Enige tijd geleden verscheen dus een artikel in Science, waarin dus wetenschappers mbv gentechnologie erin slaagde een schaap (of was het een geit?) eiwitten te laten maken die na spinnen konden doorgaan voor kunstmatig spinzijde. Ok, de kwaliteit was een stuk lager dan the real thing (elastischer en slapper), maar toch...
Ook op andere plaatsen zijn mensen bezig vezels te ontwikkelen die qua eigenschappen (en ook structuur) die van spinvezels moeten evenaren. Spinzijde is natuurlijk uitermate fascinerend want erg sterk (loop maar tegen een web aan) en het product van zo'n banaal beestje als de spin. Maar ik vraag me dus af, welk nut heeft het om zo'n zoiets te willen maken? Zijn spinvezels echt zo bijzonder? de moeite waard?
* Delerium vraagt eigenlijk om een nut/noodzaak discussie oid.
Ook op andere plaatsen zijn mensen bezig vezels te ontwikkelen die qua eigenschappen (en ook structuur) die van spinvezels moeten evenaren. Spinzijde is natuurlijk uitermate fascinerend want erg sterk (loop maar tegen een web aan) en het product van zo'n banaal beestje als de spin. Maar ik vraag me dus af, welk nut heeft het om zo'n zoiets te willen maken? Zijn spinvezels echt zo bijzonder? de moeite waard?
* Delerium vraagt eigenlijk om een nut/noodzaak discussie oid.