Router. heb nu iedereen buitengesloten? : (

Pagina: 1
Acties:

• RelaXXinG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 21:39
nou wilde net PORT FORWARDEN doen voor mijn FTP (port= 666)

Het is mijn eerste keer daarma, dus ik vond dat het nogal vaag stond aangegeven.

je kan port van en tot port kiezen. ik wilde die 666 toevoegen, dus ik deed van 666 tot 666
en dan moest ik een ip opgeven voor welke computer op het netwerk die zou gelden. 192.168.0.16 dus (van mijn comp)
ik deed toevoegen en toen drukte ik op de knop SAVE AND RESTART.

dus router ging restarten.

MAAR daarna kon ik niet meer op internet en NIET meer op de gateway. (kon niks instellen dus)
ff naar andere comp op netwerk gelopen, maar met de andere computers kom ik OOK NIET meer op de gateway. (192.168.0.1)

wat deed ik verkeerd en wat moet ik nu doen?
zit nu op telefoonlijntje dus te inetten.

ik heb deze: http://www.hastec.nl/actiontec/actiontec.htm
bovenaan.. niet wireless maar gewoon bekabeling.

• Jorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:27
Reset hem eens zou ik zeggen, en dan opnieuw instellen!

Reset the router by pressing in the reset button for 3-4 seconds.

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)

• RelaXXinG
nou:

ik druk dat knoppie in.. je hoort een klein klikje dat je hem indrukt. ik houd dat zo'n 6 sec vast..
zie geen lampjes knipperen ofso.. nou dacht zal wel goed zijn.

ik http://192.168.0.1 ... helaas niks..

dan maar powerstekker eruit. dan weer erin.
lampjes knipperen.. dan klaar.

ik http://192.168.0.1 ... weer niks.

daarna nog een keer die reset knopje ingehouden.
5 seconde.. nee hoor.
ook ff geprobeerd om hem alleen ff in de tikken, werkt ook niet. kan met geen een comp dan op het configuratiescherm van de router komen.

heb ook nog 2 comps opnieuw opgestart, wil ook niet lukken.

• TheManinBlack
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Seriele kabel aansluiten, hyperterminal/telnet opstarten en resetten die hap. Check je manual voor alle databits instellingen en al die andere onzin.

Als je geen com-poort op je router hebt, dan moet je iets anders gaan verzinnen. Pak sowieso de handleiding er eens bij.

• RelaXXinG
nou nee geen comport helaas :(

en over resetten staat niet veel over in de handleiding.
kan tot nu toe niks vinden.

hyperterminal/telnet= :?

• TheManinBlack
  • Niet online
Er moet haast wel een optie zijn om de router terug te brengen naar de default instellingen. Stel je voor dat je het password vergeet ofzo.
Misschien zit er een batterijtje in dat je even kan verwijderen, net als bij een mobo. Probeer anders eens de site van de fabricant, en lees daar de FAQ door. Het lijkt me echt ZEER sterk dat ze niks hebben om deze situatie op te lossen.

Edit:
Probeer trouwens eens 192.168.0.1:666 in te tikken in je browser. Eens kijken wat er dan gebeurt.

Verwijderd

Bij de Aldi gekocht of zo?
Neem een edimax,kan je alles mee.

• RelaXXinG
ja lijkt me ook dat er dat wel is.

in die faq staat dus reset knop 3/4 seconde inhouden.
en eventueel comp restarten.
wat ik dus beide heb gedaan, meerdere keren.

als ik dat intik gebeurt er helaas niks

• TheManinBlack
  • Niet online
En als je de stekker eruit trekt, dan de reset knop indrukt, (en ingedrukt houd) en vervolgens de stekker er weer in. Kijk of je vreemde lampjes ziet ofzo, wacht een tijdje en laat de reset knop los. Daarna eventueel een ipconfig /renew doen in een DOS-box.

• RelaXXinG
Op zondag 26 mei 2002 11:56 schreef TheManinBlack het volgende:
En als je de stekker eruit trekt, dan de reset knop indrukt, (en ingedrukt houd) en vervolgens de stekker er weer in. Kijk of je vreemde lampjes ziet ofzo, wacht een tijdje en laat de reset knop los. Daarna eventueel een ipconfig /renew doen in een DOS-box.
je bedoelt stekker van een PC die eraan zit?
werkt niet ;(

renew doet ie niks, zegt ie fout met dhcp server ofsoiets.

