Toon posts:

De juiste hardware om de 3 Ghz te bereiken ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om mijn huidige hardware te vernieuwen zodanig ik de 3 Ghz barriere kan breken.
Ik had gedacht aan de volgende hardwarestukken :

Tomahawk's New Hardware Price EUR

Intel PIV 2.2 Ghz MPGA 478 Boxed 512K 355,00
Western Dig. 120Gb 7200rpm 8Mbcache 269,00
Abit IT7 MAX S478 i845E ATX FSB533 248,12
Corsair DDR512M PC3000 C2 HSP 290,80
SC-RH600 Aluminium Mobile Rack Lian-Li 75,00

Dit wordt allemaal geplaatst in een Yeong Yang cube.
Afbeeldingslocatie: http://www.casetuning.be/tomahawk/files/cube_accessoires.JPG
Je kan ook meer pics bekijken op deze link : http://www.casetuning.be/tomahawk/cubemain.php

Ook komt er waterkoeling in voor de cpu en gpu. De waterkoeling zit nu op een P4-1700 @ 2006 en de temp is altijd rond de 40-45 Graden.
Foto van de waterkoeling : Afbeeldingslocatie: http://www.casetuning.be/tomahawk/files/blackcase22.JPG
Meer foto's vind je hier : http://www.casetuning.be/tomahawk/blackcase.php
Ik heb mij laten horen dat een Northwood CPU 100 Mhz versie gemakkelijk de 133 Mhz kan halen.
Ik kies nu ook bewust voor DDR ram omdat er een PC3000 versie van bestaat en ook betaalbaar is.
Is er misschien een merk dat beter overklokbaar is ?

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03 23:04
Met een P4 2.4GHz zal het iig nog gemakkelijker gaan ;)

Verwijderd

jaja zijn systeempje is wel een mooitje hoor :)

die young yang is echt wel geil hoor.
ik ga toch nog wel eens naar die shop bellen hoor.
is zo een vette case he man

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 25 mei 2002 21:02 schreef kutkip het volgende:
Een 2.4 Ghz is een beetje buiten m'n bereik van m'n geldbeugel.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 25 mei 2002 21:03 schreef Petzolinni het volgende:
jaja zijn systeempje is wel een mooitje hoor :)

die young yang is echt wel geil hoor.
ik ga toch nog wel eens naar die shop bellen hoor.
is zo een vette case he man
Ik heb die yeong yang maar 96 Euro betaald. Normaal kost die rond de 250 Euro want er was ook een 300 Watt PSU bijgeleverd. Die voeding heb ik dan ook nog eens verkocht voor 50 Euro. Blijkbaar was dit een showroommodel, maar tegen dat de kast gemod en gelakt is merk je niets meer van die paar krassen op de cube

Verwijderd

owkay

punt 1 : DDR geheugen zal traag zijn. 3000/22 = 136 MHz FSB. Met RDRAM op 4x modus zou dat wel leuk zijn. kan geen enkele DDR oplossing aan tippen en voor de prijs hoef je het niet te laten.

punt 2 : als je toch DDR wil, koop dan de 2.26 GHz versie.

ik denk wel dat 3 GHz watergekoeld moet lukken, maar je weet nooit. Ik ken iemand met een 2.0 die haalt slechts 2.6 met water, terwijl m'n 1.6A 2.9 doet met watercooling.

Disdag komt m'n phase change kast, dan gaat de 1.6 over de 3 GHz , en 190 FSB + RDRAM is best wel snel...

Verwijderd

Is da nie leip met je reservoir buiten de kast?? of hoort die er eigenlijk in. Lijkt me mooi klote als je met zo'n bureaustoel per ongeluk iets te hard tegen je kast aanjaagt >:)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 25 mei 2002 21:08 schreef DuronDude het volgende:
owkay

punt 1 : DDR geheugen zal traag zijn. 3000/22 = 136 MHz FSB. Met RDRAM op 4x modus zou dat wel leuk zijn. kan geen enkele DDR oplossing aan tippen en voor de prijs hoef je het niet te laten.

punt 2 : als je toch DDR wil, koop dan de 2.26 GHz versie.
Ik heb nu RDRAM Kingston, en ja dat is bloedsnel maar ik heb nog geen PC1066 reepjes gezien in de winkel.

