[Word] Links en rechts uitlijnen

Pagina: 1
Acties:
  • 946 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutcaze
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 01-05 23:17
Heb geprobeerd te zoeken met de search maar kreeg zelfs niet 1 topic op "Word".

Weet iemand hoe ik tekst links kan uitlijn en op dezelfde regel (waarschijnlijk d.m.v. een tab) rechts kan uitlijnen? De automatische inhoudsopgave generator van Word krijgt dit voor elkaar dus ik neem aan dat dat ook wel handmatig kan??

Not all chemicals are bad. Without hydrogen or oxygen, for example, there would be no way to make water, a vital ingredient in beer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45366

tekst selecteren die je over de gehele regel wilt uitlijnen dan op knop in taakbalk met de streepjes over de volle lengte aanklikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:57

Arjan A

Cenosillicafoob

Is dat iets anders dan "justify" dan?
Bij mijn weten kon dat altijd. Welke Word gebruik jij?

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-05 02:17

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

Rechtsuitlijnende tabstop plaatsen, doe je door met de muis eerst te klikken op zwart "hoekje" (|_) links bovenin op het snijpunt van de twee kantlijnen zeg maar.
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/2792321884

Klikken tot je zo'n hoekje _| hebt, waarschijnlijk twee keer.
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/2974868869

Dan plaats je hem door ergens op de bovenste kantlijn te klikken. De eerste tab die je intoets gaat nu naar die tabstop en hij lijnt rechts uit tegen die "hoek"

resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/2871031684

[edit] even verduidelijkt met wat plaatjes.

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutcaze
Hmmm misschien niet helemaal helder uitgelegd...ik bedoel bijvoorbeeld dat als ik het woord de intik dat dat links gezet wordt en de rest van de tekst (op dezelfde regel) rechts wordt uitgelijnd.

Not all chemicals are bad. Without hydrogen or oxygen, for example, there would be no way to make water, a vital ingredient in beer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toet3r
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Toet3r

¿?

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/2845595999

ziet er nie echt gewelidg uit maar goed

Pi-Hole: open-source netwerk advertentie blocker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Marshal-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-11-2024
Op zondag 26 mei 2002 01:14 schreef Nutcaze het volgende:
De automatische inhoudsopgave generator van Word krijgt dit voor elkaar dus ik neem aan dat dat ook wel handmatig kan??
Ook de inhoudsopgave krijgt dit niet voor mekaar, maar maakt gebruik van tabs.

Het op dezelfde regel zowel links als rechts uitlijnen gaat volgens mij niet lukken. Misschien kan je iets doen met tabellen of kolommen.

Distributed.net, the only reason my computer is on right now !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutcaze
Op zondag 26 mei 2002 01:21 schreef hufkes het volgende:
Rechtsuitlijnende tabstop plaatsen, doe je door met de muis eerst te klikken op zwart "hoekje" (|_) links bovenin op het snijpunt van de twee kantlijnen zeg maar. Klikken tot je zo'n hoekje _| hebt, waarschijnlijk twee keer. Dan plaats je hem door ergens op de bovenste kantlijn te klikken. De eerste tab die je intoets gaat nu naar die tabstop en hij lijnt rechts uit tegen die "hoek"
Hmmm OK maar dit is waarschijnlijk weer niet mogelijk via een macro??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutcaze
Op zondag 26 mei 2002 01:23 schreef -Marshal- het volgende:

[..]

Ook de inhoudsopgave krijgt dit niet voor mekaar, maar maakt gebruik van tabs.

Het op dezelfde regel zowel links als rechts uitlijnen gaat volgens mij niet lukken. Misschien kan je iets doen met tabellen of kolommen.
Als je kijkt hoe de inhoudsopgavegenerator te werk gaat zie je dat hij de kop links zet en het bladzijdenummer rechts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hufkes

hufkes

Op zondag 26 mei 2002 01:23 schreef Nutcaze het volgende:

[..]

Hmmm OK maar dit is waarschijnlijk weer niet mogelijk via een macro??
Hoe bedoel je een macro? Je kunt toch gewoon de hele pagina die tabstop meegeven en dan alle tekst die je invoegt met een tab erin gaat automgisch goed.

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutcaze
Op zondag 26 mei 2002 01:25 schreef hufkes het volgende:

[..]

Hoe bedoel je een macro? Je kunt toch gewoon de hele pagina die tabstop meegeven en dan alle tekst die je invoegt met een tab erin gaat automgisch goed.
Hmmm ik weet niet wat je precies bedoelt want ik krijgt het dus niet voor elkaar maar ik geloof wel dat je begrijpt wat ik bedoel. Ik gebruik Word 2000. Bij mij wil ie dus niet ineens rechts gaan uitlijnen na de tab.

-Edit- Hij doet sowieso al niks anders als ik die tabstop anders instel????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hufkes

hufkes

Klik je ook wel op de balk cq. kantlijn bovenin? Dan moet er zo'n hoekje komen te staan, zie ook mijn resultaat-pic op 13cm.

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutcaze
Hmmmm ok ik denk dat ik er nu wel uit ben......hij doet in ieder geval wat ik wil....Thanks !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Marshal-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-11-2024
Op zondag 26 mei 2002 01:25 schreef Nutcaze het volgende:

[..]

Als je kijkt hoe de inhoudsopgavegenerator te werk gaat zie je dat hij de kop links zet en het bladzijdenummer rechts.
Dat doet de generator dus met tabs en kan je zelf dus ook gewoon doen. Gewoon een tab aan het eind van de regel zetten en de ruimte tussen de twee teksten die je links/rechts wilt uitlijnen opvullen met een leader.

Afbeeldingslocatie: http://www.roodbergen.nl/tab.jpg

Distributed.net, the only reason my computer is on right now !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kappie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:04

Kappie

Tell me your secrets...

Je kan het ook via een tabel doen. Maak een tabel met 2 kolommen. In de eerste cel lijn je links uit en de 2de cel lijn rechts uit. Verder Randen & Arcering zet je rand op geen.

He does fit the profile perfectly. He's intelligent, but an under-achiever; alienated from his parents; has few friends. Classic case for recruitment by the Soviets.

Pagina: 1