[router] Edimax br6004+ disconnects

Pagina: 1
Acties:

• marrekau117
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-08 21:57
Er doet zich het rare probleem voor dat de router willekeurig geen ip's uitdeelt of gewoon hellemaal niets doet ook al zet ik hem aan en uit en start de computers niets op voor het over grote deel hangen er siemens NIC's in. Ook heb ik het al geprobeerd met een ander merk NIC's helpt niets. Ook heb ik de router al een keer helemaal gereset en opnieuw ingesteld en zelfs de modem gereset en gekeken of het hielp nee dus daarna weer een nieuwere firmware in de modem hielp niets. Soms komt het voor dat er wel gewoon netwerk verbinding is tussen alle computers krijgen de pc's ook de ip's mee van de dns servers dus dat geeft aan dat de router verbinding heeft maar toch is er geen internet mogelijk. Dit gebeurt egt op de vreemste momenten. Hopelijk kan iemand mij helpen ik heb uiteraard al gezocht op google en op GoT. Heb ik het nog niet goed gedaan hoor ik het graag.

edit:
ook staat er geen disconnect time in want anders zou het probleem logisch zijn en zou die wel moeten reconnecten

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-08 14:54
Op zaterdag 25 mei 2002 21:59 schreef marrekau117 het volgende:
Er doet zich het rare probleem voor dat de router willekeurig geen ip's uitdeelt :? of gewoon hellemaal niets doet ook al zet ik hem aan en uit en start de computers niets op voor het over grote deel hangen er siemens NIC's in. Ook heb ik het al geprobeerd met een ander merk NIC's helpt niets. Ook heb ik de router al een keer helemaal gereset en opnieuw ingesteld en zelfs de modem gereset en gekeken of het hielp nee dus daarna weer een nieuwere firmware in de modem hielp niets. Soms komt het voor dat er wel gewoon netwerk verbinding is tussen alle computers krijgen de pc's ook de ip's mee van de dns servers dus dat geeft aan dat de router verbinding heeft maar toch is er geen internet mogelijk. Dit gebeurt egt op de vreemste momenten. Hopelijk kan iemand mij helpen ik heb uiteraard al gezocht op google en op GoT. Heb ik het nog niet goed gedaan hoor ik het graag.

edit:
ook staat er geen disconnect time in want anders zou het probleem logisch zijn en zou die wel moeten reconnecten
Heb je al geprobeerd vaste ip's in te stellen? En staat DHCP aan?

• marrekau117
vaste ip's pikt ie niet en de dhcp staat aan dit komt incidenteel voor het is geen vast probleem en het doet zich bij bepaalde pc's voor maar niet bij vaste het is de ene keer comp1 en de andere keer comp3 enz enz
edit:
het klinkt vreemd maar is de werkelijkheid

• marrekau117
*schopje*
Heeft iemand nog een idee of kent iemand dit probleem..??

• marrekau117
dan nog maar 1 schopje netjes volgens de faq meer dan 24 uur gewacht dus geen geblaat a.u.b.

• GrittyKitty
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-12-2021

GrittyKitty

Happy-Happy Joy-Joy

wat/ hoeveel is jouw idle timeout? zet hem dan op 0

Cigarette + Coffee = Breakfast of champion

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-08 14:54
Op zaterdag 25 mei 2002 22:07 schreef marrekau117 het volgende:
vaste ip's pikt ie niet en de dhcp staat aan dit komt incidenteel voor het is geen vast probleem en het doet zich bij bepaalde pc's voor maar niet bij vaste het is de ene keer comp1 en de andere keer comp3 enz enz
edit:
het klinkt vreemd maar is de werkelijkheid
Vaste ip's pikt ie wel, je moet ze alleen instellen met mac adressen. Maar zet inderdaad je idle timeout eens op nul.

• marrekau117
Op dinsdag 28 mei 2002 10:50 schreef psmeets het volgende:

[..]

Vaste ip's pikt ie wel, je moet ze alleen instellen met mac adressen. Maar zet inderdaad je idle timeout eens op nul.
gaat ik proberen laat morgen wel weer van me horen
Pagina: 1