Muis serieel naar ps/2

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• mistaoutlaw
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-07 20:36
heb nu seriele 9 pins seriele muis en 5 pins DIN toetsenbord

heb draadloze PS/2 muis en toetsenbord gekregen.

verloopjes van PS/2 naar 9 pins serieel of 5 pins DIN schijnen niet altijd te werken (maar zouden het wel altijd moeten doen ???)

dus wil ik PS/2 stekkers afknippen en aan de draadjes 9 pins en 5 pins connectoren solderen.

op internet alleen layout kunnen vinden van 9 pins seriele stekker, maar niet van PS/2 muis......
toetsenbord is tot nu toe geheel onbekend.

oftewel......

is een seriele muis dezelfde als een PS/2 muis, en verschilt alleen de connector ?
is een 5 p din toetsenbord dezelfde als een PS/2 toetsenbord, en verschilt alleen de connector?

en zo ja, welk draadje op oude plug gaat op welk pennetje op nieuwe plug?

I was born intelligent - education ruined me

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11-2025
Gewoon verloopjes kopen... de kans dat ze het doen is waarschijnlijk groter dan wanneer je zelf gaat knutselen...

Ik heb het allebei (voor zowel muis als toetsenbord) jarenlang zonder problemen gebruikt...

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hoe kom je erop dat verloopjes niet altijd schijnen te werken :?

Een verloopje kost geen ene ruk, en het scheelt ook een hoop gedoe met solderen en afwerken.. Trouwens, pinouts zijn te vinden op www.technick.net :)

• mistaoutlaw
verloopjes werken niet altijd. dat heeft mn pc-boer zelf gezegd.
en ik heb trouwens nooit een verloopstukje van ps/2 naar serieel gezien, wel van DIN naar ps/2

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11-2025
www.memo.nl:

170.093 KEYBOARD ADAPTER DIN-M NAAR PS2-F AK5301 E 4,00
170.094 KEYBOARD ADAPTER DIN-F NAAR PS2-M AK5300 E 3,00

170.097 MUISADAPTER 9-M NAAR PS2-M AB9051 E 4,50
170.098 MUISADAPTER 9-F NAAR PS2-F AB8951 E 4,50

Enne die convertors doen precies hetzelfde als wat jij zelf wilt maken, dus als de convertors niet werken....

• Rendier2710
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 12:24
Het probleem is mij andersom wel bekend. Ik heb eens een logitech muis van ps2 naar serieel gezet met een convertor, maar dat werkte niet omdat logitech nog een extra draadje in z'n muis gebruikt. Andersom lijkt me eerlijk gezegd geen probleem.

• mistaoutlaw
ok bedankt dan ga ik toch maar zo'n verloopstukje halen.
TNX! :)

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Effe belangrijk, kijk op de onderkant van de muis of er op staat "Serial Compatible". Zo nee dan ik er grote kans dat het NIET werkt.

• gcb
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-07 10:14

gcb

Mijn microsoft muizen willen niet werken met PS2-serieel verloopstukjes, DIN-ps2 werkt als een trein, kan je gewoon kopen.

Dit soort schema'tjes zijn makkelijk te vinden. Heb je wel een beetje je best gedaan?
Pagina: 1