De 2.26 versie is blijkbaar een heel stuk duurder dan de 2.2 versie.

En ja, RDRAM is ook een beetje aan het doodgaan he, spijtig genoeg :(

• fortitudo
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-06-2024
Sorry, misschien moet ik hier NOG meer tijd aan besteden, overklokken dan. Maar ik begrijp dat een XP nu nog rond de 1730 mhz(normale mhz) ligt. Deze haalt de 3000 nooit, misschien is de Pentium IV al verder maar ik denk dat het makkelijker is om op de Hammer te wachten of zo >:) . Ook gezien het budget dat je kan besparen. Als je toch de 3000 wilt halen... Maar ja, als je pentium wilt, oke, ook dan zal ik nog even wachten als de hammer uitkomt dan zullen de prijzen van de pentium ook zakken, want ik denk dat je de 3000 niet haalt met een 2200. Correct me if im wrong... :Y)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 25 mei 2002 21:08 schreef meul het volgende:
Is da nie leip met je reservoir buiten de kast?? of hoort die er eigenlijk in. Lijkt me mooi klote als je met zo'n bureaustoel per ongeluk iets te hard tegen je kast aanjaagt >:)
Sorry, maar de pic is een beetje outdated. De plaats waar nu de HD's zitten is eruit en daar past het reservoir er perfect in.

Verwijderd

Ik heb Samsung PC800. doet 146 MHz x4 (bijna PC1200) , en ik kan dus 195 x3 doen. En dat gaat goed vooruit ;)

RDRAM gaat absoluut niet dood... Intel heeft het trouwens nodig voor de officiele benchmarks ;)

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
waar zijn die Yeong Yang kasten te verkrijgen?

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 25 mei 2002 21:16 schreef DuronDude het volgende:
Ik heb Samsung PC800. doet 146 MHz x4 (bijna PC1200) , en ik kan dus 195 x3 doen. En dat gaat goed vooruit ;)

RDRAM gaat absoluut niet dood... Intel heeft het trouwens nodig voor de officiele benchmarks ;)
Met mijne P4-1700 haalde ik max 2365 Mhz, maar dit was niet constant stabiel, ik denk dat de willamette het niet aankon. Ook was mijn peltier een beetje te zwak om die onder full load onder bedwang te houden.

Ok durondude, wat zou dan nemen moest je een nieuwe pc configureren om de 3 Ghz te halen ?

Verwijderd

is eigenlijk een moeilijke vraag als je *zeker* 3 GHz wil.

de ene 3 GHz is ook de andere niet ... afhankelijk van gebruikte geheugen, multiplier van de CPU, en FSB, kan 3 GHz een stuk sneller of trager zijn...

2.20 GHz met RDRAM kan wel ... 2.26 ga je iets hoger raken maar die zijn een beetje duurder ook...

Ik zou iig een Intel chipset nemen, liefst de I850(E) maar abit heeft de -E niet. Neem je een ASUS bord dan zit je met max. 150 FSB dus moet je CPU een hoge multiplier hebben...

Verwijderd

Topicstarter
Ja en ASUS heeft die AGP/PCI fix niet.
Ik ben nogal een voorstander van ABIT, ik heb eigenlijk nooit nooit een ander merk genomen voor persoonlijk gebruik en ik ben toch 3 jaar pc-technieker geweest.
En dat IT7 bordje ziet er ook errug gelikt uit.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 25 mei 2002 21:17 schreef thedolf het volgende:
waar zijn die Yeong Yang kasten te verkrijgen?
Ik heb mijn gekocht bij http://www.azibel.be
Een belgische groothandel gelegen in Aartselaar ( Zuid-antwerpen ) ( 500 meter van m'n werk :))

Op de volgende link kan je 2 configuraties vinden die ik samengesteld heb, welke zou ik het best kiezen ?

http://www.casetuning.be/tomahawk/hardware.php

Verwijderd

Op zaterdag 25 mei 2002 21:57 schreef Tomahawkske het volgende:
Ja en ASUS heeft die AGP/PCI fix niet.
hejum, kben ook op zoek naar een p4 bordje maar wat bedoel je hiermee?? ik wilde namelijk een asus neme

Verwijderd

Je kan als geheugen PC3200 nemen maar met PC3000 zou het ook al moeten lukken hoor maar de PC3200's rulen wel!!

