Toon posts:

[php/mysql] wat is sneller?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een site met een zooitje profielen, maar het lijkt alsof de (mysql) database het daardoor zwaar te verduren heeft. sommige profielen zijn best groot.

nu zit ik te denken om de profielen gewoon op te slaan in .txt of .html bestanden. ipv in de db.

nu weet ik dat mysql op zich wel sneller is dan gegevens via .txt bestanden uitlezen, maar misschien heeft het ook wel z'n voordelen? bijv. dat de db minder zwaar wordt belast en daardoor de site sneller wordt.

wat denken jullie?

• Infinitive
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-08 15:15
Hoe kom je aan de profielen? E.g. moet er een bepaalde zoekactie worden ondernomen op de tabel of kan je bij wijze van spreke een pointer het benodigde profiel gewoon aan de hand van de data berekenen?

Want alleen dan zal het gebruik van losse files misschien sneller zijn. Want door alle textfiletjes maar van voor tot achter door te nemen boks je het nooit op tegen allerlei index-mogelijkheden van je dbms.

putStr $ map (x -> chr $ round $ 21/2 * x^3 - 92 * x^2 + 503/2 * x - 105) [1..4]

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 25 mei 2002 19:22 schreef Infinitive het volgende:
Hoe kom je aan de profielen? E.g. moet er een bepaalde zoekactie worden ondernomen op de tabel of kan je bij wijze van spreke een pointer het benodigde profiel gewoon aan de hand van de data berekenen?

Want alleen dan zal het gebruik van losse files misschien sneller zijn. Want door alle textfiletjes maar van voor tot achter door te nemen boks je het nooit op tegen allerlei index-mogelijkheden van je dbms.
de profielen zijn zeg maar net zoiets als de profiel van cu2, (alleen het html gedeelte)

de profiel worden zo af en toe gewijzigd door de gebruiker, ern voor de rest alleen maar bekeken.

Verwijderd

Probeer je van een bulk dataverkeer van die vote4me site af te komen :D ?

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 25 mei 2002 19:25 schreef zellufs het volgende:
Probeer je van een bulk dataverkeer van die vote4me site af te komen :D ?
nee, want dat gaat op deze manier niet...
dat weet ik zelf ook wel..

ik zoek een paar manieren om vote4m nog sneller te maken, zodat ik nog meer dataverkeer kan genereren. :P