[dvd] Geluid, beeld, ondertitels niet synchroon

Pagina: 1
Acties:

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-03 15:50
Sinds enkele weken hebben wij een Akai DV-P2500 stand-alone dvd speler. Meteen enkele dvd's gehuurd, en op zich gaat alles prima. Maar ik stoor me aan het volgende:

bij enkele films loopt soms (bijv. 20 seconden) het geluid niet synchroon met het beeld. Bijvoorbeeld bij de film antitrust. Vooral bij scenes waar heen en weer geschreeuwd wordt zie je dat de monden niet gelijk lopen met de stemmen. Dit is uiterst storend. Ik ben er daarom eens beter op gaan letten en het lijkt wel alsof het bij de meeste films één of meer keer gebeurd. Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Verder liep vanaf het begin de ondertiteling bij de film antitrust gewoon 1 seconde achter. Een zin was al geweest en dan kwam soms de ondertiteling pas. Dit was alleen bij deze film het geval. Ligt dit aan de film? Of zou dit ook aan de speler kunnen liggen?

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03:01

aKra

Intentionally left blank.

Je moet een iets betere computer kopen, dan brand je de DVD-tjes wat beter :Y)

Ehm, ik denk dat het aan de speler ligt, want het staat allemaal los in bestandjes op de DVD dacht ik?

Intentionally left blank.

• Asclepius
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:14
Ik denk dat er wat mis is met je dvd-speler. Zoals je schrijft loopt het geluid bij iedere film wel eens één of meerdere keren niet synchroon, en dat hoort niet. Je moet met je dvd-speler terug gaan naar de winkel waar je hem gekocht hebt en daar je probleem uitleggen.

Verwijderd

Op zondag 26 mei 2002 00:17 schreef eborn het volgende:
Sinds enkele weken hebben wij een Akai DV-P2500 stand-alone dvd speler.
FF goed lezen en je zult zien dat er geen pc aan te pas komt :)

Een oplossing heb ik echter niet.

• pilo2710
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-02 10:18

pilo2710

BSD kicks..... nuts!?

Zou gewoon teruggaan naar de winkel en dit melden. Kijken wat voor oplossing ze daar hebben.. ;)

Samen met een Grolschje aan je BSD bak sleutelen; Priceless!! :D

• eborn
Ja, daar zat ik ook al aan te denken. Gisteren in The Perfect Storm is het volgens mij (bijna) niet voorgekomen. Maar als je dan bijvoorbeeld wat specials bekijkt (Eyewithnesses) dan loopt daar het geluid weer wel achter. Heel irritant.

I.i.g. alvast bedankt voor de reacties!

• eborn
Nog een update:

zojuist de film Under Suspicion gezien. In het begin leek het beeld bij elke scene overgang te haperen (een beetje zoals DivX soms doet). Toen we na de film nog even naar de making of keken was het daar nog erger. Het lijkt gewoon wel of de speler de gegevensstroom niet trekt en daardoor gaat haperen.
Pagina: 1