-suse- apache

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
weet iemand url waar ik een stap voor stap handlieding in nl voor apache......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

linux-nl.cx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerSp00n
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-08 08:24

PowerSp00n

There is no spoon

die site werkt dus niet meer :P.

Google misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eeey... de site is ineens weg? nou... kijk hier maar eens dan: http://nl.linux.org/doc/HOWTO/WWW-Server-Tips-NL.html - is eigenlijk bedoeld voor redhat, maar dat maakt niet zoveel uit denk ik - zo moet je er wel uitkomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb gezocht naar een .rmp filtje va apache maar niet gevonden !! kan iemand vooor mijn ff 1 uploaden plz !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-06 17:09

wzzrd

The guy with the Red Hat

Op zondag 26 mei 2002 11:09 schreef linux-noob het volgende:
ik heb gezocht naar een .rmp filtje va apache maar niet gevonden !! kan iemand vooor mijn ff 1 uploaden plz !
Nee. Sorry. Er staat prima uitgelegd hoe je apache moet installen in de install file die verpakt is in de gzipped tarball. Hoe verwacht je ooit iets te leren van Linux als je niet zelf wilt experimenteren?

Oh, en btw:
Found 289 RPM for apache

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Passenger
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-08 00:25
misschien een domme vraag... maar waarom gebruik je YaST niet gewoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
er staat echt dat ik een rpm file nodig heb heeft iemand die toevallg wil je ut dan ff uploaden of de url gefen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op zondag 26 mei 2002 11:43 schreef linux-noob het volgende:
er staat echt dat ik een rpm file nodig heb heeft iemand die toevallg wil je ut dan ff uploaden of de url gefen !
Het is "geven". En leestekens hebben nog nooit iemand kwaad gedaan volgens mij.
apache rpm's staan vast wel op je suse cd, op rpmfind.net of op je favoriete suse mirror..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SenZatioN
  • Laatst online: 08-02 13:54

SenZatioN

Improvise...

My software never has bugs, it just develops random features...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Passenger
nogmaals:
misschien een domme vraag... maar waarom gebruik je YaST niet gewoon?
Ik snap niet wat je wilt bereiken? Je wilt apache installeren, maar je wilt het niet moeilijk doen... dan is in SuSE, YAST toch een perfecte uitkomst? Daar staat apache netjes onder de N van network... (evt. zelfs met mysql en php support!)...
Gaat niet zelf moeilijk lopen doen met rpm files en dat soort onzin... YaST maakt overigens ook gebruik van rpm files als ik het goed heb, dus uiteindelijk maakt het niets uit, dus doe niet moeilijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

Ga naar yast install/remove program. Search --> apache en installeren. Voor php/mysql/en andere shit werkt precies hetzelfde.
Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-06 17:09

wzzrd

The guy with the Red Hat

Op zondag 26 mei 2002 11:47 schreef Tu-Tone het volgende:
nogmaals:
[..]

Ik snap niet wat je wilt bereiken? Je wilt apache installeren, maar je wilt het niet moeilijk doen... dan is in SuSE, YAST toch een perfecte uitkomst? Daar staat apache netjes onder de N van network... (evt. zelfs met mysql en php support!)...
Gaat niet zelf moeilijk lopen doen met rpm files en dat soort onzin... YaST maakt overigens ook gebruik van rpm files als ik het goed heb, dus uiteindelijk maakt het niets uit, dus doe niet moeilijk :)
Mwah, nou is het werken met RPM's het makkelijkst wat er is onder linux zo ongeveer (muv. de freebsd ports en deb's).
YAST werkt inderdaad gewoon met RPM's. Ik snap ook het probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb apache nu goed geinstaleerd denk ik maar als ik nu via MC een index.html der wil in gooien geeeft die error:( nummer 13

iemand een idee ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Passenger
Op zondag 26 mei 2002 12:24 schreef wzzrd het volgende:

[..]

Mwah, nou is het werken met RPM's het makkelijkst wat er is onder linux zo ongeveer (muv. de freebsd ports en deb's).
YAST werkt inderdaad gewoon met RPM's. Ik snap ook het probleem niet.
ik vind het systeem van slackware eigenlijk nog handiger :) het installpkg etc.... maar goed, daar ging het hier gloof ik niet om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Passenger
Op zondag 26 mei 2002 21:31 schreef linux-noob het volgende:
ik heb apache nu goed geinstaleerd denk ik maar als ik nu via MC een index.html der wil in gooien geeeft die error:( nummer 13

iemand een idee ??
wat bdoel je in vredesnaam met "een index.html er in gooien"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 26 mei 2002 21:31 schreef linux-noob het volgende:

iemand een idee ??
error 13 houdt in 'permission denied'. maar idd, wat bedoel je hier precies mee? wat doe je? post de foutmelding(en) hier eens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 26 mei 2002 21:33 schreef Tu-Tone het volgende:
ik vind het systeem van slackware eigenlijk nog handiger :) het installpkg etc.... maar goed, daar ging het hier gloof ik niet om ;)
suse is ook simpel: yast -i <package>. :P ...met of zonder dependency checking (mag je zelf bepalen)... (maar daar gaat het in dit draadje idd niet om)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik wou in me html map een index.html gooien dat iemand anders hem kan zien snapies ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 26 mei 2002 21:46 schreef linux-noob het volgende:
ik wou in me html map een index.html gooien dat iemand anders hem kan zien snapies ?
dat is duidelijk, maar wat doe je precies? geeft mc een foutmelding, doet apache dit (apache waarschijnlijk)? hoe luidt die foutmelding precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MC zegt diet
--------fout -----------

