Toon posts:

Metal Gear Solid -> Thermal Goggles

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Waar liggen die damn thermal goggles?

Loop maar te zoek en te zoeken... krijg ze niet gevonden.

Een walkthrough op Inet vertelt me dat ik bij binnenkomst in de tank hangar in de cargo room aan de rechterkant, net voorbij de camera, moet wezen.

Daar vind ik echter een Socom gun, en geen thermal goggles.

Maar die goggles heb ik nu wel nodig om uit de cargo-door te kunnen sluipen, waar al die fijne infraroodlasertjes staan.

Search gebruikt, alleen vragen over de frequentie van Meryl gevonden, niks over de locatie van thermal goggles.

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:25
Op zaterdag 25 mei 2002 21:56 schreef Codin het volgende:
Waar liggen die damn thermal goggles?

Loop maar te zoek en te zoeken... krijg ze niet gevonden.

Een walkthrough op Inet vertelt me dat ik bij binnenkomst in de tank hangar in de cargo room aan de rechterkant, net voorbij de camera, moet wezen.

Daar vind ik echter een Socom gun, en geen thermal goggles.

Maar die goggles heb ik nu wel nodig om uit de cargo-door te kunnen sluipen, waar al die fijne infraroodlasertjes staan.

Search gebruikt, alleen vragen over de frequentie van Meryl gevonden, niks over de locatie van thermal goggles.
Je hebt thermal goggles niet perse nodig hoor.
Je kan ook effe een sigaret opsteken :)

Verwijderd

Topicstarter
Tnx babe, you rule.

'k Had er zelf ook al aangedacht, maar de wijze waarop je die sigs moest gebruiken was me niet helemaal duidelijk.

Gewoon selecteren dus :7

Verwijderd

"I smuggled in some cigarettes"
- "How did you do that?"
"In my stomache"
- "Why would you smuggle cigarettes with you?"
"You never know, they might come in handy"

:D

(deze truuk komt in elke Metal Gear voor trouwens...de oudste truuk uit het Snake-boekje)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 25 mei 2002 22:12 schreef MrRudi het volgende:
"I smuggled in some cigarettes"
- "How did you do that?"
"In my stomache"
- "Why would you smuggle cigarettes with you?"
"You never know, they might come in handy"

:D

(deze truuk komt in elke Metal Gear voor trouwens...de oudste truuk uit het Snake-boekje)
Hehe...

Jij als gamefanaat vindt het vast wel leuk om te horen dat ik deze game moet reviewen voor het vak Game Design wat ik momenteel volg aan de Uni van Utreg :P

Wie had dat ooit gedacht? Gamen voor school! En dan de UU nog wel! :o

• Albinoraptor
Op zaterdag 25 mei 2002 22:24 schreef Codin het volgende:

[..]

Hehe...

Jij als gamefanaat vindt het vast wel leuk om te horen dat ik deze game moet reviewen voor het vak Game Design wat ik momenteel volg aan de Uni van Utreg :P

Als je hem moet reviewen geef maar een 10 :P

Verwijderd

Over andere Solids gesproken, bestaat er een MGS voor MGS1 (dus niet sons of liberty maar die daarvoor) en waar haal je die in godesnaam vandaan??

edit:

okee Rudi hieronder, chill ho maar, sorry dat ik een typvoutje maakt door een S achter de MG te zetten, maar ik vroeg iets omdat ik het niet wist (logisch??)
Dus GEEN gebrek aan alg. intelligentie...
En iig bedankt voor de info...
(en dat gevecht is idd legendarisch (hebben ze het ook over in MGS)

Verwijderd

Op zaterdag 25 mei 2002 22:24 schreef Codin het volgende:

[..]

Hehe...

Geef hem inderdaad maar een 10 ;) of nee, een 9.5...geen enkel spel is een 10 natuurlijk. En aangezien de UU me vast wel eens zal vragen om een lezing te geven kom ik het persoonlijk controleren :P (bij de HKU ben ik tenslotte al 2 keer gevraagd, en geweest)
Op zaterdag 25 mei 2002 22:58 schreef IndigoDelFuego het volgende:
Over andere Solids gesproken, bestaat er een MGS voor MGS1 (dus niet sons of liberty maar die daarvoor) en waar haal je die in godesnaam vandaan??
Duh...dat is nou echt een tekort aan algemene ontwikkeling. Er is GEEN eerdere MGS, wel eerdere Metal Gear spellen. In 1986 ging Kojima bij Konami werken en in 1987 bracht ie zijn eerste spel uit: Metal Gear, voor de MSX2 computer. Het spel waarin het eerste Metal Gear prototype door Dr. Petrovich werd ontwikkeld (TX-55). Later zijn er conversies geweest voor de NES, C64 en de Japanse Nec PC88. In 1990 kwam Metal Gear 2: Solid Snake uit, wederom voor MSX2...in dit spel is het legendarische (:?) gevecht tussen Solid Snake en zijn mentor, Gray Fox. Tevens het deel dat Snake zijn ouwe baas Big Boss vermoord. Zover ik weet is MG2: Solid Snake niet op een ander syteem verschenen.

(de NES kende ook een zwakke ripp-off, niet van Kojima, getiteld 'Snake's Revenge' wat echt een waardeloos spel was)

• Albinoraptor
Hmm heb MG en MG2 maar weer eens gehaald :P

Weet er niets meer van, nog maar eens spelen.
MGS1 heb ik zlef ook niet orgineel ook maar binnenkort gaan halen.

En Mr.Rudi, wil jij nog wat gaan doen met goodies van MGS2?
Er was eerst topic over alleen toen was alles verkocht.

Verwijderd

Op zaterdag 25 mei 2002 23:08 schreef Albinoraptor het volgende:
Hmm heb MG en MG2 maar weer eens gehaald :P

Weet er niets meer van, nog maar eens spelen.
MGS1 heb ik zlef ook niet orgineel ook maar binnenkort gaan halen.

En Mr.Rudi, wil jij nog wat gaan doen met goodies van MGS2?
Er was eerst topic over alleen toen was alles verkocht.
Dat komt omdat ze in Japan uitverkocht zijn ja...volgens mij zijn ze dat nog steeds (de action figures tenminste). De meeste andere goodies zijn altijd limited editions en daar is gewoon moeilijk aan te komen...ik trek alles zelf van E-bay af :) Ik wil mijn contactpersoon nog wel eens vragen wat er nog te krijgen is.

• Albinoraptor
Op zaterdag 25 mei 2002 23:35 schreef MrRudi het volgende:

[..]

Ik wil mijn contactpersoon nog wel eens vragen wat er nog te krijgen is.
Als je dat zou willen doen, zou ik je heel dankbaar zijn :)

• Zegato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Welke versies waren noualweer voor de Metal Gear Solid op de PSX?
Ik kan me nog de versie op de NES (gelukkig werkt mijn NES nog :D ) herinneren.

Welke zijn er nog meer? :?

T.net gallery | V&A ads

Verwijderd

Op zondag 26 mei 2002 01:18 schreef Juniorrules het volgende:
Welke versies waren noualweer voor de Metal Gear Solid op de PSX?
Ik kan me nog de versie op de NES (gelukkig werkt mijn NES nog :D ) herinneren.

Welke zijn er nog meer? :?
Metal Gear
Metal gear 2: Solid Snake
Snake's Revenge (hoewel ik het geen echte MG vind)
Metal Gear Solid
Metal Gear Solid Integral
Metal Gear Solid: Ghost Babel
Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty
Metal Gear Solid 2: Substance (in development)

• Zegato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
En op welke platforms zijn die uitgekomen :?

T.net gallery | V&A ads

• Albinoraptor
Volgens mij was het zoiets:
Op zondag 26 mei 2002 02:51 schreef MrRudi het volgende:

[..]

MSX: Metal Gear
MSX: Metal gear 2: Solid Snake
NES: Snake's Revenge (hoewel ik het geen echte MG vind)
PSX/PC: Metal Gear Solid
PSX: Metal Gear Solid Integral
GBC: Metal Gear Solid: Ghost Babel (Nooit geweten :P)
PS2: Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty
PS2/XBOX/PC: Metal Gear Solid 2: Substance (in development)
Is die beetje leuk Metal Gear Solid: Ghost Babel?
Anders haal ik misschien wel GBC :P

Verwijderd

Ghost Babel is best wel kewl (niet lang gespeeld, is verloren gegaan op mijn harde schijf (toch maar weer n's zoeken))

Verwijderd

Op zondag 26 mei 2002 12:44 schreef Juniorrules het volgende:
En op welke platforms zijn die uitgekomen :?
Metal Gear:
- MSX2, 1987
- NES, 1988
- NEC PC88, 1988
- C64, 1990

Metal Gear 2: Solid Snake:
- MSX2, 1990

Snake's Revenge:
- NES, 1989 :?

Metal Gear Solid:
- Playstation, 1998
- PC, 2000

Metal Gear Solid: Integral
- Playstation, 1999

Metal Gear Solid: Ghost Babel
- Gameboy Color, 1999

Metal Gear Solid 2: Sons Of Liberty
- Playstation 2, 2001

Metal Gear Solid 2: Substance
X-Box, 11-2002
PS2, 01-2003 (niet bevestigd)
PC, 02-2003 (niet bevestigd)

Zo goed? Aanvullingen cq correcties altijd welkom uiteraard :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 25 mei 2002 22:58 schreef MrRudi het volgende:

Geef hem inderdaad maar een 10 ;) of nee, een 9.5...geen enkel spel is een 10 natuurlijk. En aangezien de UU me vast wel eens zal vragen om een lezing te geven kom ik het persoonlijk controleren :P (bij de HKU ben ik tenslotte al 2 keer gevraagd, en geweest)
Nou Rudi, zo hoog kan ik hem helaas niet betitelen.

Ik had het wel gedaan als ik momenteel geen Game Design had gevolgd, maar nu ik het wel doe heb ik m'n ogen toch weer een stukje wijder open. Er is hier en daar best kritiek te leveren op bepaalde dingen. Het zijn dingen waar je eigenlijk helemaal niet zo op let als je andere mensen je er niet op wijzen.

Maar ze zijn er toch wel. En nu ik ze zie, ga ik ze aanstippen ook.

Zo is Metal Gear Solid bijvoorbeeld een hele mooie en intense beleving. Goed verhaal. Maar soms heb ik de indruk dat de nadruk een beetje te veel op het verhaal ligt. Zo duren de cutscenes, briefinggesprekken en radiogesprekken erg lang.

En nog wat dingetjes..

Je mag m'n review wel lezen als ik hem gesubmit heb, uiterlijk a.s. maandag. Als je interesse hebt uiteraard. :7

• GZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05 14:07

GZ

!!

Snake's Revenge komt uit 1991 Mr.Rudi. Maar dat kan je weinig boeien denk ik?

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

Verwijderd

Op zondag 26 mei 2002 17:38 schreef Codin het volgende:

[..]

Nou Rudi, zo hoog kan ik hem helaas niet betitelen.

Ik had het wel gedaan als ik momenteel geen Game Design had gevolgd, maar nu ik het wel doe heb ik m'n ogen toch weer een stukje wijder open. Er is hier en daar best kritiek te leveren op bepaalde dingen. Het zijn dingen waar je eigenlijk helemaal niet zo op let als je andere mensen je er niet op wijzen.

Maar ze zijn er toch wel. En nu ik ze zie, ga ik ze aanstippen ook.

Zo is Metal Gear Solid bijvoorbeeld een hele mooie en intense beleving. Goed verhaal. Maar soms heb ik de indruk dat de nadruk een beetje te veel op het verhaal ligt. Zo duren de cutscenes, briefinggesprekken en radiogesprekken erg lang.

En nog wat dingetjes..

Je mag m'n review wel lezen als ik hem gesubmit heb, uiterlijk a.s. maandag. Als je interesse hebt uiteraard. :7
Heb ik zeker wel interesse in...en het punt dat je aanstipt is ook de meestgehoorde kritiek op de MG reeks. Vraag jezelf wel af of de beleving hetzelfde zou zijn als de briefinggesprekken en radiogesprekken korter zouden zijn, daar staan ook weer weinig mensen bij stil. Imho hadden ze ook wel wat korter gemogen, maar toch niet veel. Een goed boek is meestal een dik boek zeg maar :D

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 26 mei 2002 18:22 schreef MrRudi het volgende:

[..]

Heb ik zeker wel interesse in...en het punt dat je aanstipt is ook de meestgehoorde kritiek op de MG reeks. Vraag jezelf wel af of de beleving hetzelfde zou zijn als de briefinggesprekken en radiogesprekken korter zouden zijn, daar staan ook weer weinig mensen bij stil. Imho hadden ze ook wel wat korter gemogen, maar toch niet veel. Een goed boek is meestal een dik boek zeg maar :D
Good point Rudi ;)

'k Ga hem wel effe opsturen aan je zodra ie klaar is.

• Albinoraptor
Op zondag 26 mei 2002 18:53 schreef Codin het volgende:

[..]

Good point Rudi ;)

'k Ga hem wel effe opsturen aan je zodra ie klaar is.
Ben ook wel benieuwd *D :P
En tja in MGS2 zitten nog meer filmpjes en codec teksten. Moet je daar maar niet aan beginnen ;) :P

Verwijderd

Ok ik heb ff contact gehad met m'n importeur...het schijnt dat sommige dingen opnieuw in voorraad zijn, dus daar kan ik aankomen. Denk er wel aan dat dit collectables zijn, en dus duur. Waar ik ZEKER aan kan komen zijn: (** = zie foto onderaan)

MGS2 Wallscroll, zwart-wit schetsstijl van Solid Snake ($20)
(die heb ik hier boven m'n buro hangen en hij is TOF!)**

MGS2 Sigarettenkoker + aansteker (zippo) ($16)**

MGS2 Horloge (metalen band) ($25)**

MGS2 Soundtrack ($15)

MGS2 Soundtrack - the other side ($15)

Afbeeldingslocatie: http://www.engine-software.nl/mgs2wall.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.engine-software.nl/mgs21.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.engine-software.nl/mgs2hor.jpg

edit:
en voordat mensen gaan zeiken, de prijzen die ik noem daar maak ik dus GEEN winst op...dat is wat IK er voor betaal (en jullie dus ook). En als je nou geluk hebt, en je wilt iets hebben rond dezelfde tijd dat IK iets wil hebben, betaal je geen extra verzendkosten ook niet, hoogstens de porto van mij naar jou

• Albinoraptor
OMG mooi. Effe nadenken maar denk dat ik poster, sigaret gedoe (ook al rook ik niet, maar ziet er super uit) en horloge wil.

Regel het wel met je via ICQ :)

Verwijderd

Op vrijdag 31 mei 2002 22:49 schreef Albinoraptor het volgende:
OMG mooi. Effe nadenken maar denk dat ik poster, sigaret gedoe (ook al rook ik niet, maar ziet er super uit) en horloge wil.

Regel het wel met je via ICQ :)
Ik had je al ICQ berichies gestuurd maar je reageerde niet!!

• Albinoraptor
Op vrijdag 31 mei 2002 22:51 schreef MrRudi het volgende:

[..]

Ik had je al ICQ berichies gestuurd maar je reageerde niet!!
Was aan het GTA-en :D

• Marruk
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09-2023
Zeg rudi, kun je ook aan wat koele posters van final fantasy 10 komen? Zou wel mooi zijn (mits het natuurlijk veelste duur wordt)

TMAXTINT

Verwijderd

Op vrijdag 31 mei 2002 23:28 schreef Marruk het volgende:
Zeg rudi, kun je ook aan wat koele posters van final fantasy 10 komen? Zou wel mooi zijn (mits het natuurlijk veelste duur wordt)
Helaas, ik ben brenger van het Metal Gear evangelie, geen groothandel in merchandise :D Daarbij zijn de meeste Final Fantasy spullen hier ook wel te koop (bij DimensionPlus :?)

Maar goed, er aan komen kan altijd, maar ik heb eerlijk gezegd weinig zin om van alles wat te halen. (Daarbij heeft mijn vaste adres alleen Konami spul)

• Marruk
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09-2023
Op vrijdag 31 mei 2002 23:35 schreef MrRudi het volgende:

[..]

Helaas, ik ben brenger van het Metal Gear evangelie, geen groothandel in merchandise :D Daarbij zijn de meeste Final Fantasy spullen hier ook wel te koop (bij DimensionPlus :?)

Maar goed, er aan komen kan altijd, maar ik heb eerlijk gezegd weinig zin om van alles wat te halen. (Daarbij heeft mijn vaste adres alleen Konami spul)
jammur. maar bij die dimensieplus winkel hadden ze alleen maar van ff8 en daarvan is vrijwel alles uitverkocht.

i.i.g. bedankt

TMAXTINT

• Creepy
  • Laatst online: 03-11 20:03

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Op vrijdag 31 mei 2002 22:43 schreef MrRudi het volgende:
Ok ik heb ff contact gehad met m'n importeur...het schijnt dat sommige dingen opnieuw in voorraad zijn, dus daar kan ik aankomen. Denk er wel aan dat dit collectables zijn, en dus duur. Waar ik ZEKER aan kan komen zijn: (** = zie foto onderaan)

MGS2 Wallscroll, zwart-wit schetsstijl van Solid Snake ($20)
(die heb ik hier boven m'n buro hangen en hij is TOF!)**
[/edit]
Hmm... ik heb erg interesse in die Wallscroll! Dus als je daar nog aan kan komen, dan stel ik me beschikbaar om ook een exemplaar te ontvangen :)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

Mooi...zijn er dus 2 die een wallscroll willen hebben...ik wil ze volgende week bestellen, dus mensen die nog wat willen hebben moeten het snel ff melden. Ik heb van steffie en albinoraptor al verlanglijstjes.

hier nog even een foto van de wallscroll die ik dus zelf al heb, geeft een iets beter beeld van hoe ie er uit ziet en hoe groot ie is:

Afbeeldingslocatie: http://www.engine-software.nl/wallscroll.jpg

• Creepy
  • Laatst online: 03-11 20:03

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Zo dan! Best groot ja!
Hoe ga je trouwens betaling e.d. regelen? Of zullen we dat maar via de mail bespreken?

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

Op maandag 03 juni 2002 12:57 schreef Creepy het volgende:
Zo dan! Best groot ja!
Hoe ga je trouwens betaling e.d. regelen? Of zullen we dat maar via de mail bespreken?
Ik stuur gewoon een deurwaarder :D

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:28

Pubbert

random gestoord

ff offtopic: wanneer komt mgs2 voor de pc en xbox? of komen die niet meer uit op die platformen?

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Verwijderd

Op maandag 03 juni 2002 13:32 schreef Gwain het volgende:
ff offtopic: wanneer komt mgs2 voor de pc en xbox? of komen die niet meer uit op die platformen?
27 november op X-Box...PC versie heeft nog geen datum
Pagina: 1