FSB probleem componenten ...

Pagina: 1
Acties:

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik heb een probleem wat ik niet echt op kan lossen ...

Als ik mijn FSB op 160 zet (Cas2.5) dan loopt mijn pc best vaak vast onder spellen ... maar ik weet mijn god niet waarom, WANT:

Ik kan membench en sisoft memory stresser een uur lang draaien zonder problemen !!! En dan geeft hij ook lekkere resultaten :P

Dus had ik gevonden dat sommige componenten in je pc een hoge FSB niet zo lekker vinden, maar hoe kom ik erachter welke dat zijn.

Keuze uit:
Videokaart
Geluidskaart
Modem
Onboard Lan
Printer (lijkt me heel sterk)
Muis en Keyboard (lijkt me ook niet)

Met wat voor tool of tip kom ik erachter wat er loopt te buggen :? THNX

De meeste mensen deugen!

Verwijderd

Stuk voor stuk kaarten eruit halen en testen. Begin bijvoorbeeld met de modemkaart, haal hem eruit en ga testen. Op het moment dat de test niet meer faalt weet je de bugger. Als laatste natuurlijk de videokaart, maar als je tegen die tijd de bugger nog niet hebt weet je vrij zeker dat het je videokaart is. Wat extra gegevens over de harde waren kan trouwens geen kwaad.

Ook kan het zijn dat het geheugen de overclock niet aankan, dat hoef je niet noodzakelijkerwijs in zo'n bench-programma te merken, maar wel bij een daadwerkelijke toepassing.

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15:12

Shuriken

Life is all about priorities

Ga er vanuit dat het een van je PCI componenten is. De meeste AGP kaarten hebben niet zoveel moeite met een overclockte bus.

P.S. Wat ben ik toch blij met mijn Nvidia Nforce 415 chipset. 160 FSB en toch PCI op 33 Mhz :P

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 19:00
Hey het hangt er wel van af welke mobo je hebt !!

De via nieuwere via chipsets hebben andere dividers waardoor je AGP en PCI onafhankelijk zijn van je FSB.
AGP was dan 1/2 en PCI 1/4.
Als je mobo niet a-synchroon loopt dan trekt je PCI kaarten het niet.
AGP videokaarten trekken makkelijk tot 90 mhz maar de PCI kan maximaal tot 40 mhz totdat ie gaat kaboem.

dikzak