Toon posts:

Chatten via lcd?:D

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Zou het niet mogelijk zijn dat als je bijvoorbeeld in een netwerk zit... dan gaan chatten via lcd-schermen... dat de ene dus wat op zijn toetsenbord wat intikt... en dat de ander dat ziet staan op zijn lcd-scherm...????

Lijkt mij wel een leuk projectje :)

Verwijderd

Leef je uit zou ik zeggen :D

:P

Lijkt me leuk.. :)

Verwijderd

Topicstarter
Nee maar ik bedoel.... zouden jullie enig idee hebben hoe zoiets mogelijk zou kunnen zijn... door middel van welke software etc.

Verwijderd

tuurlijk is het mogelijk, en software ehhh zelf schrijven waarschijnlijk.

Verwijderd

Topicstarter
Iemand ooit zoiets al eens eerder gezien dan????

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Simpel toch? Tis dat ik geen LCD heb, maar met bijvoorbeeld Delphi is dat best makkelijk te maken (geloof dat er hier al wel ooit dingen hebben gestaan om je LCD aan te sturen).
Hoe ik weet dat dat makkelijk is? Mijn broertje heeft 2 van die dingen en daar had ie ook vanalles voor geprogd.

Verwijderd

Op zaterdag 25 mei 2002 23:10 schreef korn het volgende:
Zou het niet mogelijk zijn dat als je bijvoorbeeld in een netwerk zit... dan gaan chatten via lcd-schermen... dat de ene dus wat op zijn toetsenbord wat intikt... en dat de ander dat ziet staan op zijn lcd-scherm...????

Lijkt mij wel een leuk projectje :)
Aan dergelijke uitspraken kan ik uitsluitend het oordeel: DOM geven. Oftewel je hebt het geestelijke vermogen van een gnoe |:(

• Neman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-07 12:47

Neman

Een uit de lucht gegrepen naam

Op zaterdag 25 mei 2002 23:50 schreef Generaal_Putlucht het volgende:

[..]

Aan dergelijke uitspraken kan ik uitsluitend het oordeel: DOM geven. Oftewel je hebt het geestelijke vermogen van een gnoe |:(
Het is inderdaad een behoorlijk nutteloos projectje :D.

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-07 21:13

[..]

En jij hebt de subtiliteit van een Hummer :+

Verwijderd

Op zaterdag 25 mei 2002 23:53 schreef Cereal het volgende:
En jij hebt de subtiliteit van een Hummer :+
Van subtiliteit is nog nooit iemand beter geworden toch? :) hoe korter de bocht hoe beter ..(bocht , bocht , welke bocht?!)

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:13

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

[..]

DIT is pas dom.. icq, msn en die rotzooi mag, pm's in chats kan ook.. maar iemand komt (vind ik) met een best leuk idee, krijg je dit..

ontopic, denk dat je richting dat msn-plugin ding moet gaan kijken, of spciaal proggie voormaken, die messages kan versturen (minichat), en de ontvangst ervan weer doorstuurt naar je lcd..

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

Op zaterdag 25 mei 2002 23:56 schreef Karreman het volgende:

[..]

DIT is pas dom.. icq, msn en die rotzooi mag, pm's in chats kan ook.. maar iemand komt (vind ik) met een best leuk idee, krijg je dit..

ontopic, denk dat je richting dat msn-plugin ding moet gaan kijken, of spciaal proggie voormaken, die messages kan versturen (minichat), en de ontvangst ervan weer doorstuurt naar je lcd..
Ik vind mijn uitspraken eigenlijk tot een understatement behoren na een tweede revisie op mijn post. Alleen het begin van de posting, geen duidelijke inleiding, geen duidelijk omschrijving. Het lijkt meer een tekst die uit de mond komt van een persoon die lijdt aan het syndroom van "down".

