Toon posts:

'inbranden' TFT scherm: komt het weer goed?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zat even op de site van samsung wat info te lezen over TFT schermpjes en daar kwam ik erachter dat bij TFT's dus ook als het ware een beeld in kan branden doordat de opbouw van de cellen dan vast blijft staan. Maar wat me niet helemaal duidelijk is of dit ook permanent is. Hier in de search vond ik er verschillende meningen over, maar weet iemand het ook echt zeker?

Ik begin onderhand wel af te vragen of ik een TFT scherm moet nemen.
alleen maar nadelen en fucking duur :(

Verwijderd

Niet doen dan maar he, wat je zegt veels te duur, beperkte (En lage) resoluties en refresh rates, trage schermopbouw... etc.

Ik vind in deze tijd dat de techniek van beeldschermen nogal erg achterloopt en niet erg opschiet hoor! Als je kijkt naar TV's ook bijvoorbeeld, van die idoot grote afmetingen (en dan heb ik het niet over het beeldscherm zelf), en al gauw een kilo of 40 tot 60! Ik mag toch hopen dat we daar over een aantal jaren met zijn allen hartelijk om kunnen lachen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat nu al doe! :)

Die plasma dingen worden eindelijk leuk maar nog schandalig duur natuurlijk (Al gauw 10,000 euro ofzo) al schijnen de productiekosten van die dingen juist een stuk lager te zijn... en wordt de vooruitgang waarschijnlijk dus opzettelijk erg vertraagd om al die kolossen van nu eigenlijk al ouderwetse breedbeeld rommelapparaten te verkopen!

Maargoed qua beeldschermen voor de PC hetzelfde verhaaltje eigenlijk,... en wat er dan is aan TFT schermpjes is dan weer niet bepaald top. Ik hou het voorlopig nog even lekker bij mij 19" Iiyama VMP 450 hoor!

Dat is hoe ik er tegenover sta. :)

Verwijderd

Topicstarter
mjah, prijs is tot een zekere hoogte niet zo'n probleem
ik wil best wel meer dan 1000 euro neertellen voor een scherm maar dan wil ik ook een perfect scherm. Maar dan krijg je weer dat gezeik met foute pixels, vage 5:4 resoluties bij de 17" modellen, response time die nog steeds aan de trage kant is, beperkt aantal kleuren, ongelijke lichtverdeling, matig contrast, en nu dit gedoe met inbranden weer...

het schiet niet op met de techniek nee. Gewoon een knap beeldscherm zonder nadelen lijkt niet eens te bestaan, ookal heb je daar best wel wat voor over :{

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

inbranden TFT? daar heb ik nog nooit van gehoord.

Kijk ff op straat naar je giromaat waarin de TFT-schermen al een jaar postbanklogo's afbeelden: die zie je ook niet terug bij je geldopneem-functies.

Maar idd, op energiebesparing en ruimtebespraring na hebben TFT's slechts weinig voordelen.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 26 mei 2002 00:42 schreef Ecteinascidin het volgende:
inbranden TFT? daar heb ik nog nooit van gehoord.
Had ik ook niet. Ik vond het ook nogal vreemd dat ik bij samsung bij de precautions voor een TFT opeens het gebruik van een screensaver tegenkwam. Maar nadat ik wat rondkeek op internet en hier in de search kwam ik er al steeds meer over tegen :'(
Kijk ff op straat naar je giromaat waarin de TFT-schermen al een jaar postbanklogo's afbeelden: die zie je ook niet terug bij je geldopneem-functies.
Misschien een ander type LCD.
Bij mij op het werk hebben we ook werkstations die al 5 jaar oud zijn met 12" TFT schermen en die zien er vreemd genoeg perfect uit :? Niks geen last van trage response, foute pixels, nauwe kijkhoek, slecht contrast... En dat voor schermen die al verouderde techniek hebben. Ik moet toch eens erachter zien te komen waar die dingen vandaan komen.
Maar idd, op energiebesparing en ruimtebespraring na hebben TFT's slechts weinig voordelen.
geen warmte-ontwikkeling, mooier design mogelijk door het ontbreken van die bak, geen geometrie problemen, rustiger beeld, en geen brom/pieptoontjes vond ik bovendien wel de voordelen voor een TFT die van belang zijn voor mij.