TNT2 32MB M64 geheugen overclock probleem!

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008

• Bernaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01 16:03
Hoi,

ik probeer met PowerStrip mijn videokaartje over te clocken... En ik kan mijn core heel veel hoger zetten, maar zodra ik mijn Memoty clock 1 MHz-tje omhoog wil zetten loopt ie meteen vast.

Dat kan niet kloppen of hoe komt dat?!

Thnx!

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-02 09:08
dat komt omdat het gewoon een heel traag kaartje is, dat niks kan behalve systemen afremmen.

kortom: slecht OC baar :)

• Bernaar
Op zaterdag 25 mei 2002 18:54 schreef internetinfo het volgende:
dat komt omdat het gewoon een heel traag kaartje is, dat niks kan behalve systemen afremmen.

Is wel 32MB

• bobo1on1
  • Laatst online: 19-10-2025
De mijne wilde nog op 175/150 lopen hoor, dus ocbaar is ie wel :)
Alleen een geforce 2 mx is 2x zo snel, ik ging van 1500 3dmarks naar 3200 3dmarks :)

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• klomp
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-11-2025

klomp

Zooi...

Op zaterdag 25 mei 2002 19:14 schreef bvwillig het volgende:

[..]

Is wel 32MB
ja maar dat wil niet zeggen dat ie goed overclockbaar is
al zou ie 128MB zijn, zou het nog een trage kaart kunnen zijm.

Verwijderd

TNT2 M64 is wel goed overclockbaar, echt meer dan welke Geforce dan ook.

Ik heb er zelf ook 1 in mijn computer zitten, die is al 1 jaar aan vervanging toe en dat gaat binnenkort gebeuren.

Ik heb mijn kaart alsvolgt overgeclockt
Mem: 125@155
waarschijnlijk ook 100% stabiel op 165 en werkt ook gewoon op 170 mhz.

Core: 110@130
Dit draait ook stabiel op 150 tot 160 mhz maar verhogen van de core resulteerd niet in snelheidsverbetering, niet nuttig dus.

Ik heb de allergoedkoopste TNT2 M64 gekocht toen der tijd, koste ook maar 180,- ofzo. Ik heb er 2x een nieuwe bios op gezet, een nieuwe bios op je videokaar zetten geeft ook duidelijk snelheidsverbetering.

Mijn oc registerkey kun je hier downloaden.
http://www.endoria.net/upload/index.php/2744136556
Deze key kun je gewoon toevoegen aan je register en bij de instellingen van Nvidia kun je dan je videokaart goed overclocken.

Powerstrip geeft inderdaag wel vaker problemen met de TNT2 M64 kaarten, dat had ik toen ook. Ik kreeg vage gekleurde stippen op het beeld.

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-02 16:28

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Probeer het eens met heatsinks er op... dat scheelde bij mijn 'echte' TNT2 zeker 25 (:9~) MHz... >:)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Op zaterdag 25 mei 2002 20:41 schreef Demoniac het volgende:
Probeer het eens met heatsinks er op... dat scheelde bij mijn 'echte' TNT2 zeker 25 (:9~) MHz... >:)
Heatsink zat er bij mij ook standaard op, en dat zit op elke TNT2 kaart volgens mij. Hij produceert ook vrij veel warmte.

Maar zoals ik al zij levert het opvoeren van de core weinig snelheidswinst op, de snelheidswinst is <1 %. Dat heb ik gemeten met 3D mark2000 op de maximale coresnelheid.

• Lucky_me
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09-2024
Idd, overclockbaar is ie wel. Heb dat ooit eens geprobeerd, maar niet echt uitgebreid getest overigens. Ben eigenlijk alleen maar een quaker, verder doe ik er eigenlijk geen spellen op. Heb eigenlijk ook geen zin meer om me daar mee bezig te houden. Kan beter mijn tijd en energie stoppen in het zoeken naar een betere die betaalbaar is :) Die GF 4 Ti 4600 zag er wel goed uit, jammer dat die eigenlijk een beetje buiten mijn budget valt ;(

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:00

Epsilon

dikke bullshit

ik heb een TNT 32MB (128bit thou..) op 170/215 laten laten lopen! ipv de standaard 150/166 geloof ik

• Demo

Demo

Op zaterdag 25 mei 2002 20:45 schreef Freezy het volgende:

[..]

Heatsink zat er bij mij ook standaard op, en dat zit op elke TNT2 kaart volgens mij. Hij produceert ook vrij veel warmte.

Maar zoals ik al zij levert het opvoeren van de core weinig snelheidswinst op, de snelheidswinst is <1 %. Dat heb ik gemeten met 3D mark2000 op de maximale coresnelheid.
Op de core zit wel een heatsink maar op het geheugen niet, en dat bedoelde ik juist...
Die core die wordt idd erg heet, daar kan je ook nog een fan op bouwen om 'm beter te klokken :)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.