• Gomez12
  • Laatst online: 17-10-2023
Is het dan niet nog leuker om te gaan chatten op iets grotere lcd-schermpjes

En daarna op de achtergrond van je lcdŽtje een plaatje te kunnen zetten.

Dan een nog groter LCD scherm (ongeveer 19 inch.)

WAAROM EEN LCD GEBRUIKEN ALS JE TOCH AL EEN MONITOR PRECIES VOOR DIT SOORT DINGEN HEBT!!! Ŝ:(

• WarMaster
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

WarMaster

Nosce te ipsum

Op zondag 26 mei 2002 00:01 schreef Gomez12 het volgende:

WAAROM EEN LCD GEBRUIKEN ALS JE TOCH AL EEN MONITOR PRECIES VOOR DIT SOORT DINGEN HEBT!!! Ŝ:(
Dude... Waar is je creativiteit?

Sommige mensen kunnen nergens de lol van inzien...

We live in a primitive time don't we, neither savage nor wise. Half measures are the curse of it; any rational society would either kill me or put me to some use.

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
Op zondag 26 mei 2002 00:01 schreef Gomez12 het volgende:

Waarom overclocken als je ook een snellere proc kunt hebben :{ |:(

Waarom rukken als je ook een vriendin kan hebben |:(

Waarom op GoT zitten als je ook iets anders kan doen :{

• Neman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-07 12:47

Neman

Een uit de lucht gegrepen naam

Op zondag 26 mei 2002 00:03 schreef WarMaster het volgende:

[..]

Dude... Waar is je creativiteit?

Sommige mensen kunnen nergens de lol van inzien...
Het nut van een dergelijk projectje is heel ver te zoeken. De vergelijkingen van zmn gaan mijns inziens dan ook helemaal niet op, maar dat even terzijde. Laat dan een message doorsturen naar je mobiel of zo, dat heeft nog zin. Op deze manier ga je een soort alternatieve monitor creëren, echt een kansloos project.

Om nog even wat onduidelijkheden de wereld uit te helpen: Als personen zo'n projectje wel leuk vinden, ga het gerust maken. Ik geef alleen m'n mening :).

• hoebenp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-02 19:56
ik vind dit kewl 8-)

maak zoiets voor MSN :)

dan kan ik als ik pr0n aan t kijken ben en m'n moeder komt binnen evengoed verder chatten >:)

Verwijderd

Neman en Vele andere, niet alles hoeft hier nut te hebben, waarom zou je dan een LCD op je comp hebben, je temps kunnen ook wel op je beeldscherm

een tweaker is een speciaal iemand, ik dan dat op het OCE forum wel al te vaak is gebleken dat het nut hebben van iets, weinig uitmaakt

het leuke is dat je iets verzind, wat bijzonder is, maarja, ik denk dat jij dat nooit zal begrijpen

eens een tweaker, altijd een tweaker

[ontopic]is een heel strak plan, lijkt me lol

[/ontopic]

Edit: was niet aleen tegen NEman

• SEFje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-03 11:51
Op zondag 26 mei 2002 00:03 schreef zmn het volgende:

[..]

Waarom op GoT zitten als je ook iets anders kan doen :{
eurhm... eurhmm....

Misschien is er wel een markt voor een GoT afkickcentrum... :{

Als ik me verveel en er is geen computer in de buurt probeer ik toch wanhopig op F5 te drukken... is er nog hoop voor me?
:+

• Cereal
  • Laatst online: 14-07 21:13
Volgensmij zijn alle zanikerds hier geen gamers, het is toch ideaal als je zit te gamen, dat je messages door kunt krijgen?

Vooral aangezien een dual-monitor opstelling nogal prijzig is :)

• Martkrui
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-08 19:06
En dan nog maar niet te spreken over het LEER moment..

Het uitvoeren van projecten niet om een nuttig eindproduct te verkrijgen maar enkel om ervaring op te doen met technieken en de stappen naar een werkend eindproduct. :7

Dus... Vooral doorgaan ! :9

I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere!

