het kan gewoon een keer fout gaan en dan heb je de poppen aan het dansen. En de kans dat mensen op hun neus kijken (het tweedehands product was niet in de staat dat ze dachten) bij tweedehands producten is gewoon reeel groter. Dat heeft geen donder met jou te maken, maar met verwachtingen.
Is dit niet ana de users om te beslissen ipv de modjes, of moet tweakers garantie verlenen als iets via GOT gekocht is? Ik dacht zelf van niet. Persoonlijk koop ik liever wat via GOT dan via een andere site/forum domweg omdat hier meer sociale controlle is en als er problemen zijn, dan worden die daadwerkelijk ook opgelost. Kortom ik vertrouw tweedehandsspul wel die hier aangeboden wordt.
Waar komt die sociale controle vandaan? De crew moet gaan bemiddelen op een forum als een inkoopactie fout is gegaan en men elkaar wel wil wurgen (ff wat overdreven :) ) Echter het is wel een feit dat als een inkoopactie fout gaat, mensen vaak gelijk beginnen met wijzen. Hierdoor ontstaat ruzie en moet of de mod ingrijpen of de sfeer gaat weer een stukje naar de klote. Maw de crew heeft zeker ook een 'incident' als een inkoopactie fout loopt.
Tevens verwachten mensen gewoon garantie. Als iets 3 dagen nadat ik het gehad heb uit elkaar donderd dan voel ik me genaaid. Nu kan het zijn dat de garantietermijn van het tweedehandsproduct al verlopen is en ga jij die garantie dan geven? Nee toch. Bij nieuwe zut kan men altijd nog terug naar de winkel.
Is dat niet precies wat ik op gang wou brenegen? Belangeloos, goedkoop en computer gerelateerd. Ahoewel belangeloos...ik wou zelf ook een fannetje of 2 hebben >:)
Dat heeft volgens mij ook buiten kijf gestaan, dat je een inkoopactie wou organiseren. Echter volgens mij wordt het risico gewoon te groot geacht
Ik wordt er schijnbaar op aangekeken dat ik op voorhand zeg dat er maximaal 8 gereserveerd kunnen worden.

Wederom zelfde verhaal ik kan er maar 8 krijgen daarom moet ik maar naar V&A. Als ik had gezegd van jongens ik kan goedkoop aan papst fans komen, bestel maar raak, dan was er niets aan het handje geweest.
Kan jij (fikse) quantumkorting bieden dan met 8 fans? Het enige waar jij volgens mij korting kan geven, komt doordat ze tweedehands zijn? Of zie ik dat fout?
Kijk dat bedoel ik nu ook. NIEUW is niet gelijk probleemloos en tweedehands hoeft niet gelijk problemen te betekenen.
Je ziet mijn punt over het hoofd geloof ik. Natuurlijk is nieuw niet altijd probleemloos, maar garantie was er wel van de winkel.
Echter wat ik met die thread wou zeggen is hoeveel problemen zo'n inkoopactie kan opleveren en dat de crew daar zeker ook last van heeft.
Kunnen we beter ook gelijk V&A sluiten, is ook tweede hands. Mijn pumt is, als het niet goed genoeg is voor het forum, waarom dan wel voor V&A?
Geen ideeeeee, ik ken V&A niet echt :) Echter wat ik wel denk is dat je bij V&A alles direct met de koper regelt en dat hij niet één op de stapel is (hoewel dat bij 8 fans wel meevalt) Hier heeft hij dus ook de kans om de producten te bekijken, veel meer info te vragen enz enz.
Bijna ;)
Nu dan? *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Je ziet mijn punt over het hoofd geloof ik. Natuurlijk is nieuw niet altijd probleemloos, maar garantie was er wel van de winkel.
Ik heb die thread niet echt meer gevolgd, maar volgens mij lag het aan de verpakking en niet aan de winkel. Garantie is dan uit den boze en is de topic starter de lul
Nu dan? *D
Jep, heb nu tenminste het gevoel er goed over geluld te hebben. Bedankt voor de moeite B-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kleine update, ik heb de fans binnen en weet je wat??

ze ruiken zelfs nog nieuw

lol als deze fans afgeragd zijn dan wet ik het ook niet meer :)
Pagina: 1