Toon posts:

vreemde pc resets

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heb de laatste tijd nogal wat last van plotse resets

mijn systeem :

windows xp pro
athlon 1.4
256 ram
40 Gb hd
geforce 256 ddr
mobo abit
voeding : 350 Watt

het gebeurd soms tijdens het spelen van spelletjes, maar ook soms spontaan in windows

p.s. mijn hd heeft wel zeer warm, kan dit soms de oorzaak zijn ???

zit ook nog met 2 extra koelers die ik er zelf heb ingeplaatst, volgens mijn neef die electronica heeft gestudeerd zit alles goed :-)

iemand ??
}:O

Verwijderd

je moet je voltages eens bekijken als je je pc stressed. Of het is de +5 V lijn die meer dan de max. toegestande 0.25V afwijkt, of het is een brak geheugenreepje, te testen met memtest86 (.com ;))

Verwijderd

Om een direct probleem met voeding en processor uit te sluiten, kun je het best even installen dat je PC bij een error niet automatisch moet rebooten.

Dat kan in Control Panel > System > Advanced > Startup and Recovery Settings.
Daar moet je het checkboxje 'automatically restart' even uitvinken.

Mocht je PC dan nog steeds spontaan resetten, dan is het naar alle waarschijnlijkheid een hardwarematig probleem, terwijl blauwe schermen zouden wijzen op een softwarematige oorzaak, (of een te hoog geclockte processor wat tot instabiliteit kan leiden).

Verwijderd

je zegt dat je hd het zeer warm heeft? hoe warm is dit en hoe staat het met de system temperatuur en cpu?

• Mpdrichel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-08-2024
Heb je hem toevallig overgeklokt?

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Wat zijn de spanningen van de voeding?

• SuperPaddo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
(overleden)
Het kan zijn dat als je je pc zelf hebt gebouwt dat je een paar kabels niet goed hebt aangesloten. kij keens na die spullen. formateren kan ook een uitweg zijn.

Grolsch Royce!

Verwijderd

instabiele ( kapoote) voeding..had ik ook met een noname 300 watt voeding..nieuwe derin , problem solved

• Cmdr_Satan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-08 11:11

Cmdr_Satan

MemleaK Powah

Dit kan het allemaal zijn:
CD-RoM
HDD
CPU (cooler)
Videokaart (drivers misschien leuke oplossing)

System specs

Verwijderd

Topicstarter
mijn voeding is de voeding die standaard in een a-open case zit.
heb die memtest gedaan maar ben er na 40 uur testen dan toch maar mee gestopt.
ik heb idd mijn pc zelf samengesteld, maar dat is nu al bijna een jaar geleden, en het probleem vertoont zich nog maar net.
volgens mij ligt alles prima.
kan het zijn dat dit iets te maken heeft met de detonator drivers
ik heb onlangs de nieuwe geinstalled.
dan kwamen ook de problemen,
maar dan heb ik weer de 23.11 erovergeinstalleerd, maar de problemen bleven. misschien toch een andere oorzaak ?

mijn system temp is ok, het enige waar ik ongerust over ben is de hd temperatuur, omdat die zeer warm is, je kan je vingers er nog net ophouden, maar niet voor een uur (als je begrijpt wat ik bdoel).

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Te warme HD zou geen resets mogen veroorzaken, hooguit disk I/O fouten. De processor te warm zou nog wel kunnen.

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-08 20:09

Shunt

Boe

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/152244#XP40
dat eens effe in stellen en dan kijken wat voor blauw schem je krijgt je kan daar meestal meer info van af kijgen
ik denk zelf aan brak mem

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

Als je net als ik had met Windows 2000 Advanced Server dat je geeneens Blue Screens krijgt, maar direct in boot springt. dan zul je bijna zeker de nVidia Detonator XP drivers gebruiken.

Ik had het met de Asus v3800 TNT2, met spelen of met videobewerking/dvd kijken telkens reboots alsof het systeem te warm werd. HD nagekeken, CPU gemonitored van alles, niets hielp voor lang, tot ik de officiele Asus drivers terugzette i.p.v. de Detonator XP drivers.

Gamen is wel wat trager, maar tot op vandaag geen wazige reboots meer gehad.