Verwijderd

Op zaterdag 25 mei 2002 20:51 schreef Lucky_me het volgende:
Idd, overclockbaar is ie wel. Heb dat ooit eens geprobeerd, maar niet echt uitgebreid getest overigens. Ben eigenlijk alleen maar een quaker, verder doe ik er eigenlijk geen spellen op. Heb eigenlijk ook geen zin meer om me daar mee bezig te houden. Kan beter mijn tijd en energie stoppen in het zoeken naar een betere die betaalbaar is :) Die GF 4 Ti 4600 zag er wel goed uit, jammer dat die eigenlijk een beetje buiten mijn budget valt ;(
Ja, die valt bij meer mensen buiten het budget. Ik snap eigenlijk ook niet waarom mensen deze kaart kopen als je voor 1/3 van de prijs een kaart kan kopen die +- 15 % trager is. Ik bedoel de TI4200 met 64 mb ram.

Die snelheidswinst zie je echt bijna niet, ik heb nu een TNT2 M64 en ik heb nog nooit gehoord op een Lan party van: "haha, zie hem een bagger beeld hebben"

Wat maakt het uit of je in 1280x1024 speelt met 50 of 60 fps.

Verwijderd

Volgens mij levert het geheugen koelen ook geen performance winst op, bij mij wordt het geheugen niet warm ze blijfen dus onder de 30 graden.
Dan hebben heatsinks geen nut, een ventilator onde de kaart plaatsen die lucht wegzuigt (slotkoeler) heeft meer zin denk ik.

• Demo

Demo

Op zaterdag 25 mei 2002 20:56 schreef epsilon het volgende:

[..]

dikke bullshit

ik heb een TNT 32MB (128bit thou..) op 170/215 laten laten lopen! ipv de standaard 150/166 geloof ik
Standaard is 125/150 MHz, bij de TNT2 Ultra 150/183 MHz

• Cr3ator
  • Laatst online: 05-02 15:33

Cr3ator

1 bar is geen bar

Is er iemand die de video-out op de M64 aan de gang heeft gekregen? Overclocken lukt, maar video-out... nope.. :(

Panasonic WH-MDC05J3E5 | 5120Wp @ WZW | 3645Wp @ ONO | NoM met woning uit 1926

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-02 21:16
mijn viper 770 haalt de 150/185 makkelijk momenteel *D

• bobo1on1
  • Laatst online: 19-10-2025
Op zaterdag 25 mei 2002 21:05 schreef Cr3ator het volgende:
Is er iemand die de video-out op de M64 aan de gang heeft gekregen? Overclocken lukt, maar video-out... nope.. :(
Die van mij werkte perfect hoor.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• Bernaar
Op zaterdag 25 mei 2002 20:18 schreef Freezy het volgende:

Ik heb er zelf ook 1 in mijn computer zitten, die is al 1 jaar aan vervanging toe en dat gaat binnenkort gebeuren.

Dit draait ook stabiel op 150 tot 160 mhz maar verhogen van de core resulteerd niet in snelheidsverbetering, niet nuttig dus.

Ik heb de allergoedkoopste TNT2 M64 gekocht toen der tijd, koste ook maar 180,- ofzo. Ik heb er 2x een nieuwe bios op gezet, een nieuwe bios op je videokaar zetten geeft ook duidelijk snelheidsverbetering.

Deze key kun je gewoon toevoegen aan je register en bij de instellingen van Nvidia kun je dan je videokaart goed overclocken.

Powerstrip geeft inderdaag wel vaker problemen met de TNT2 M64 kaarten, dat had ik toen ook. Ik kreeg vage gekleurde stippen op het beeld.
Ah ok... Maar die link werkt niet... Maar had jij dan ook hetzelfde probleem dat je wel de core kan verhogen maar de memory niet?! Dat is toch eigenlijk heel raar?!

• Cr3ator
  • Laatst online: 05-02 15:33

Cr3ator

1 bar is geen bar

Op zaterdag 25 mei 2002 21:09 schreef bobo1on1 het volgende:

[..]

Die van mij werkte perfect hoor.
Wil ej dan misschien even uitleggen hoe? Ik krijg het maar niet voor elkaar hier... |:(

Panasonic WH-MDC05J3E5 | 5120Wp @ WZW | 3645Wp @ ONO | NoM met woning uit 1926

• Chopper_Rob
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-05-2025
Ik kan mijn TNT2 32MB M64 niet verder overclocken omdat het balkje in powerstrip niet groter is :)

Maar ja het blijft een TNT2 :(

edit:

Het hielp bij mij om iets meer koeling in de pc te plaatsen, daarvoor lukte het ook niet zo geod met het geheugen.

https://drinkwaterpunten.nl

• Bernaar
Maar zou dat aan powerstrip kunnen liggen of niet?

• lama
  • Laatst online: 04-10-2023
ik heb dus een pine tnt2 m64 32 mb, is best overklokbaar, en die heeft wel heatsinks op geheugen en een fannetje op de core, dus ligt aan merk, de een bouwt de kaart ook anders op als de ander.

