Toon posts:

dvd speler problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vier IDE apparaten aangesloten:

Primary master: Maxtor D740X 60GB
Primary slave: Pioneer DVD 106s
Secundary master: Liteon 16/10/40 rewriter
Secundary slave: IDE zip

Voor de primary IDE had ik een Ultra ATA 100 kabel en voor de secundary IDE een normale flat cable.

Nu heb ik laatst mijn harddisk verplaatst in mijn pc en was de oude kabel te kort geworden. Dus ik naar de shop om een nieuwe kabel te halen. Nieuwe kabel erin, geen instellingen gewijzigd. Nu wil de pc geen IDE auto detect meer doen. Bij het booten loopt hij vast. Pas wanneer ik de dvd-speler ontkoppel gaat het goed. Kan die dvd speler gewoon niet overweg met die nieuwe kabel (de medewerker zei dat hij ATA 133 is, maar het verschil met die oude kabel zou er toch niet in mogen resulteren dat de dvd-speler het niet meer doet? Ik krijg hem trouwens ook niet aan de praat als ik hem samen met de cd-rw op een normale flat cable doe in de sec IDE.

Any ideas? Gewoon dvdspeler verrot? Kan ik me bijna niet voorstellen, maar er blijft weinig anders over.

• Error65
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-01-2023

Error65

Error Inside

Heb de DVD speler al is in een andere comp geprobeerd?

http://www.uitdehoogte.nl/bert

Verwijderd

Topicstarter
Nee, nog geen zin in gehad. Maar het stomme van het hele verhaal vind ik dat er totaal niets in mijn configuratie is gewijzigd. Ik kan me ook niet indenken wanneer de dvd-speler kapot gegaan zou moeten zijn. Maar ik kan het idd even proberen.

• Error65
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-01-2023

Error65

Error Inside

Succes! :)

http://www.uitdehoogte.nl/bert

• Total-Control
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-06-2025
Ehm, simpel toch. Gewoon even je harddisk weer verplaatsen en je oude kabel aansluiten. Doet alles het dan weer, dan weet je in ieder geval dat je dvd nog heel is.

Die nieuwe kabel zal dan wel gaar zijn. Trouwens, wat ik niet helemaal uit je verhaal kan opmaken is of die nieuwe kabel anders is dan de oude. Wellicht is die nieuwe kabel wel gewoon te lang. En voor wat betreft die dvd met je cdrw combi dat zou gewoon een hardware incompatibiliteit kunnen zijn (dvd<->cdrw combi). Probeer in dat geval is de dvd op de secundaire ide poort in z'n eentje (master).

Succes!

Getting it hot makes it work, keeping it cold makes sure it stays that way.

• Fireman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-10-2025

Fireman

We talk about luxury problems

DVD speler als sec master zetten, doet het altijd.

Writer als sec slave

Ideale situatie (bij mij )

We lezen het wel.

Naim Audio SN2 + NDX + Soup (accuton/Thiel)

Pagina: 1