• Shunt

Shunt

Boe

Op maandag 27 mei 2002 14:27 schreef imagica het volgende:
Als je net als ik had met Windows 2000 Advanced Server dat je geeneens Blue Screens krijgt, maar direct in boot springt. dan zul je bijna zeker de nVidia Detonator XP drivers gebruiken.

Ik had het met de Asus v3800 TNT2, met spelen of met videobewerking/dvd kijken telkens reboots alsof het systeem te warm werd. HD nagekeken, CPU gemonitored van alles, niets hielp voor lang, tot ik de officiele Asus drivers terugzette i.p.v. de Detonator XP drivers.

Gamen is wel wat trager, maar tot op vandaag geen wazige reboots meer gehad.
ok laat dat dus een heel vreemd geval zijn maar ik betwijfel of het hier bij deze klacht om brakke video drivers gaat doe jij ook maar eens wat in het bovenste linkje staat dan kan je zien wat er nu echt mis gaat in plaats van speculeren

Game PC

• harlekein
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-07 20:04

harlekein

Creator Owner

Hier al gekeken?

• DaTimMan
  • Laatst online: 08:32
--------------------------------------------------------------------------------
lijkt op een ander topic alleen kon in de search nix vinden over dit probleem.. een maat van me heeft een duron 1200 mhz niet overgclockt enzo alles fabriek instellingen maar elke keer als i-net explorer gestart word reboot de pc na een bep tijd. heb em een ramtest laten doen en netwerk kaart in ander slot laten doen maar het werkt nie echt weet iem van jullie wat hier de oorzaak van ken zijn?
thx

• Shunt

Shunt

Boe

Op maandag 27 mei 2002 22:38 schreef DaTimMan het volgende:
--------------------------------------------------------------------------------
lijkt op een ander topic alleen kon in de search nix vinden over dit probleem.. een maat van me heeft een duron 1200 mhz niet overgclockt enzo alles fabriek instellingen maar elke keer als i-net explorer gestart word reboot de pc na een bep tijd. heb em een ramtest laten doen en netwerk kaart in ander slot laten doen maar het werkt nie echt weet iem van jullie wat hier de oorzaak van ken zijn?
thx
te ver ge oc't alleen merk je het laater
probeer het linkje boven je post eens dat zal wel helpen

Game PC

Verwijderd

Topicstarter
heb die instelling gewijzigt, nu wordt het enkel nog w8en op de volgende reset :-)

btw, mijn cpu is niet overclockt, niets in mijn pc trouwens.

alleszins bedankt iedereen

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem...

mijn computer 'reset' zichzelf eens in de zoveel tijd... en ik heb geen patroon kunnen ontdekken dus het lijkt gewoon at random te gebeuren... Ook weet ik al dat het niet aan het OS ligt aangezien ik er verschillende Linux kernels op heb uitgeprobeerd.. Ook de reboot opties in de BIOS staan allemaal uit... Maar toch reboot ie... vandaag maar liefst drie keer!
Nu heb ik zelfs een andere stroomkabel eraangehangen, een andere monitor, een ander keyboard en een andere muis (niet alleen ivm dit probleem hoor, dat wou ik zoiezo al doen) maar daar wordt het dus niet beter van (al had ik dat ook niet verwacht)

In ieder geval heeft de crash niet veel te maken met een hoog CPU gebruik ofzo aangezien hij juist meestal crasht als ik weg ben (en dus niks doe, het lijkt wel of ie het alleen achter mn rug om doet)....

Ik heb een Athlon 1.1Ghz, NVidia TNT en een K7VZA mobo...

Ik zit nu zelf over de voeding te twijfelen, zou het probleem daar liggen?? Maar hoe vind ik dat uit?

• DaTimMan
  • Laatst online: 08:32
quote:
thx

nooit ge oc-ed dus daar kan het niet aan liggen

• Shunt

Shunt

Boe

Op dinsdag 28 mei 2002 19:25 schreef DaTimMan het volgende:
quote:
thx

nooit ge oc-ed dus daar kan het niet aan liggen
A
volgens je specs wel :+
1700+ 1470@1550.
B
heb het tegen topic starter }:O zijn topic duuuh
c
zet dan ook jij de functie niet re booten bij systeem error aan dan zie je ook wat het probleem is

Game PC

Pagina: 1