Verwijderd

wie weet hoe en wat zodat ik kan schrijven naar de lcd vanuit VB5?
ik heb een chatprogramma gemaakt in VB5 dus alleen de lcd aanstuuring en ik ben klaar :)

• Martkrui
  • Laatst online: 01-08 19:06
Op zondag 26 mei 2002 10:42 schreef KingOfDos het volgende:
wie weet hoe en wat zodat ik kan schrijven naar de lcd vanuit VB5?
ik heb een chatprogramma gemaakt in VB5 dus alleen de lcd aanstuuring en ik ben klaar :)
Voor gfx lcd's kan ik je wat C code geven, of je moet hier FF posten: [topic=476314/1/25]

I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere!

• BaRF
  • Laatst online: 14:10

BaRF

bijna kerst

wat zijn er toch een zeikerds zeg! NOFI maar als iemand gewoon met zo'n idee komt, is dat toch niet zo erg? Als je gelijk gaat lopen ergeren, maak dan niet een berichtje met 'DOM' als statement, maar negeer dit topic gewoon. Ti's toch leuk om te kijken of zoiets te doen is, ook al heb je er niks aan? Misschien is het wat voor in games! dat je gta3 speelt, en je ziet op je lcdtje
"(L)(L)(L)w00t I'm d@ w1tchDoctaaa*** (R)(%)Gimme looof!)(FUFJEIRT) Zegt: Wassaaaaap!"
ofzo? :)

(mmm, idee is zo te zien al genoemd hierboven, maar ik MOEST ff reageren op die zeeekerds... :7)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Verwijderd

nog even een n00b vraag tussendoor... :)
zo'n lcd is wel supercool, maar hoe kom je er aan?,zijn die dingen gewoon standaard te koop, inclusief aansluiten op je computer?, of moet je dan zelf ook aan t knutselen?

• BaRF
  • Laatst online: 14:10

BaRF

bijna kerst

Op zondag 26 mei 2002 10:54 schreef ruuddie het volgende:
nog even een n00b vraag tussendoor... :)
zo'n lcd is wel supercool, maar hoe kom je er aan?,zijn die dingen gewoon standaard te koop, inclusief aansluiten op je computer?, of moet je dan zelf ook aan t knutselen?
de lcd zijn al-dan-niet plug-and-play te koop, meestal alleen het lcdtje, en de aansluiting moet je dan zelf maken. lees maar ff in de faq, staat geloof ik het een en ander in :)

update: yep > http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/32#32

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Verwijderd

Op zondag 26 mei 2002 10:56 schreef BaRF het volgende:

[..]

de lcd zijn al-dan-niet plug-and-play te koop, meestal alleen het lcdtje, en de aansluiting moet je dan zelf maken. lees maar ff in de faq, staat geloof ik het een en ander in :)

update: yep > http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/12986302#12986302
[totally offtopic]
ja klopt, ik heb mijn lcd(via inkoop actie #4 van Shift, via een maat van mij(die daat een lcd bestelde)) voor 66,-(gulden)(inc verzendkosten)
het is een 4x20 lcd met zwarte achtergrond en groenen letters

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Generaal_Putlucht moet ff op z'n woorden gaan letten.

Verwijderd

als je het dan gelijk goed doet , dan doe je het ZONDER computer ertussen
men pakt een microcontroller ( bijvoorbeelt een atmel 89S8252 ,maar die is vrij prijzig, maar wel goed voor dit project)
je plugt een toetsenbord aan de microcontroler, je hang er een lcd aan, hang er een MAX232 aan, en verzend en ontvang de data via een UTP kabel
SIM-PEL

alleen weet ik niet of het wel zo makkelijk is, zoals als ik het zeg :P

• Thijsch
  • Laatst online: 22:11
of een addon voor trillian en gaim die dan text op je lcd toverd als er wat gezegt word :)

eerst maar een lcd aanschaffen :)
Pagina: 1