Verwijderd

Ik zou voor de PC800 gaan... Ik ben benieuwd hoe het gaat lopen :)

Trouwens wat voor spul zit er in je waterkoeling? Is dat gewoon een kleurtje van 8water* of een speciaal goedje :) ?

gl!

Verwijderd

hé tomahawk

de bariere van de 4 gig is tochal overschreden ?

Verwijderd

Hoeveel Waterwetter zit er in je systeem?????????
dat lijkt wel een 50/50 verhouding ipv 1/30!

• Amd RuLuzzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02 15:01
Op zondag 26 mei 2002 18:27 schreef T-Mug het volgende:
hé tomahawk

Ja was laats op t.net.

Met vloeibare stikstof op 4010 Mhz

Verwijderd

Op zaterdag 25 mei 2002 21:44 schreef DuronDude het volgende:
is eigenlijk een moeilijke vraag als je *zeker* 3 GHz wil.

de ene 3 GHz is ook de andere niet ... afhankelijk van gebruikte geheugen, multiplier van de CPU, en FSB, kan 3 GHz een stuk sneller of trager zijn...

2.20 GHz met RDRAM kan wel ... 2.26 ga je iets hoger raken maar die zijn een beetje duurder ook...

Ik zou iig een Intel chipset nemen, liefst de I850(E) maar abit heeft de -E niet. Neem je een ASUS bord dan zit je met max. 150 FSB dus moet je CPU een hoge multiplier hebben...
De i850(P4T-E) heeft een max fsb van 156x22= :)
Dit mobo heb ik zelf en haal ook de 3Ghz. met een 2.2 en 4xmem.

Verwijderd

Op zondag 26 mei 2002 18:37 schreef Amd RuLuzzz het volgende:

[..]

Ja was laats op t.net.

Lullig iedereen zit zich druk te maken of het wel niet gaat lukken, terwijl andere mensen alweer 1 Ghz verder zijn |:(

of bedoel je soms een persoonlijke barriere ofzo, omdat je met je oude pc "maar" 2,9 haalt

Verwijderd

Op zondag 26 mei 2002 18:47 schreef EdonyX het volgende:

[..]

Lullig iedereen zit zich druk te maken of het wel niet gaat lukken, terwijl andere mensen alweer 1 Ghz verder zijn |:(

of bedoel je soms een persoonlijke barriere ofzo, omdat je met je oude pc "maar" 2,9 haalt
Je hebt het hier over een moment opname en niet over een constant systeem, of je moet telkens de stikstof al draaiende kunnen vervangen. >:)

Verwijderd

Topicstarter
Ja er zit wel een beetje meer water wetter in maar zeker geen 50/50 verhouding ik denk eerder aan 20/80.

Dat dubbelsided RDRAM, dat is waarschijnlijk altijd DS als je 256 Mb rimmetjes koopt ?
Maar ik zou toch liever PC1066 RIMM hebben maar die zijn blijkbaar nog niet leverbaar.

Ik heb een kleine poll gemaakt op een forum over welke hardware te kiezen.

http://forum.casetuning.be/showthread.php?s=&threadid=224

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:37

Wimo.

Shake and Bake!

Op zondag 26 mei 2002 19:03 schreef Tomahawkske het volgende:
Ja er zit wel een beetje meer water wetter in maar zeker geen 50/50 verhouding ik denk eerder aan 20/80.

Dat dubbelsided RDRAM, dat is waarschijnlijk altijd DS als je 256 Mb rimmetjes koopt ?
Maar ik zou toch liever PC1066 RIMM hebben maar die zijn blijkbaar nog niet leverbaar.