• TheManinBlack
  • Niet online
Nee sorry, ik bedoel de stekker van je router

• RelaXXinG
ok,

nu iets vaags. als ik dat doe dan gaan daarna alleen de lampjes aan van de 2 comps die aangesloten zit.
en niet die van 'modemcable' en de het 'powerlampje'van de router zelf.

maar ja gateway doet het dan nog niet.
ok niet na een renew.. want dan geeft ie weer de fout van dhcp.

als ik dan weer de power eruit haal, en er weer in zijn de lampjes weer gewoon, maar dan weer hetzelfde probleem.

• TheManinBlack
  • Niet online
Heb je dat ding al eens goed bekeken? Misschien zit er onderop wel een luikje voor een batterijtje ofzo. Check eens of je die er eventueel uit kunt nemen.
Verder, bekijk dat ding eens goed, en beschrijf wat je ziet. Typenummers posten helpt misschien ook wel.

Probeer hetzelfde ritueel eens (met die stekkers enzo) alleen dan met alle netwerkkabels eruit, dus je router moet helemaal los van het netwerk staan. Ik denk niet dat het helpt, maar het valt te proberen. Zet vervolgens alle pc's uit, en sluit er eentje aan op de router. Booten en kijken wat ie doet.

Ik geef je weinig kans dat je het zo oplost, maar in deze situatie zou ik ook ALLES proberen.

• RelaXXinG
Het rare is dat we elkaar WEL kunnen zien over het netwerk!
en niemand kan op de gateway kunnen niet de router configureren. en niemand kan internetten.

we hebben allemaal nu het ip: 169.254.*.*

releasen / renewen lukt dus niet..

kan echt nergens open voor een batterijtje hoor.
gewoon resetknop (die nu blijkbaar totaal niet werkt)
type nummer is R1020S
Actiontec Wireless-Ready Multimedia Home-Gateway.
werkte tot voor kort zeer goed.
www.actiontec.nl

wat je zei heb ik al gedaan.. ;(

• TheManinBlack
  • Niet online
Euuuuh, probeer dan eens iedereen een IP in de 192.168.0.* range te geven, behalve dan *.1 natuurlijk, die is al vergeven aan de router. Je zal dan DHCP ff uit moeten zetten, en handmatig iets in moeten voeren. Probeer daarna op de router te komen.

• Jorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:27
Kun je hem telnetten?
En pingen?
Je router dan he!
Op z'n interne ip!

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-08 15:11
Op zondag 26 mei 2002 12:31 schreef RelaXXinG het volgende:
Het rare is dat we elkaar WEL kunnen zien over het netwerk!
en niemand kan op de gateway kunnen niet de router configureren. en niemand kan internetten.

we hebben allemaal nu het ip: 169.254.*.*
Als jij ip's hebt in die range is het nogal wiedes dat je de router met ip 192.168.0.1 niet ziet. Geef je PC's even handmatig een ip adres in die range, dan zal het wel weer werken.

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Die 169.x.x.x range kiest windows zelf als ie geen DHCP server kan vinden (en daar wel op ingesteld staat).
Gewoon even zelf een IP kiezen zoals boven staat beschreven en het IP van je router invullen bij DNS en Gateway.

Wees consequent, maar niet altijd

• RelaXXinG
Op zondag 26 mei 2002 13:30 schreef TheManinBlack het volgende:
Euuuuh, probeer dan eens iedereen een IP in de 192.168.0.* range te geven, behalve dan *.1 natuurlijk, die is al vergeven aan de router. Je zal dan DHCP ff uit moeten zetten, en handmatig iets in moeten voeren. Probeer daarna op de router te komen.
de computers handmatig dat IP geven had ik al geprobeerd.
hoe moet ik de DHCP uitzetten op de router als ik hem niet kan instellen. of bedoel je netwerk kaart (werkt ook niet)

• RelaXXinG
Op zondag 26 mei 2002 15:51 schreef j_iscool het volgende:
Kun je hem telnetten?
En pingen?
Je router dan he!
Op z'n interne ip!
- telnetten? moet dat niet met het router optie menu waar ik nu niet meer in kom?
- nee 4 keer timeout

