Postaci web-based email

Pagina: 1
Acties:

• Rusky
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-06 10:19
ben bezig met de installatie van Postaci, om op je homepage je mail te bekijken. nu kom ik dit tegen:
code:
1
2
3
* Create a database for postaci. This can be done with the command "mysqladmin create postaci"

* make sure the database name is the same at includes/global.inc file.

maar er staat geen eens mysqladmin op, is nu mysql verkeert geinstalleerd of bedoelen ze iets anders met dat mysqladmin.

weet iemand hoe ik deze twee regels moet uitvoeren?

mijn pc

• viper
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-08 23:31
als je mysql geinstalleerd heb, heb je ook dat admin proggie. Misschien niet in je PATH, of je hebt niet de rechten om het uit te voeren (je bent root?)

• Rusky
nu heb ik hem helemaal geinstalleerd

www.dirco.nl/postaci/index.php

krijg ik een blanke page :?

mijn pc

Verwijderd

Ik krijg ook dat knake ding niet aan de praat, krijg wel het inlogvenster voor m'n neus, maar vervolgens zegt ie iedere keer dat het wachtwoord fout is.

Moet je soms nog appart die users in de usertable zetten? lijkt me niet handig als je 3000 users hebt?

Ik ging er vanuit dat ie die zelf in de database zou zetten ahv de gegevens waarmee je inlogt.

Voordeel postaci is dat het er _VEEL_ beter uitziet dan Squirrelmail, en als ik het goed aan de praat krijg ga ik Squirrelmail ook zeker vervangen :)
+ I installed Postaci and everything seemed OK. When I try to log in I get a bla
nk screen containing no data. What' s wrong?
It means that something is wrong with your installation or and IMAP stream can n
ot be established. There mainly three reasons for this.
Dit is dan weer _NADAT_ je bent ingelogd? nou ja, ik prutsel nog ff verder :)

Verwijderd

includes/global.inc
code:
1
  $postaci_directory = "/hosting/web/domein.nl/postaci/";

Dit is je probleem van dat het scherm wit blijft :)

die dir moet je ff goedzetten

• Rusky
Op zondag 26 mei 2002 21:28 schreef Felix het volgende:
includes/global.inc
code:
1
  $postaci_directory = "/hosting/web/domein.nl/postaci/";

Dit is je probleem van dat het scherm wit blijft :)

die dir moet je ff goedzetten
hmmm blijkt niet te werken.
ik dacht eerst dat het php was, maar dat is versie 4 dus...

mijn pc

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Lees de FAQ van postaci eens ;)

"There mainly three reasons for this."

Controleer of de C-client goed is geïnstalleerd en of je de imap module voor php hebt geladen, negen van de tien keer is dat de oorzaak van het probleem. :)

Misschien een wat overbodige vraag, maar in het kader van "you never know" ook deze: heb je wel een IMAP of POP deamon draaien die de mailboxen beschikbaar maakt? En heb je die ook als zodanig ingesteld in de configuratie?

Verwijderd

Ik kom nu niet verder met postaci, het lijkt (volgens de logs) of ie via SSL met m'n IMAP server wil connecten. Dat is dus niet de bedoeling, maar ik kan nergens vinden hoe je dat uit zet...

Ik kan ook nergens een archief van die mailinglist vinden...

• Rusky
Op maandag 27 mei 2002 00:36 schreef Negotiator het volgende:
Lees de FAQ van postaci eens ;)

"There mainly three reasons for this."

Controleer of de C-client goed is geïnstalleerd en of je de imap module voor php hebt geladen, negen van de tien keer is dat de oorzaak van het probleem. :)

Misschien een wat overbodige vraag, maar in het kader van "you never know" ook deze: heb je wel een IMAP of POP deamon draaien die de mailboxen beschikbaar maakt? En heb je die ook als zodanig ingesteld in de configuratie?
ik heb de server helemaal klaar gemaakt zodat je wel met andere pc je mail eraf kan halen.

in de httpd.conf staat:

LoadModule imap_module modules/mod_imap.so

en c-client heb ik via rpm geinstalleerd. dus dat moet ook goed zijn

mijn pc

• stekkel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-07 11:54
Op zondag 26 mei 2002 19:16 schreef Felix het volgende:
Voordeel postaci is dat het er _VEEL_ beter uitziet dan Squirrelmail, en als ik het goed aan de praat krijg ga ik Squirrelmail ook zeker vervangen :)
Ehmm, volgens mij moet ik postaci maar eens bekijken.
Squirrelmail heeft sinds vandaag een devel branch dus mijn prioriteit met squirrelmail is layout. Hou de cvs in de gaten :-)
BTW, ik heb in SM al een mailfoldertree geintroduceerd die nu nog in test stadium is. Deze ziet er veel beter uit en hangt met js aan elkaar. Tevens zijn er nu folderimages.

groet,
marc (squirrelmail-developper)

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:51
Even iets tussendoor, zorg dat je je includes mag niet open zet met postaci. Anders kan iedereen je mysql user/päss zien en ook meteen je userpasses omdat postaci die doodleuk opslaat in de db. Levensgevaarlijke software wat dat betreft.

Een redelijk grote site (goh, je kijkt er nu zelf naar ;)) is er ook een keer redelijk hard mee op z'n bek gegaan :+

• Rusky
volgens mij zit mijn probleem met de c-client
ik heb die wel met rpm geinstalleerd maar met php info
http://www.dirco.nl/test/php.php3
staat hij er niet tussen.

dus heb rond zitten neusen hoe je die erbij zet, maar wordt daar niet veel wijser van (newbie). alles gaat met tar.gz enzo. wie weet dan het commando om de c-client erbij te zetten???

mijn pc

Verwijderd

Niet een oplossing van je probleem, maar misschien wel handig als om toch een goede webmailer te hebben:

http://www.uebimiau.sili.com.br/ Werkt bij mijn domein perfect en zelfs in het nederlands, duits of welke taal je ook wil.

Je weet maar nooit :)

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op maandag 27 mei 2002 22:58 schreef MikeN het volgende:
Even iets tussendoor, zorg dat je je includes mag niet open zet met postaci. Anders kan iedereen je mysql user/päss zien en ook meteen je userpasses omdat postaci die doodleuk opslaat in de db. Levensgevaarlijke software wat dat betreft.

Een redelijk grote site (goh, je kijkt er nu zelf naar ;)) is er ook een keer redelijk hard mee op z'n bek gegaan :+
Idd, ondanks dat het in de INSTALL staat |:( :P

Overigens ook wel typisch, meeste php paketten gebruiken config.php of config.inc.php, maar zelden config.inc, gewoon omdat de meeste webservers dat by default niet parsen.

Overigens vind ik het ook vrij zwak dat postaci de passwords gewoon in plain tekst in MySQL opslaat :X

Het ziet er goed uit, werkt leuk met een paar eenvoudige features, maar qua beveiliging nog absoluut niet af.

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:51
Op dinsdag 28 mei 2002 11:37 schreef Negotiator het volgende:

[..]

[..]
Het ziet er goed uit, werkt leuk met een paar eenvoudige features, maar qua beveiliging nog absoluut niet af.
Jups, en daarom ben ik al overgestapt naar jawmail, en ga misschien ook nog squirrelmail proberen.
Pagina: 1