Op woensdag 29 mei 2002 10:12 schreef obsidian het volgende:
Net zoals nu, normaal zou een user een waarschuwing krijgen als er expres een topic in het verkeerde forum geplaatst word.
Hmm dat valt ontzettend mee hoor. Feit is dat veel W&G'ers elkaar IRL wel een hebben ontmoet. Dat ze veelal een baan of opleiding hebben die in het verlengde ligt van wat er in W&G gebeurt. En dat schept een band, iets wat je in bijvoorbeeld SA niet snel tegen zult komen.
Offtopic lullen mag, mits een topic er niet aan ten onder gaat, en mits er een goeie reden voor is. Als iemand (maakt niet uit wie, diehard of niet) iets roept dat kant nog wal slaat, dan krijgt 'ie dat wel te horen.
Maar zoals ik al zei, het is gewoon een gevoel die ik krijg. Ik weet niet of andere mensen dit ook hebben. Maar ik stoor me er wel vaak aan.
Hehe, je gevoel hoef je niet te verdedigen, want je voelt iets of niet; het waarom is vaak lastig onder woorden te brengen

Ik spreek in ieder geval voor mezelf als ik het erg gezellig vind in W&G met een vast groepje gebruikers, omdat die mensen mij in het anderhalf jaar dat ik hier rondloop hebben bewezen nuttig te kunnen zijn, vakkennis hebben, niet terugdeinzen voor een goeie grap en daarnaast ook nog eens bereid zijn hun mening te herzien in een stevige discussie.
Ik kan me voorstellen dat het voor buitenstaanders allemaal erg elitair gedoe lijkt, maar daar moet je even doorheen prikken. Ik voel me absoluut niet beter dan wie dan ook hier op GoT, en ondanks inside jokes over ivoren torens enzo, vind ik het jammer dat dat misschien wel onbewust overkomt op mensen die zich niet tot het groepje mensen die elkaar al wat beter kennen rekenen.
Dus er werd gewoon tegen me verteld dat ik de overtredingen in het dev forum moest negeren omdat het anders de W&G teamspirit zou beinvloeden of wat dan ook.
Hmm, daar kan ik weinig over vertellen. Ik weet niet hoe dat ooit is gelopen, maar ik kan me voorstellen dat wanneer een aantal mensen die elkaar kennen elkaar voor rotte vis uitmaken, dat voor een buitenstaander (niet negatief bedoeld) lijkt op users die zich aan het misdragen zijn, terwijl iemand die weet hoe de vork in de steel zit meteen ziet dat het om een grap gaat.
Maar dat ik me hieraan stoor zal wel te maken hebben dat ik er een hekel aan heb dat mensen een community vormen binnen een community en denken dat hierdoor de regels niet op hen van toepassing zijn maar wel gaan blaten als anderen zich eens laten gaan.
Het gevoel dus van "ik ben ben meer/beter dan de rest".
Regels zijn regels, als een W&G'er een warex-request plaatst krijgt 'ie ook gewoon een OW. Als een W&G'er flamed tegenover een andere user ook.
Okee, er wordt soms wat offtopic geouwehoerd, maar dat mag ook vind ik, juist om de sfeer (die ik nergens op GoT zo ervaar) er een beetje in te houden.
Maar goed, ik vind het jammer als mensen denken dat wij hier een beetje denken onze eigen regeltjes te kunnen en mogen maken, want dat is absoluut niet het geval.