Hoe zet ik in de de KDE 3.01 versie van Konsole UTF-8 aan? In die van 2.2 kon dat met konsole-utf8 on, maar dat programma is er nu niet meer, en ik wil toch wel graag UTF-8 ondersteuning.
Ik heb hier nog de konsole-utf8 liggen van KDE2 en dat stelt helemaal niets voor. Hier is het bestand (een shellscript):
Dat kun je dus net zo goed handmatig draaien, of je zet dat ding even in de bin-directory van je KDE3 (gewoon de naam 'konsole-utf8' geven) en alsnog draaien.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| #!/bin/bash -- # # Switch utf-8 mode # #------------------------------------------------------------------------- case $1 in on) echo $'\033%G'"UTF-8 on";; off) echo $'\033%@'"UTF-8 off";; *) echo "usage: $0 [on|off]";; esac |
Dat kun je dus net zo goed handmatig draaien, of je zet dat ding even in de bin-directory van je KDE3 (gewoon de naam 'konsole-utf8' geven) en alsnog draaien.
Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.
Zo, dat is gefixed, maar nu ben ik tegen een ander probleem aangelopen. 
Echter, dat is in heel KDE 3, dus daar kan ik denk ik beter een nieuw topic voor openen.
Echter, dat is in heel KDE 3, dus daar kan ik denk ik beter een nieuw topic voor openen.