• Paul
  • Laatst online: 19-08 15:39
Je router doet dus blijkbaar op dit moment dus blijkbaar minimaal geen DHCP meer.
Je pc's willen een ip verkrijgen, maar zonder DHCP-server (die in je router zit) krijgen ze die niet. Dan nemen ze dus dat IP dat ze nu hebben.
Je hebt je router nu al een aantal keer gereset. Staat er ook in de handleiding welk ip hij nu heeft? Neem dan een ip dat ook in die range zit, en geef dat ip (+subnet) aan een pc in je netwerk. Met DHCP uitzetten wordt dus bedoeld het niet meer automatisch krijgen van eenm ip (zoals windows dat meen ik noemt) maar er zelf 1 invullen.
Nu kun je als het goed is dus weer op de configpagina van de router.

Wil je ALLES handmatig instellen (dus geen dhcp meer) dan geef je iedere pc een ip uit de range waar de router ook in zit, en, heel belangrijk, je geeft ook bij "gateway" (in windows dus) het IP van de router op. Als je router ook DNS doet geef je ook bij DNS het ip van de router op, anders geeft je het ip van de dns-server van de provider.
Op zondag 26 mei 2002 21:45 schreef RelaXXinG het volgende:

[..]

- telnetten? moet dat niet met het router optie menu waar ik nu niet meer in kom?
- nee 4 keer timeout
Ping timeout? Dat houd dus in dat (mits je router het fatsoenlijk doet) dus in een ander subnet zit dan jij zelf.
Kijk eens wat de default instellingen van de router zijn als je hem reset, en kijk eens wat je zelf als ip hebt.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• RelaXXinG
Op zondag 26 mei 2002 15:53 schreef valkenier het volgende:

[..]

Als jij ip's hebt in die range is het nogal wiedes dat je de router met ip 192.168.0.1 niet ziet. Geef je PC's even handmatig een ip adres in die range, dan zal het wel weer werken.
dus PC handmatig die 169.254.*.* ip geven?
werkt ook niet.. ;(

• RelaXXinG
Op zondag 26 mei 2002 21:46 schreef Paul Nieuwkamp het volgende:
Je router doet dus blijkbaar op dit moment dus blijkbaar minimaal geen DHCP meer.
Je pc's willen een ip verkrijgen, maar zonder DHCP-server (die in je router zit) krijgen ze die niet. Dan nemen ze dus dat IP dat ze nu hebben.
Je hebt je router nu al een aantal keer gereset. Staat er ook in de handleiding welk ip hij nu heeft? Neem dan een ip dat ook in die range zit, en geef dat ip (+subnet) aan een pc in je netwerk. Met DHCP uitzetten wordt dus bedoeld het niet meer automatisch krijgen van eenm ip (zoals windows dat meen ik noemt) maar er zelf 1 invullen.
Nu kun je als het goed is dus weer op de configpagina van de router.

Wil je ALLES handmatig instellen (dus geen dhcp meer) dan geef je iedere pc een ip uit de range waar de router ook in zit, en, heel belangrijk, je geeft ook bij "gateway" (in windows dus) het IP van de router op. Als je router ook DNS doet geef je ook bij DNS het ip van de router op, anders geeft je het ip van de dns-server van de provider.
[..]

Ping timeout? Dat houd dus in dat (mits je router het fatsoenlijk doet) dus in een ander subnet zit dan jij zelf.
Kijk eens wat de default instellingen van de router zijn als je hem reset, en kijk eens wat je zelf als ip hebt.
nou, kijk.
default heeft die router het ip 192.168.0.1
zo moet je ook het menu dus krijgen in je browser.

als ik een 192.168.*.* instel bij een netwerkkaart van een computer, dan doet hij het ook niet.

ik denk dat die router nu een heel vaag ip heeft gekregen. en hoe dat te achterhalen?