Ik heb een kleine poll gemaakt op een forum over welke hardware te kiezen.

http://forum.casetuning.be/showthread.php?s=&threadid=224
Waarom pc1066 ? Als je pc800 hebt en je hebt de goeie te pakken loopt het ook wel :9~

en verder blijft het een kwestie van geluk.. ik heb nu 2 van die 1.8a's gehad en de 1 deed niet eens 2400 terwijl mijn huidige 2300 doet op 1.65v.. en ze komen uit dezelfde intel doos :o

• roedie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-10-2025
Op zondag 26 mei 2002 18:37 schreef Amd RuLuzzz het volgende:

[..]

Ja was laats op t.net.

Intel zelf :)

De beste proc van intel op helium koeling ofzo. En stabiel, ook nog. Ze hadden iets dat qua nog nooit getoond was qua kracht.

Verwijderd

Op zaterdag 25 mei 2002 21:02 schreef kutkip het volgende:
ja

• Huupke
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-11-2025
Waarom nu al een nieuw systeem bouwen als je nog een 2GHz hebt staan. Je kunt echt nog wel even vooruit met die 2. En tegen de tijd dat je ook maar een beetje vind dat het te traag gaat dan koop je ook zo'n super opstelling maar dan zijn ze waarschijnlijk al veel verder. Dan koop je een 3,2GHz en ga je die naar de 4Ghz halen.

i5-13600KF @ 6.0GHz || Domoticz on Pi3+Pi4 || PV: 14940 Wp || WP: 12kW LG

Verwijderd

Hmz. verwachting is dat de nieuwe stepping proco's van intel zo ie zo een stuk makkelijker overclockt. jaja nog makkelijker! Verkleining van de die met 10% (optisch, blijft verder nog steeds 13 micron)

Dus hecht niet al te veel waarde aan je huidige overclock aangezien de volgende generatie p4's wel eens heel onvoudig 3Ghz konden gaan halen. dat duurt echter nog wel even.

Verwijderd

Op zondag 26 mei 2002 21:00 schreef Cable_boy het volgende:
Waarom nu al een nieuw systeem bouwen als je nog een 2GHz hebt staan. Je kunt echt nog wel even vooruit met die 2. En tegen de tijd dat je ook maar een beetje vind dat het te traag gaat dan koop je ook zo'n super opstelling maar dan zijn ze waarschijnlijk al veel verder. Dan koop je een 3,2GHz en ga je die naar de 4Ghz halen.
je kan blijven wachten.
Sommige mensen willen nu eenmaal het snelste en wel NU, niet binnen 3 weken. Binnen 3 weken swappen ze dan wel weer voor wat snellers

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb besloten om een asus P4T-533C moederbordje te nemen met RDRAM. Maar ik zou graag PC1066 geheugen nemen zodat ik toch zeker ben dat ik de 533 FSB kan halen als de cpu wilt tenminste.
Heeft er iemand een idee wanneer dit leverbaar is in BENELUX ?

Verwijderd

iets anders waarom heb je die radiator niet boven in geplaatst ivm warme lucht die opstuigt enzo ?

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 26 mei 2002 23:14 schreef bloodnose het volgende:
iets anders waarom heb je die radiator niet boven in geplaatst ivm warme lucht die opstuigt enzo ?
geen plaats vanboven :(

daarom heb ik een yeong yang nu

Verwijderd

Op zondag 26 mei 2002 18:27 schreef T-Mug het volgende:
hé tomahawk

ja echt wel

• KrL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-07 08:40

KrL

Doe maar duurzaam..

Op zondag 26 mei 2002 23:09 schreef Tomahawkske het volgende:
Ik heb besloten om een asus P4T-533C moederbordje te nemen met RDRAM. Maar ik zou graag PC1066 geheugen nemen zodat ik toch zeker ben dat ik de 533 FSB kan halen als de cpu wilt tenminste.
Heeft er iemand een idee wanneer dit leverbaar is in BENELUX ?
Officieel pc1066 is nog erg slecht (niet ?) te krijgen maar Samsung 256MB DS doet t ook makkelijk hoor.. Die van mij gaan tot 140, proc en mobo doen makkelijk 150..

Zie sig.
Pagina: 1