[CM/EL] externe baybus vraagjes (trafo's enz. )

Pagina: 1
Acties:

• hoebenp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-02 19:56
hey tweakers!

ik doe mee aan de inkoopactie van zwahiel (TNX! man hij doet het echt SUPER! :))
dus ik wilde me mooi zo'n doos maken daarvoor :)
maja beetje kaal dus ik d8 van we bouwen dat ding meteen om tot baybus >:)

nu kwam k n paar prob's tegen:
- ik heb een asus A7V266-E mobo met USB bracket hoever kan ik die kabel verlengen? (moet dus door een seriele kabel heen)

- hoe kom ik aan 12V, 5V, 7V, 2V(evt. voor led's :D)? (wil hier een trafo voor maken (wat shit van de conrad aanmekaar solderen)

- waar moet ik de infrarood ontvanger verlengen (voor com-poort)

- is het mogelijk koptelefoon/line-in/microfoon door een paralelle kabel te jagen?

- ik wilde dus onderaan dat ding led's doen >:) maar hoe zou ik die evt. zo laten lopen van links -> recht en weer trug?

of iemand nog andere kewle suggesties voor mijn baybus? 8-)

Verwijderd

maak een stekker voor in je com en de anderen die infrarood signalen naar je baybus stuuren :P
temp display er in bouwen :)?

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:03
Dus een externe bay bus met een verbinding doormiddel van IR?

• hoebenp
Op zaterdag 25 mei 2002 20:42 schreef G_SHOCK het volgende:
maak een stekker voor in je com en de anderen die infrarood signalen naar je baybus stuuren :P
temp display er in bouwen :)?
doe maar weer lekker moeilijk ;)
en die temps krijg k wel op de LCD ja en van dat kastje die interesseren me nie zo eigelijk :)

trouwes het moet een beetje begrijpelijk uitgelegd worden voor mij :) (2 atheneum niveau :+)

• hoebenp
Op zaterdag 25 mei 2002 20:43 schreef Rave17 het volgende:
Dus een externe bay bus met een verbinding doormiddel van IR?
is niet mijn bedoeling.
ik wil IR voor mijn winamp erin frotten :)

• hoebenp
schop! :Z

• Interstice
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-03-2025

Interstice

Hallo?

Erm.

Ik denk dat je het beste 3 kabeltjes aan je infra rood module kan maken. Als je gewoon 1 stroomkabel pakt die naar je cd-rom hd gaan enzo en dan een vrije stekker er af knipt heb je daar een mooie, 12, 5, en eventueel 7 volt lijn. 3 volt doen we met een weerstandje.

Ik denk niet dat je een mic enzo door je kabel kan halen. zou zeggen leg een apart draadje. Waarvoor wil je die usb kabel verlengen. Zie ik geen probleemen ontstaan. Aan die usb hus zitten toch ook lange kabels.

Dat is het enige zinnige dat ik kwijt kan over het zinnige en begrijpbare deel van je topic

edit:

Zet meteen even een linkje naar dat topic van zwahiel, dan weten we waar je het over hebt

Proud member of Tacopsclan [CLS]

• hoebenp
Op zaterdag 25 mei 2002 22:59 schreef Interstice het volgende:

edit:

Zet meteen even een linkje naar dat topic van zwahiel, dan weten we waar je het over hebt
[topic=465097/1/25]

• hoebenp
Op zaterdag 25 mei 2002 22:59 schreef Interstice het volgende:
Erm.

Als je gewoon 1 stroomkabel pakt die naar je cd-rom hd gaan enzo en dan een vrije stekker er af knipt heb je daar een mooie, 12, 5, en eventueel 7 volt lijn. 3 volt doen we met een weerstandje.

Ik denk niet dat je een mic enzo door je kabel kan halen. zou zeggen leg een apart draadje.

Waarvoor wil je die usb kabel verlengen. Zie ik geen probleemen ontstaan. Aan die usb hus zitten toch ook lange kabels.
- ik wil graag de stroom van 't gewone lichtnet afhalen :)

- ok die mic enz. dat wordt dus gewoon rounden.

- ik heb zo'n bracket die je op je mobo aansluit en hier zit +/- 20cm flatcable aan die wil ik graag vervangen/verlengen.

• hoebenp
schop! :(

• hoebenp
Op maandag 27 mei 2002 17:04 schreef hoebenp het volgende:
schop! :(
echt niemand?

Verwijderd

Als die 7, 5 en 2 Volt over een konstante belasting zoals een fan of een LEDje komt te staan, kun je gewoon voor elke component een voorschakelweerstand zetten.Anders moet je een trafo met meerdere aftakkingen aan de secundaire kant nemen en daar mooie gelijkspanningen van maken met spanningsregelaars.
Pagina: 1