GeForce2 GTS Pro 3D 64MB DDR TV-Out kopen???

Pagina: 1
Acties:

• Benadski
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-08 20:35
Beste experts,

Nu ben ik niet zo'n expert op videoplaatgebied, maar iemand heeft voor mij een videoplank in de aanbieding, het gaat om de volgende kaart: GeForce2 GTS Pro 3D 64MB DDR AGP 4X TV-Out. Hij wil dr 100 euro voor hebben, is dit een beetje redelijke prijs?

Zou het een verbetering zijn voor mijn systeem?

Systeem: Dell XPS B800 als iemand dat wat zegt. Er zit nu een nVidia TNT2 M64 videoplank in. Ik heb 384 MB PC800 Rambus geheugen in mn mobo gestampt.

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

ZEKER DOEN

Hij is ongeveer 3 maal zo snel als de kaart die je nu hebt --> switchen dus !!!

Prijs is goed hoor ... 90 € zou net ietsie beter zijn :P

De meeste mensen deugen!

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 09:43

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Ehm, op dit moment is bij Alternate (www.alternate.nl) een GeForce 2 GTS (dus niet de Pro) te koop voor 59 euro, NIEUW! Deze heb ik zelf al besteld, en is echt een koopje voor die prijs (Ja, ook TV-Out) en het zal hooguit een procent of 3 aan snelheid schelen met de Pro modellen, en deze is ook nog goed te overklokken.... (Deze dus)

Verwijderd

Nou die prijs is inderdaad wel VET hoog hoor :D
Kijk hier eens voor de gein : http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/49

• Benadski
Ehh, scheelt dat dubbele geheugen maar 3 procent performancewinst? Dan gaat ik idd wel ff voor die andere!!! :9

Waarom hebben ze dan zoveel geheugen erop gezet? Ik gebruik ook CAD achtige zware programma's, heb ik er dan misschien wat aan???

-ben maar een leek...

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik denk dat je beter uit de voeten kan met een GeForce 4 Ti 4200

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 09:43

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Op zaterdag 25 mei 2002 20:42 schreef Benadski het volgende:
Ehh, scheelt dat dubbele geheugen maar 3 procent performancewinst? Dan gaat ik idd wel ff voor die andere!!! :9

Waarom hebben ze dan zoveel geheugen erop gezet? Ik gebruik ook CAD achtige zware programma's, heb ik er dan misschien wat aan???

-ben maar een leek...
Mijn fout, dit is natuurlijk een 64MB Model... Maar, dan nog hangt het erg van de rest van je systeem af of je daar echt extra performance uit haalt...

• Benadski
Dus het is toch wel een redelijke prijs?

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-08 15:01
Op zaterdag 25 mei 2002 20:34 schreef Kippenijzer het volgende:
Ehm, op dit moment is bij Alternate (www.alternate.nl) een GeForce 2 GTS (dus niet de Pro) te koop voor 59 euro, NIEUW! Deze heb ik zelf al besteld, en is echt een koopje voor die prijs (Ja, ook TV-Out) en het zal hooguit een procent of 3 aan snelheid schelen met de Pro modellen, en deze is ook nog goed te overklokken.... (Deze dus)
Die kaart die hij bedoelt is ook geen Pro, is gewoon een GTS maar de goedkopere merken zetten er Pro achter zodat het een beter kaart lijkt :)

Verwijderd

Ik wou net zeggen.. de topic titel klopt geen bal van :D

GTS = 32Mb
PRO = 64Mb
TI = Pro met verbeterde Chip

;)

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Een GeForce 2 ondersteund geen pixel en vertex shaders en mist ook andere functies t.o.v. een GeForce 4 Ti 4200 (dus NIET de MX serie). Als je wat nieuwere spellen goed wil spelen zou ik toch voor een GeForce 4 gaan.

Extra geheugen maakt bij spellen zeker veel uit. 128 MB is bij sommige spellen nodig om netjes in 1600*1200@32 bit kleur te draaien.

Overigens is een GeForce 4 MX net effe 20 euro meer, maar dat is ook het overwegen waard.

Het hangt er een beetje vanaf wat je zelf wilt met je videokaart.

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:38

Scatman_II

R9500 Pro >:)

nog ff voor de duidelijkheid:

>32MB videogeheugen is meestal niet nodig, tenzij op resoluties wordt gewerkt (in games dan he) die hoger liggen dan 1280*1024 of meer...
Vanaf daar begin je er wat aan te hebben...

Wat betreft de kaart zelf: een GF2 GTS is zeer zeker beter dan een TNT2, maar kijk eerst eens even naar andere prijzen en druk die onder z'n neus, misschien dattie daar nog onder gaat dan ;)

OC / CM - Begint eer ge Bezint

• dvdgrs
  • Laatst online: 17:15
hoe staat die GTS ongeveer in verhouding tot een GF2mx200? Heb nl net 2 GTS'jes besteld :9

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:38

Scatman_II

R9500 Pro >:)

m
Op zaterdag 25 mei 2002 22:46 schreef Bong-One het volgende:
hoe staat die GTS ongeveer in verhouding tot een GF2mx200? Heb nl net 2 GTS'jes besteld :9
nouw...

een GF2 MX 200 is zeeeeer afgeknepen...
Maximale data doorvoer van 1.3GB/s

een GF2 MX 400 is de iets minder afgeknepen versie,
zo'n 2.6GB/s

een GF2GTS is zegmaar de "oude" topper (dus voordat de Ti serie kwam) van de GF2...
Ik meen dat die op zo'n 6 zat ofzow...

Nouw weet ik niet hoeveel die GB/s zegt, maar ook als je de mem en gpu snelheden vergelijkt kun je al wel zien dattie flink wat betur iz :D

OC / CM - Begint eer ge Bezint

• dvdgrs
Op zaterdag 25 mei 2002 22:53 schreef Scatman_II het volgende:
een GF2GTS is zegmaar de "oude" topper (dus voordat de Ti serie kwam) van de GF2...
5,3 volgens nvidia, weet ook niet wat het betekend, maar klinkt erg 1337 :+
Maarja, een TNT2Ultra is in sommige gevallen zelfs beter dan een gf2mx200, dus het zal wel een hoop schelen hoop ik :)

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-08 15:01
Op zaterdag 25 mei 2002 22:53 schreef Scatman_II het volgende:
m
[..]

nouw...

een GF2 MX 200 is zeeeeer afgeknepen...
Maximale data doorvoer van 1.3GB/s

een GF2 MX 400 is de iets minder afgeknepen versie,
zo'n 2.6GB/s

Nouw weet ik niet hoeveel die GB/s zegt, maar ook als je de mem en gpu snelheden vergelijkt kun je al wel zien dattie flink wat betur iz :D
De GTS is niet de topper van de (oude) GF2 reeks hoor, je heb na de GTS nog de Pro en dan de Ultra :)

GTS: Core 200 / Mem 333

Pro: Core 200/ Mem 400

Ultra Core 250 / Mem 460

:)

• dvdgrs
de GTS was toch de eerste GF2 ever? Daarna werden toch de budget-mxen gereleased
offtopic:
wat een zeer slimme techniek is, eerst associeren mensen GF2 met snelle kaart enzo (door de GTS), en dan maken ze de MX mooi goedkoop en door de naam alleen al verkoopt ie als een beer :) (wat ze niet bij de GF4 deden)

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-05 18:21
geef em € 50,- ervoor. dat betaal ik ook voor een Creative GF2 Pro 64 MB volgende week.
Pagina: 1