toegang geweigerd (13)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 26 mei 2002 21:48 schreef linux-noob het volgende:
MC zegt diet
--------fout -----------

toegang geweigerd (13)
als root of als 'gewone' user? heb je schrijfrechten op de map waarin je index.html probeert te plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik ben root en dan heb ik toch over al schrijf rechten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ga in de directory staan onder de dir waarin je wilt schrijven en doe (in een console, op een command line!)
code:
1
ls -l

aan de linkerkant zie je dan een kolom staan met informatie als:
code:
1
drwxr-xr-x

zo moet het er uit zien in de regel met de naam van de dir waarin jij wilt schrijven, althans, de eerste 4 letters! (met name die w, derde letter van links, dit betekent dat je kunt schrijven). is dit het geval bij jou? post die ene regel met de juiste dir eens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hij zegt " mapnaam is een dir " hij blijft het zeggen

bij elke andere dir doet ie het wel .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 26 mei 2002 22:03 schreef linux-noob het volgende:
hij zegt " mapnaam is een dir " hij blijft het zeggen

bij elke andere dir doet ie het wel .
mapnaam is een dir? in de console zelf? als je 'ls -l' uitvoert? ...ik denk dat je iets fout doet, ls -l (LS -L in kleine letters, voor de duidelijkheid) zou namelijk gewoon een listing van de huidige dir moeten geven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
/usr/local/httpd/ls -l

dit voer ik in
en dit zegt ie : bash: /usr/local/httpd/ls: Onbekend bestand of map

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 26 mei 2002 22:38 schreef linux-noob het volgende:
/usr/local/httpd/ls -l

dit voer ik in
en dit zegt ie : bash: /usr/local/httpd/ls: Onbekend bestand of map
|:( - neeee!! ga naar /usr/local (de dir onder de dir waarin je wilt schrijven) met het commando 'cd /usr/local' en typ dan in: 'ls -l' (en dus geen '/usr/local/httpd/ls -l'!!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
drwxr-xr-x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat zit dus wel goed... doe eens handmatig (als root):
code:
1
cp /mapje/met/originele/index.html /httpd/mapje/

uiteraard beide pathnames ff veranderen... :Y)
doet ie t dan ook niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hij doet helemaal nix

: Toegang geweigerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Passenger
Op zondag 26 mei 2002 21:53 schreef linux-noob het volgende:
ik ben root en dan heb ik toch over al schrijf rechten ?
OMG! Een n00b die constant onder r00t werkt!! Vieze gewoonte! Snel afleren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Passenger
kwil trouwens niet vervelend zijn hoor.. maareh... in welke directory wil je die index.html neergooien? en wat staat in je httpd.conf als ServerRoot opgegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomertje
  • Laatst online: 10:35

zomertje

Barisax knorretje

Op maandag 27 mei 2002 15:48 schreef Tu-Tone het volgende:

[..]

OMG! Een n00b die constant onder r00t werkt!! Vieze gewoonte! Snel afleren!
Valt tegenwoordig met linux best mee hoor, hij vraagt netjes of je de zooi echt wil deleten en een killall heeft ook niet zo'n leuk effect als op een Unix. ok, tegen rm -rf doe je niet veel :) en het is idd beter om niet als root te werkens als het niet echt nodig is. :)

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 27 mei 2002 22:39 schreef zomer het volgende:

[..]

Valt tegenwoordig met linux best mee hoor, hij vraagt netjes of je de zooi echt wil deleten en een killall heeft ook niet zo'n leuk effect als op een Unix.
dat hangt er nogal vanaf welke distro je gebruikt... redhat heeft er tegenwoordig volgens mij idd een beveiliging in zitten (gewoon simpele aliases, maar goed) zodat je netjes gevraagd wordt of je zeker weet of je iets wilt verwijderen (dat gaat me iets teveel op windows lijken); de distro's die ik gebruik, te weten suse en slackware, staan mij gewoon toe alles te doen wat ik wil... een kill -9 of killall -9 draait nog steeds de opgegeven processen de nek om zoals het hoort, en verwijderen van bestanden? moet jij weten, deze distro's gaan ervan uit dat jij als beheerder echt wel weet waar je mee bezig bent. niet? pech gehad... weg is weg...
en het is idd beter om niet als root te werkens als het niet echt nodig is. :)
sterker nog: het is beter zo weinig mogelijk als root in te loggen. gebruik de root account alleen als je m echt nodig hebt, en het liefst alleen even snel via 'su' of 'su -'...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SenZatioN
  • Laatst online: 08-02 13:54

SenZatioN

Improvise...

Op maandag 27 mei 2002 22:46 schreef areana het volgende:

[..]
sterker nog: het is beter zo weinig mogelijk als root in te loggen. gebruik de root account alleen als je m echt nodig hebt, en het liefst alleen even snel via 'su' of 'su -'...
En zo moet dat :)

My software never has bugs, it just develops random features...

Pagina: 1