[win2k] Gasten mogen niet deleten..

Pagina: 1
Acties:

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:01
Hi,

Waar kan ik instellen dat gasten die ingelogt zijn op het systeem niet kunnen deleten (dus geen bestanden kunnen verwijderen). Het gaat hier voor namelijk om user die via het netwerk inloggen op mijn systeem. Ik kan wel bij map opties aangeven dat ie alleen mag lezen maar je moet dat toch ook per groep user kunnen veranderen (ik heb nu nml. een user account aangemaakt voor m'n broertje zodat hij als zichzelf kan inloggen op mijn pc, maar ik wil niet dat hij de mogenlijkheid heeft om (per ongeluk) iets te deleten.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Verwijderd

geef alleen lees rechten op de share

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:01
Op zaterdag 25 mei 2002 22:05 schreef noort5 het volgende:
dat heb ik.. Ik wil alleen ook dat mocht hij via mijn syteem inloggen dat het dan ook niets kan deleten.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• marrekau117
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-08 21:57
geef ze lees rechten en zonodig als ze dingen weg moeten schrijven geef ze er dan wijzig rechten bij

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-08 14:54
Op zaterdag 25 mei 2002 22:05 schreef noort5 het volgende:
Jeps.

Als je in Explorer met rechts op je hd klikt, dan op delen en beveiliging. Kan je per user instellen wat ie wel, en niet mag met je hd. Je moet dan wel een NTFS partitie hebben en eenvoudig delen van bestanden uit hebben gezet onder mapopties.

Verwijderd

Op zaterdag 25 mei 2002 22:09 schreef psmeets het volgende:

[..]
en eenvoudig delen van bestanden uit hebben gezet onder mapopties.
Dat hoeft niet op Win2k, want dat zit er niet in.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 21:07

DarkSide

theres no place like ::1

Op zaterdag 25 mei 2002 22:09 schreef Phydomir het volgende:

[..]

dat heb ik.. Ik wil alleen ook dat mocht hij via mijn syteem inloggen dat het dan ook niets kan deleten.
Als je de rechten goed insteld op NTFS niveau, en hij logged in op jouw pc onder zijn naam is er niets aan de hand. Als hij jouw inlognaam gebruikt en jij mag wel deleten, dan kan hij dat natuurlijk ook, even ter verduidelijking.
Dus gewoon users aanmaken of groepen en daar users ingooien.
En dan op NTFS niveau aangeven wie wat wel/niet mag.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-08 14:54
Op zaterdag 25 mei 2002 22:12 schreef deur het volgende:

[..]

Dat hoeft niet op Win2k, want dat zit er niet in.
Ik wist het ff niet meer, ik werk nu al een half jaar met ikspee, en het lijkt veel op elkaar (niet de kleurtjes etc.). }:O

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:38

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Op zaterdag 25 mei 2002 22:16 schreef psmeets het volgende:

[..]

Ik wist het ff niet meer, ik werk nu al een half jaar met ikspee, en het lijkt veel op elkaar (niet de kleurtjes etc.). }:O
Tja Win2k en WinXP zijn gebasseerd op dezelfde kernel, alleen XP is in sommige dingen wat uitgebreider. Maar voor 95% zijn ze identiek aan elkaar.

He who controls the Spice, controls the Universe.

Verwijderd

Op zondag 26 mei 2002 15:33 schreef MST_Morpheus het volgende:

[..]

Tja Win2k en WinXP zijn gebasseerd op dezelfde kernel
err, windows en kernel? denk het niet

• smilex
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-08 18:17
Windows heeft toch echt net als ieder ander operating system gewoon een kernel hoor...

Windows 2000 kernel voorbeeld

Windows XP kernel voorbeeld

think interactive

Pagina: 1