Goed, mijn vraag staat min of meer al in het topic, ik kan dus geen kabel met repeaters door een woonwijk trekken. Klinkt heel kortaf, maar weet iemand apparatuur waarmee dit kan? (behalve 27mc bakkies ofzo) Zo mogelijk ook nog een beetje betaalbaar uiteraard...
Een VPN over internet misschien?
Vertel eens wat meer, staat je armlastige broertje 700m verderop? Een ander kantoor?
VPN is vrij redelijk te doen, maar ik denk dat jij wat meer info moet geven om ons tot een creatieve oplossing te laten komen.
Vertel eens wat meer, staat je armlastige broertje 700m verderop? Een ander kantoor?
VPN is vrij redelijk te doen, maar ik denk dat jij wat meer info moet geven om ons tot een creatieve oplossing te laten komen.
Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur
Nouja, een VPN over internet zou kunnen, maar dan zijn er makkelijkere oplossingen voor te bedenken, het voornaamste probleem daarmee is natuurlijk de brakke paar kb's upstream die beschikbaar zijn, en het feit dat ik (kabelfoon "super" verbindinkje) aan een dataflow van 20 gb per 2 maanden zit
en daarna ken ik per gb gaan betalen, en dan met die 14 kb/sec upstream is dat niet echt efficient als vast netwerk.
Lapwing levert erg leuke antennes zoals deze en deze. Deze antennes zijn leverbaar door Comptechworld.
Ik ben er zelf ook mee bezig om een paar buren verderop aangesloten te krijgen.
MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7
Thx, zal t allemaal ff checken, was t berijk en snelheid van die dingen?Op zondag 26 mei 2002 14:50 schreef budi het volgende:
Lapwing levert erg leuke antennes zoals deze en deze. Deze antennes zijn leverbaar door Comptechworld.
Het probleem hierbij (na te hebben bekeken, is weer dat Of het bereik niet groot genoeg is, of line of sight is vereist.Op zondag 26 mei 2002 15:21 schreef caesartje het volgende:
[..]
Thx, zal t allemaal ff checken, was t berijk en snelheid van die dingen?
Misschien moet je hem 'gewoon' ergens hoog bovenop een paal op je huis zetten ofzo?
MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7
LolZOp zondag 26 mei 2002 20:05 schreef budi het volgende:
Misschien moet je hem 'gewoon' ergens hoog bovenop een paal op je huis zetten ofzo?
(staat dr zo'n gemeente gassie aan de deur met de vraag wat die zendmast op je dak doet
geen line of sight? Wat staat ertussen?
Als dat echt iets "groots" is, kun je het wel vergeten.
Geen line of sight nee, om je een ideetje te geven wat er tussen staat:Op zondag 26 mei 2002 20:57 schreef Cutebritney het volgende:
geen line of sight? Wat staat ertussen?
Aardig wat dus
Ik denk niet dat dit je gaat lukken.Op zondag 26 mei 2002 21:00 schreef caesartje het volgende:
[..]
Geen line of sight nee, om je een ideetje te geven wat er tussen staat:
[afbeelding]
Aardig wat dus![]()
Of je moet echt de hoogte ingaan....
(tot 5 Meter boven het dakniveau is legaal)
Zelfs dan zouden er hele rijen bomen tussenstaan (dat stukje in het midden zeg maar waar ineens geen wegen zijn, een groot oranje stuk bv is aan park/hertenkamp). Daar zit ook een deel van de moeilijkheid, er is dus een erg sterk signaal nodig dat zowel die afstand als die huizenblokken/bomen/andere obstakels kan "hebben"... Vrees steeds meer dat het een verloren zaak isOp zondag 26 mei 2002 21:13 schreef Cutebritney het volgende:
[..]
Ik denk niet dat dit je gaat lukken.
Of je moet echt de hoogte ingaan....
