Ik ben voor mijn opleiding bezig met java en databases. Ik heb een MS Acces database gemaakt en die benader ik vanuit mijn programmaatje via JDBC:ODBC, gaat goed. Nu wil ik de mogelijkheid om via de GUI het wachtwoord voor de database in te typen. Het password haal ik uit het JPasswordfield met getPassword(), die het opslaat in een char-array. De methode getText() (slaat het op in een String) mag ik wel gebruiken icm met een Passwordfield (hoewel het deprecated is) maar dat zou onveilig zijn las ik...?
Het probleem is nu dat ik het wachtwoord mee moet sturen bij het maken van de connectie naar de database server. De methode getConnection accepteerd de char-array niet. Dus dit werkt niet:
Ik moet blijkbaar een String mee sturen...?
Twee vraagjes dus: is een string echt onveilig? en kan ik het wachtwoord niet "veilig" naar de database server sturen?
Niet dat het mij echt uit maakt maar ik vind dat als je al geheimzinnig gaat zitten doen met PasswordFields dat het niet zo lek als een zeef moet zijn. Beetje educatief bedoel dus
PS, ik werk, zoals je denk ik al wel gezien had, met Swing voor de GUI
Het probleem is nu dat ik het wachtwoord mee moet sturen bij het maken van de connectie naar de database server. De methode getConnection accepteerd de char-array niet. Dus dit werkt niet:
code:
1
2
3
| con = DriverManager.getConnection(sURL,
sUserID,
cPassword); |
Ik moet blijkbaar een String mee sturen...?
Twee vraagjes dus: is een string echt onveilig? en kan ik het wachtwoord niet "veilig" naar de database server sturen?
Niet dat het mij echt uit maakt maar ik vind dat als je al geheimzinnig gaat zitten doen met PasswordFields dat het niet zo lek als een zeef moet zijn. Beetje educatief bedoel dus
PS, ik werk, zoals je denk ik al wel gezien had, met Swing voor de GUI
"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead