Zeelandnet virusmailtjes

Pagina: 1
Acties:

• reinouts
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:16
Hoi,

Vandaag heb ik tot drie keer toe een (verschillend) virusmailtje gehad dat bij Zeelandnet vandaan komt. Natuurlijk heb ik er verder geen last van met pine, maar drie keer vanuit hetzelfde netwerk roept wel vraagtekens op. Weet iemand wat er daar aan de hand is?

• El Jefe
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb hier toevallig zeelandnet, wel als provider dus. En ik moet zeggen dat ik de laatste tijd toch een bovengemiddeld aantal virusmailtjes ontvang. Eerst hooguit een stuk of 2,3 in een week. Afgelopen week gemiddeld 3,4 per dag (!). Ze hebben dus denk ik idd niet alles op een rijtje daar..

• Eärendil
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-08 11:53
Ik zag net op het NOS journaal dat er ±3000 zeelandnet gebruikers tijdelijk afgesloten zijn omdat er een groot probleem met virussen is. het ging geloof ik om het Yaha-virus
Ik heb zelf ook een zooi mailtjes gehad met als afzender aquarius@zeelandnet.nl
* Eärendil weet niet of dat toeval is...

• splat
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Ik heb zelf ook zeelandnet, maar gelukkig nog niet veel virusmailtjes gehad.

het is nu ook iets minder aan het worden volgens de site van zeelandnet.
Toen ik maandag bij de virusstatistieken van zeelandnet keek was 77% van de mailtjes besmet!
Er waren toen binnen 24 uur meer dan een half miljoen besmette emailtjes onderschept!

Nu is dat inmiddels gedaald tot 60%
zie ook deze link

Veel gebruikers zijn inmiddels ook geblokt (smtp only, dus ze kunnen wel internetten) totdat ze het virus verwijderd hebben.
zie ook deze link

Verwijderd

Heel veel mensen hebben er last merk ik wel.
ALweer 6 mailtjes op geschoond vandaag...
en er zijn er ook nog bij die ze forwarden |:( }:O

• splat
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Het is trouwens wel erg opvallend dat er juist nu bij zeelandnet een grote virus uitbraak is.

Ze hebben namelijk vorige week een nieuwe dienst geintroduceerd: Online Virusscan van e-mail

Zouden ze bewust het Yaha virus verspreid hebben om wat geld in het laatje te brengen??

Verwijderd

Einde vorig jaar had Zeelandnet een grote actie. Voor 10 euro per maand internet via de kabel. Geen aansluitkosten en geen huur voor je modem. Reactie van het zeeuwse volk 35.000 aanmeldingen. Ik heb zelf ook een aantal maanden aansluitingen verricht voor Zldnet.

Resultaat: Je wilt niet weten wat voor ongelooflijke sukkels en nitwits ik heb aangesloten. van de 35.000 zijn er toch al gauw 20.000 mensen die niet of nauwlijks verstand van pc en/of internet hebben , die vervolgens voor een email verkeer zorgen dat wil je niet weten.
Pagina: 1