• Paul
Op zondag 26 mei 2002 21:59 schreef RelaXXinG het volgende:

[..]

nou, kijk.
default heeft die router het ip 192.168.0.1
zo moet je ook het menu dus krijgen in je browser.

als ik een 192.168.*.* instel bij een netwerkkaart van een computer, dan doet hij het ook niet.

ik denk dat die router nu een heel vaag ip heeft gekregen. en hoe dat te achterhalen?
Ik meen dat 192.168.x.y officieel een /16 is, maar vrijwel iedereen maakt er een /8 (of was het /24? Weet zo niet welke kant dat op gaat) van. Dus als subnetmasker 255.255.255.0. Dat houd dus in dat je vanaf 192.168.*.* er veel kans NIET op kan (maar in 1/255 van de gevallen :) ). Je moet dus echt een ip in de range 192.168.0.* hebben...

Weet je het macadres? Dan kun je
code:
1
arp -s 192.168.0.2 ma-ca-dr-es-en-zo

proberen.
Dit schijnt statisch te zijn, dus als het eenmaal werkt en goed is ingesteld en zo ff met
code:
1
arp -d 192.168.0.2

weghalen. En zorgen natuurlijk dat je zelf ook in 192.168.0.x zit

Rhàshan - Aditu Sunlock

• RelaXXinG
ik krijg GEEN ip met 192.168.0.*
maar dat hadden ze VOOR HET PROBLEEM wel.

dat arp kan ik zo wel even proberen dan.

• Paul
Op zondag 26 mei 2002 22:13 schreef RelaXXinG het volgende:
ik krijg GEEN ip met 192.168.0.*
maar dat hadden ze VOOR HET PROBLEEM wel.

dat arp kan ik zo wel even proberen dan.
Nee, je DHCP draait niet :) Je krijgt nu zo'n 'windows'-ip.
Wat als je ZELF insteld dat je 192.168.0.5 hebt? (subnet 255.255.255.0)

Rhàshan - Aditu Sunlock

• RelaXXinG
als ik zelf dat ip 192.168.0.5 handmatig instel kom ik er ook niet op.. ;(

• Paul
Op zondag 26 mei 2002 22:20 schreef RelaXXinG het volgende:
als ik zelf dat ip 192.168.0.5 handmatig instel kom ik er ook niet op.. ;(
Dan heeft OF je router een vreemd adres gekregen (volgens dit moet hij toch echt 192.168.0.1 krijgen), of je kabels kloppen niet meer :) Het lampje op de router bij jouw kabel brand wel?

Rhàshan - Aditu Sunlock

Verwijderd

Ik heb de Drytek Vigor,en als ik naar het configuratiescherm wil,moet ik http://192.168.1.1 invoeren.
Ik weet niet of dat per merk verschillend is maar probeer het eens.

• RelaXXinG
Op zondag 26 mei 2002 22:32 schreef Paul Nieuwkamp het volgende:

[..]

Dan heeft OF je router een vreemd adres gekregen (volgens dit moet hij toch echt 192.168.0.1 krijgen), of je kabels kloppen niet meer :) Het lampje op de router bij jouw kabel brand wel?
kabels kloppen zeker wel, niks aan verandert niks meer gebeurt. en verschillende comps geprobeerd.

lampjes branden allemaal uitstekend.

maar je hebt een functie reset.. (resetknop 2/3/4 seconde inhouden) en een functie restore (resetknop >10 seconde inhouden)

dit heb ik meerdere keren geprobeerd, zonder resultaat.

nog iemand anders heeft me over icq geassisteerd :)
er is iets fout gegaan met het saven naar de router. er zit iets in de router geprogrammeerd wat niet goed komt.

Conclusie: gateway is nu brak. ;(

damn, heeft me heel wat moeite gekost om dat nu uiteindelijk te concluderen. man wat ben ik hier lang mee bezig geweest. :(

morgen breng ik hem terug.

• Paul
Op zondag 26 mei 2002 22:41 schreef RelaXXinG het volgende:
Das k*t natuurlijk, maar zoiets zou toch eigenlijk niet mogen gebeuren... Ik neem aan dat als je instellingen kunt wijzigen, dat dit ook probleemloos moet kunnen.

Mischien omdat je port >:) 666 >:) wilde forwarden? :P

Rhàshan - Aditu Sunlock

• RelaXXinG
haha! :)

er is nu een duiveltje in mijn router geslopten >:) :D

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-08 14:54
Kan je er geen nieuwe firmware in krijgen via telnet?

edit:

DOM DOM DOM, sorry. Je weet z'n ip natuurlijk niet.

}:O

Pagina: 1