micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©
wow, SNEL! thnx
micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©
Ik krijg het alleen niet echt voor elkaar (wilde ook iets dergelijks). Maar dat komt waarschijnlijk omdat m'n server logfiles blijft bijhouden. Hoe los je dat op dan?
Verwijderd
Door op een andere drive te loggen zou ik zeggen. Het is natuurlijk niet slim om elke <vul hier uw lage waarde in> minuten de schijf weer op te moeten spinnen, dat veroorzaakt meer overlastr dan dat je aan geluid reduceert.
Ik heb een bijna defecte schijf in een oude server zitten en die heb ik nodig voor booten omdat de bios mijn nieuwere en grotere schijf niet ziet. Daar gebeurt verder dus niks mee en die suspend ik met hdparm -Y /dev/hda oid.
Maar als je geregeld lees/schrijfacties op je schijf doet is het geen doen lijkt me.
Ik heb een bijna defecte schijf in een oude server zitten en die heb ik nodig voor booten omdat de bios mijn nieuwere en grotere schijf niet ziet. Daar gebeurt verder dus niks mee en die suspend ik met hdparm -Y /dev/hda oid.
Maar als je geregeld lees/schrijfacties op je schijf doet is het geen doen lijkt me.
jammer dat die suspend niet op scsi werkt 
maakt namelijk veel kabaal 's nachts!, grmbl
kenners: ik heb ooit eens lopen kloten met een 'patch' welke het mogelijk zou maken met scsi ook een suspend te doen, alleen dit werkt om vage redenen niet (was een kernel patch)
is hier mischien al iets voor?
maakt namelijk veel kabaal 's nachts!, grmbl
kenners: ik heb ooit eens lopen kloten met een 'patch' welke het mogelijk zou maken met scsi ook een suspend te doen, alleen dit werkt om vage redenen niet (was een kernel patch)
is hier mischien al iets voor?
A wise man's life is based around fuck you
Nee, okOp zondag 26 mei 2002 18:47 schreef janjanjansen het volgende:
Door op een andere drive te loggen zou ik zeggen. Het is natuurlijk niet slim om elke <vul hier uw lage waarde in> minuten de schijf weer op te moeten spinnen, dat veroorzaakt meer overlastr dan dat je aan geluid reduceert.
Ik heb namelijk al bijna een andere (stillere) schijf besteld.. kan ik die bestelling gewoon doen dus ;P
noflushd is uw vriendOp zondag 26 mei 2002 18:36 schreef Martin Sturm het volgende:
Ik krijg het alleen niet echt voor elkaar (wilde ook iets dergelijks). Maar dat komt waarschijnlijk omdat m'n server logfiles blijft bijhouden. Hoe los je dat op dan?
Ik heb het alleen zelf nooit geprobeerd, aangezien mijn server elke 5 minuten de stats van #linux aanmaakt
God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt
Of gewoon laten loggen naar een ramdisk natuurlijk, en dan met een cronjob pas 's ochtens de inhoud daarvan overschrijven naar je gewone schijf. Dat geeft wel dataverlies als je pc 's nachts crasht, maar die kans is niet echt groot als hij toch bijna niets doet.
Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.
Probeer eens metalog, een logger die logfiles niet continue update'd, maar eens per x minuten. De interval kun je zelf instellen, en de performance is ook beter dan bij de conventionele loggers. Al denk ik, dat het laatste argument niet van belang is op een server, waarop je je HD's wil suspendenOp zondag 26 mei 2002 18:36 schreef Martin Sturm het volgende:
Uiteraard zal metalog in het geval van een crash je niet de laatste messages laten zien, waardoor je dus info over een eventuele oorzaak kwijt kunt zijn.
Verder in het algemeen over suspenden. Als je je HD's regelmatig laat spinuppen en suspenden, krijg je veel meer last van slijtage. Een continue draaiende schrijf houdt het veel langer uit dan eentje die je laat suspenden.
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR
Pagina: 1