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Ik heb een tnt2 M64 onboard, alleen een heatsink op de core. Ik kan deze pc niet(nauwelijks) opgraden, want er zit geen agp slot op het moederbord. Levert dat overclocken nog veel prestatiewinst op? Zoja, dan kan ik nog wel een heatsink op het geheugen plakken en powerstrip downen ;)

🖥️ | 🚗

• dvdgrs
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-01 20:08
:P
[topic=503544/1]
:P

Verwijderd

/me heb thuis op zijn TNT2m64 een Cpu fan op ut heatsinkje
OCED beter en hij word ietsje sneller omda de chipt koud blijft :)

• FragFrog
  • Laatst online: 14:49
* FragFrog zegt nog ff "hallo" tegen bvwillig

10 posts, weer iemand bekeerd :D

Zelf een leuk leventje gehad een Viper V770, TNT2 kaartje dus. Zowel geheugen als core goed oc'baar, maar dat kan ook aan de 2 delta's liggen die de airflow behoorlijk verbeteren :)

Nu tijdelijk een GeForce1 derin, met een paar weken toch maar Radeon8500 kopen/krijgen >:)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• Bernaar
Maar voor mij is er dus geen OC mogelijkheid... :'(

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

dat is niet waar. Mijn oude kaartje ging tot 192 mHz geheugen geloof ik. kwam neer op 180% OC

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• harlekein
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-01 11:23

harlekein

Creator Owner

Zoek eens op google.com naar coolbits.reg download.

Of nog simpeler: open notepad, paste onderstaande erin, opslaan als leukenaam.reg en dan dubbelklikken.
code:
1
2
3
4
REGEDIT4

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\NVIDIA Corporation\Global\NvTweak]
"CoolBits"=dword:00000003

Dan naar display > settings > advanced > tnt2 modeel 64 > aanvullende eigenschappen > klokfrequenties

Of iets in die trant. Dan zie je daar gewoon oc mogelijkheden staan. Niks geen Powerstrip nodig.

Verwijderd

kan je bovenstaande stappen ook ff uitleggen voor 98se?

• harlekein
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-01 11:23

harlekein

Creator Owner

Volgens mij moet dat gewoon precies hetzelfde zijn. Alleen af en toe in het nederlands ipv engels. Of andersom. Ik hebb de engelstalige XP en de nederlandstalige nvidia drivers, vandaar. Even zoeken dus onder beeldscherm eigenschappen / display.

Verwijderd

Op zaterdag 25 mei 2002 21:17 schreef bvwillig het volgende:

[..]

Ah ok... Maar die link werkt niet... Maar had jij dan ook hetzelfde probleem dat je wel de core kan verhogen maar de memory niet?! Dat is toch eigenlijk heel raar?!
Die link werkt wel hoor, het is gewoon een registerkey die je even moet openen. Is ook maar 1 kb groot.

Ik kan gewoon mijn core en mem verhogen, no problemo!

Verwijderd

Hij draaide 10 minuutjes full load op core@160 en mem@165, daarna bleeftu stik staan, hij staat nu @150-150, denk dattie dat wel trekt

• MariG
  • Laatst online: 03-02 10:28
Op zondag 26 mei 2002 00:55 schreef Device het volgende:
Zoek eens op google.com naar coolbits.reg download.

Of nog simpeler: open notepad, paste onderstaande erin, opslaan als leukenaam.reg en dan dubbelklikken.
code:
1
2
3
4
REGEDIT4

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\NVIDIA Corporation\Global\NvTweak]
"CoolBits"=dword:00000003

Dan naar display > settings > advanced > tnt2 modeel 64 > aanvullende eigenschappen > klokfrequenties

Of iets in die trant. Dan zie je daar gewoon oc mogelijkheden staan. Niks geen Powerstrip nodig.
Dit werkt bij mij niet
ik heb die kaart ook nog
moet je eerst rebooten ?

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op zondag 26 mei 2002 14:44 schreef MysteryTweaker het volgende:

[..]

Dit werkt bij mij niet
ik heb die kaart ook nog
moet je eerst rebooten ?
Tuurlijk moet je eerste rebooten, anders wordt je register niet opnieuw opgestart :P

• MariG
  • Laatst online: 03-02 10:28
Op zondag 26 mei 2002 14:47 schreef Robin Vreuls het volgende:

[..]

Tuurlijk moet je eerste rebooten, anders wordt je register niet opnieuw opgestart :P
oke zal het proberen

Verwijderd

eerst instellen, daarna deronder de knop voor instellinge testen indouwen, daarna vinkje zetten voor dat de instellingen toegepastworden bij opstarten, ok, rebooten, hoppa

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:50

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Op zaterdag 25 mei 2002 20:18 schreef Freezy het volgende:

toch die tnt2 van me maar weer uit de kast halen en eens een nieuwe bios inflashen kijken of hij dan verder wil worden ge'oc (kreeg hem eerst maar iets van 10mhz verder)

[specs]

Verwijderd

waar plukken julie de bios van die kaart vandaan ? :9~

• Apen-nootjes
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Dit is toch wel een zeer oud topic :D Ik denk dat de TS sinds 2002 toch wel z'n probleem heeft opgelost ;)

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.