Toon posts:

waarom op de kop...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik zat net ff te denken welke videokaart ik zal gaan halen.. ik heb er veel gezien maar waarom zetten ze er van die stoere coolers op als je ze toch niet ziet want ze zitten op de kop in de kast waarom is dit???

enne is en Geforce 4 ti goed of zal ik nog even wachten met kopen???

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

vanwege de koeling....... derrrrrrrr

Haal ze der maar af en ga maar spelen, weet je meteen waarom.

MechWarrior || Monsters Game

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Die krengen worden ONWIJS heet. Teveel hitte leidt tot artifacts in je spel (en is niet goed voor de levensduur van je videokaart).

Waarom op zijn kop? Om de belangrijkste componenten op de kaart stof vrij te houden (stof valt omlaag) zou ik zeggen kijkend vanuit een design perspectief.

Ik denk echter niet dat dit de reden is dat ze op de kop zijn (BTW ik heb nog kaarten die niet op zijn kop zitten).

De GeForce 4 Ti 4200 is goed en kan je goedkoop oppikken, maar denk wel even na of je 64 of 128 MB wilt. Wachten is altijd beter natuurlijk, de prijs wordt alleen maar goedkoper, maar je kan ook eeuwig wachten.

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-05 14:16

KneoK

Not in a million lightyears

Met vroegere PCI kaarten was het zo dat ze normaal gesproken op z'n kop zaten.
Later gingen deze kaarten op een ander voltage of een voltage besparende mode lopen.
De PCI kaarten die op lager voltage of voltage besparende mode liepen hebben ze toen omgedraaid om verwarring tegen te gaan (correct me if I'm wrong).

Ik weet niet of dit ook zo met AGP kaarten zo is, maar volgens mij was dit de hoofdreden dat de kaarten omgedraaid werden.

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-05 07:11
Omdat het (inmiddels) een standaard is (geworden) :?
Als je een videokaart wil kopen die "naar boven wijst" dan moet je meteen een andere kast kopen.

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Andere kast kopen?? Je kunt ook de kast ondersteboven neerzetten :+

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:00
Waarom AGP kaarten naar onderen wijzen? Simpel: omdat volgens de ATX standaard niets bovenop gebouwd mag worden, aangezien je anders in de knoei komt met je CPU.

Verwijderd

Volgens mij weet hij wel waarom er koelers op moeten maar hij vraagt zich af waarom ze er zo gaaf uit moeten zien als je ze toch niet ziet zitten?
Je kan net zo goed een standaard 4-kant heatsinkje pakken en een fannetje erop.

Verwijderd

Op zaterdag 25 mei 2002 20:13 schreef Plank het volgende:
enne is en Geforce 4 ti goed of zal ik nog even wachten met kopen???
Raad je een radeon aan, goedkoper en ongeveer even snel...
en als je persee een geforce wil zou ik de beste geforce 3 halen ofzo
Pagina: 1