Toon posts:

*.1 en *.c files

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een aantal pakketjes gedownload waarvan ik niet weet wat ik ermee aan moet.

er zitten maar een paar files in waaronder die blabla.1 en blabla.c en een readme. Die readme geeft alleen aan wat het programma kan maar niet hoe je hem moet instaleren. Ook op de website is hierover niets terug te vinden. Ik zal wel iets met gcc moeten doen maar wat????

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-08 23:01

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Ehm, hoe heet het pakketje en wat wordt het verondersteld te doen? Ik kan me voorstellen dat het iets moet zijn als 'gcc -o blabla blabla.c' met eventueel nog wat extra opties, maar om goed te kunnen raden moet toch de functie/herkomst van het programma bekend zijn :).

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Verwijderd

Topicstarter
Het is een pakketje wat hoort bij abcde en heet cd-diskid. abcde klaagt dat hij dat proggie nodig heeft.

ik zal eens gewoon gcc -o cd-diskid -O2 cd-diskid.c proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Goed dat blijkt dus wel te werken....Vraagje waar is die *.1 file voor. Maakt gcc daar gebruik van tijdens compilatie?

Verwijderd

Is dat niet een man file ?

• QuarK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-07 21:48
Dat is een manual page.
Staan er echt geen mooi compile + installatie instructies bij?

Verwijderd

Topicstarter
Ja das waar ik heb die *.1 file naar de man-dir gekopieerd en dat werkt ook prima

En nee..er staan echt geen compile instrukties bij. Je kan op die site kiezen tussen debian packages of source bestanden.

Maar goed er wordt nu een audio cd geript. Hij lijkt het te doen en het ziet er goed uit. - ff wachten totdat ik het resultaat beluistert heb :) -
Pagina: 1