MSI K7T Turbo2 PCI divider

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exterazzo
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:05
Ik heb een MSI K7T Turbo2 (zonder bios flash) en daar draait mijn XP 1800+ nu op 1610 Mhz met een FSB van 140. Maar ik heb dus in mijn mobo boekje gezocht, maar ik kan de PCI / AGP divider niet vinden. Weet iemand met dit mobo waar ik deze kan vinden in het bios of moet ik daarvoor mijn bios flashen. Of is het uberhaubt niet mogelijk met dit mobo. Ik wil de FSB namelijk opkrikken naar 145 evt naar 150. Maar ik vrees niet dat de rest van mijn systeem dit gaat trekken.

Met een FSB van 140 gaat alles nog goed en heb ik geen probs. Ook temp is geen probleem!

Audentia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looki
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-12-2024

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

ik heb hetzelfde probleem! ik kom tot de 148 dan kapt ie ermee! en ik wil de 150 wel halen! iemand?

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26653

Dat kan wel kloppen dat je de divider niet kunt vinden.

Want die heeft dat mobotje niet. ;)
Mijn msi kt266 pro2 heeft dat ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looki

Looki

Op zondag 26 mei 2002 02:14 schreef ureal het volgende:
Dat kan wel kloppen dat je de divider niet kunt vinden.

Want die heeft dat mobotje niet. ;)
Mijn msi kt266 pro2 heeft dat ook niet.
:(

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exterazzo
Op zondag 26 mei 2002 02:08 schreef jeuuron het volgende:
ik heb hetzelfde probleem! ik kom tot de 148 dan kapt ie ermee! en ik wil de 150 wel halen! iemand?
met welke proc? en helpt een biosflash ook nie? of is dit wat hardwarematigs?

Audentia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s3n
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:14

s3n

ik heb hetzelfde bordje en ik heb er ook last van :(
Ik kom tot max 146-147 Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:01
Heb je je AMDtje geunlockt?
Zo nee, doe dat ff, want dan kun je naast een hoger multiplier ook een hogere FSB aan.
De meeste gelockte AMDtjes komen niet hoger dan 150mhz FSB, en na het unlocken kunnen ze veel hoger.

En een MSI K7T Turbo 2 is geen goeie overclocker.

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exterazzo
Op zondag 26 mei 2002 19:53 schreef PASware het volgende:
Heb je je AMDtje geunlockt?
Zo nee, doe dat ff, want dan kun je naast een hoger multiplier ook een hogere FSB aan.
De meeste gelockte AMDtjes komen niet hoger dan 150mhz FSB, en na het unlocken kunnen ze veel hoger.

En een MSI K7T Turbo 2 is geen goeie overclocker.
ik begin er voorlopig nog niet aan, heb net een (voor mij) dure xp 1800+ gekocht en die wil ik graag nog even heel houden.

Maar ff een vraagje, bij een FSB van 142 begint de pc spontaan een reset als ik CPU burn een minuutje heb draaien. Moet ik dan gewoon het voltage omhooggooien?

Audentia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looki

Looki

Op zondag 26 mei 2002 21:19 schreef Exterazzo het volgende:

[..]

ik begin er voorlopig nog niet aan, heb net een (voor mij) dure xp 1800+ gekocht en die wil ik graag nog even heel houden.

Maar ff een vraagje, bij een FSB van 142 begint de pc spontaan een reset als ik CPU burn een minuutje heb draaien. Moet ik dan gewoon het voltage omhooggooien?
kan je doen werkt wel! maar bij die snelheid moet ie nog stabiel op 1.7 volt draaien.

ik heb zelf een bios flash voor win XP, anders werkt ie niet goed (lees op site msi) maar ik ben bezig met het uitzoeken voor het unlocken, verder kan de overige hardware best veel aan. en ik heb ook de chipset actief gekoelt help ook wel denk het!
foto van chipset! nog niet actief zit nu ook een fan op! op 7 volt!

Pagina: 1