Toon posts:

[vb6] Video, maar geen microsoft (traag)!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal!

Ben bezig met een proggie om DivX video's mee af te spelen. Althans, ik heb zelf een 3D animatie gemaakt in Bryce 5 en vanwege de grootte (1,5 GB) heb ik 'm toch maar gecodeerd in DivX. Nu moet ie in een Visual Basic 6 programmaatje afgespeeld worden. Ik dacht: "mwah, simpel: gewoon even Mediaplayer-control invoegen". Niet dus. Het duurt zo'n 3 seconden voordat het filmpje is ingeladen en draait, en bovendien lopen geluid en beeld niet synchroon! In programma's als BSplayer gaat alles wel perfect.
Ik zoek dus een control die ik kan invoegen in mijn Visual Basic EXE die wél goed DivX speelt. Iemand ideeën?

• Sponge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-08 17:06

Sponge

Serious Game Developer

het synchroon probleem heb ik als ik in media speler af speel, komt gewoon door de codec..er is een codec die goed was divX4 ofzo.. en de latere hebben bij mij allemaal dat probleem.

anyway, check www.pscode.com voor media player

Verwijderd

Topicstarter
Op pscode.com is wel aardig wat te vinden, maar dat zijn allemaal hele ingewikkelde dingen :( Zo advanced ben ik nog niet bezig... Jullie kennen vast wel het proggie BSplayer, dat werkt wél perfect. Maar dat kan ik weer niet inbouwen. Zucht, zijn er écht niet andere controls te vinden? Zit ik zó vast aan Microsoft? (Oké, ik vraag er ook wel om: Visual Basic ;) )