(tot 5 Meter boven het dakniveau is legaal)
Niet goed gelezen
Voor de snelheid, stond er 'onder' (als je op de link onderaan de pagina clickde) het volgende:
The transmission rates at these maximum distances might fall back from 11Mbps to 5.5 or 2 Mbps.
Line of sight is required, and also extra clearance, esspecially at the middle of the distance. (Fresnel zone)
Please be aware that antenna cable and connectors can reduce the distance.
Voor de snelheid, stond er 'onder' (als je op de link onderaan de pagina clickde) het volgende:
The transmission rates at these maximum distances might fall back from 11Mbps to 5.5 or 2 Mbps.
Line of sight is required, and also extra clearance, esspecially at the middle of the distance. (Fresnel zone)
Please be aware that antenna cable and connectors can reduce the distance.
Verwijderd
Had je hier al eens gekeken?
Deze gasten hebben een 9 km wireless verbinding met prabool antennes.
Tegenwoordig gebruiken ze AP's van linksys d8 ik.
klopt, zijn tegenwoordig te vinden op www.wirelessleiden.nlOp zondag 26 mei 2002 21:26 schreef Dax het volgende:
Had je hier al eens gekeken?
Wie de geschiedenis niet kent, is gedoemd ze te herhalen.
Ik zie je pic niet dus ik ga ff op de gok denken wat er staat.... 
1. Als er een flat tussen jouw en de ontvanger staat, kun je 't shaken!
2. Staan er bomen of een heel bos tussen, moet je een AP regelen van 30mw.
3. Staan er huizen? Ook een AP van minimaal 30mw
4. heb je redelijke line of sight dmv een verhoogde antenne? kun je adhoc kaartjes gebruiken in je pc's...
5. Regel een goede antenne... Zie het wirelessverbing van 500 meter topic....
6 als je gebouwen in de weg hebt staan probeer dan een telecom antenne te maken, (ook beschreven in bovenstaande topic) Inmiddels heb ik er en heb ze uitgeprobeerd met BreezeNet dinkies en ze werken perfect, gaan dwars door alles heen
(wordt signaal en snelheid wel minder door, maar ja, je hebt wel een 5 mbit verbindig toch nog)
7. zorg voor genoeg €€€'s en zorg voor duidelijke afspraken
Dat was 't zo moet 't lukken!
Veel succes!
1. Als er een flat tussen jouw en de ontvanger staat, kun je 't shaken!
2. Staan er bomen of een heel bos tussen, moet je een AP regelen van 30mw.
3. Staan er huizen? Ook een AP van minimaal 30mw
4. heb je redelijke line of sight dmv een verhoogde antenne? kun je adhoc kaartjes gebruiken in je pc's...
5. Regel een goede antenne... Zie het wirelessverbing van 500 meter topic....
6 als je gebouwen in de weg hebt staan probeer dan een telecom antenne te maken, (ook beschreven in bovenstaande topic) Inmiddels heb ik er en heb ze uitgeprobeerd met BreezeNet dinkies en ze werken perfect, gaan dwars door alles heen
7. zorg voor genoeg €€€'s en zorg voor duidelijke afspraken
Dat was 't zo moet 't lukken!
Veel succes!
Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020
Ok, ik heb begrepen dat ik met die Quad antenne's een bereik van zo'n 500 meter kan halen, verbeterd dit bereik als er aan de ontvangende kant ook 1 wordt gebruikt? (die dingen zijn +6 dBi) Zie boven in dit topic: er is geen vrij zicht meer ook geen hoogbouw, het signaal zou dus wel een stuk kunnen overbruggen lijkt me als de antenne hoog genoeg geplaatst wordt. Het gaat hier echter dus om een 700 meter afstand, zou het volstaan om deze antenne wellicht iets groter uit te voeren zodat hij deze afstand haalt?
Ik heb overigens inmiddels een Linksys WAP11 besteld met een PCMCIA kaartje d'r bij (ook van Linksys).
Ik heb overigens inmiddels een Linksys WAP11 besteld met een PCMCIA kaartje d'r bij (ook van Linksys).
Pagina: 1