Verwijderd
best aardig ja .. duimpje omhoog ...
maar de rest ? waar zitten alle fans ??
pics.. pics ... mmmmm PICS !!!
maar de rest ? waar zitten alle fans ??
pics.. pics ... mmmmm PICS !!!
OK, mooi. Maar waarom zou je een fan UIT willen zetten???
Mijn fans staan altijd allemaal AAN, 100%
Mijn fans staan altijd allemaal AAN, 100%
Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD
Bah kloten AfreeY DVD speler BAH!
Wel een kewl knutselwerkje. Ben met het zelfde bezig. Voor 5 fans.
Wel een kewl knutselwerkje. Ben met het zelfde bezig. Voor 5 fans.
Er zit 1 fan onderin de kast om lucht aan te zuigen, 2 fans bovenin de kast om het er weer uit te blazen, en er moet nog 1 halverwege om de lucht van het onderste stuk naar het bovenste stuk te blazen.
Inderdaad, scherp opgemerkt.. het is een Afreey DVD speler. Werkt best goed, is regiovrij. Heb er geen problemen mee
Eenneeh..waarom je een fan uit wil zetten? bv. bij het kijken van een film.. dan zit je niet zo in die takkeherrie
Nog meer plaatjes

Dit is bibber.ijskoud.org Een Celeron 366@566. Is helemaal blauw gespoten, maar kast zit er nu niet omheen *duh*
Inderdaad, scherp opgemerkt.. het is een Afreey DVD speler. Werkt best goed, is regiovrij. Heb er geen problemen mee
Eenneeh..waarom je een fan uit wil zetten? bv. bij het kijken van een film.. dan zit je niet zo in die takkeherrie
Nog meer plaatjes

Dit is bibber.ijskoud.org Een Celeron 366@566. Is helemaal blauw gespoten, maar kast zit er nu niet omheen *duh*
DIT WIL IK OOK!!!!!!!
Kun je me ook vertellen hoe je schakeling is? En hoe noem je zulke schakelaars? Ik bedoel: het type? Ik wil nml ook een schakeling maken om mijn 220V fans terug te schakelen naar 110 (in serie) en 55 (4 in serie) en mijn 12V delta fans (vooral de 80HP) van 12 naar 7
Kun je me ook vertellen hoe je schakeling is? En hoe noem je zulke schakelaars? Ik bedoel: het type? Ik wil nml ook een schakeling maken om mijn 220V fans terug te schakelen naar 110 (in serie) en 55 (4 in serie) en mijn 12V delta fans (vooral de 80HP) van 12 naar 7
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Alles temperatuurgestuurd neem ik aan?
Ik ben geheel voldaan, dank u wel!
Verwijderd
Dat heb ik me ook in elkaar geknutseld. Alleen ziet het er bij mij mooier uit (ahum). Heb alleen geen foto.
Heb in ieder geval ook 4 switches, 12V/uit/5V. En 8 led's, 4 rood voor 12V en 4 blauwe. Net kerstverlichting.
Heb in ieder geval ook 4 switches, 12V/uit/5V. En 8 led's, 4 rood voor 12V en 4 blauwe. Net kerstverlichting.
Woah.. zo'n temperatuurmeter moet ik nog maken... met blauwe backlight uiteraard. Waar heb je dat ding vandaan?!?
Die schakelaars heb ik gehaald bij Okaphone (in Groningen). Deze waren de el-cheapo's. Maar je hebt ook de duurdere waarmee je ook 220v kunt schakelen. Zitten 6 pootjes op de achterkant. Waarvan ik er maar 4 gebruik. Je kunt natuurlijk ook terug laten schakelen naar 5v (in mijn geval) of 110v jouw geval.
Die schakelaars heb ik gehaald bij Okaphone (in Groningen). Deze waren de el-cheapo's. Maar je hebt ook de duurdere waarmee je ook 220v kunt schakelen. Zitten 6 pootjes op de achterkant. Waarvan ik er maar 4 gebruik. Je kunt natuurlijk ook terug laten schakelen naar 5v (in mijn geval) of 110v jouw geval.
iedereen die wil weten hoe die zoiets moet maken, kan mijn guide wel krijgen... die is wel voor de versie zonder lampjes, maar met 4 weerstandjes en 4 LEDjes kan je dat er zo bijmaken.
wat nog mooier is (maar wel wat lastiger):
UIT/vol aan/automatisch
voor automatisch gebruik je dan een temperatuur-afhankelijke weerstand. als de weerstand heet wordt, kan er meer stroom door die weerstand, dus dan ook door de fan, dan gaat' ie harder draaien, en koelt het te koelen object weer af. weerstand gaat weer omhoog en fans gaan weer langzamer draaien...
werkt echt perfect, je merkt er weinig van, en de temperatuur blijft redelijk stabiel.
wat nog mooier is (maar wel wat lastiger):
UIT/vol aan/automatisch
voor automatisch gebruik je dan een temperatuur-afhankelijke weerstand. als de weerstand heet wordt, kan er meer stroom door die weerstand, dus dan ook door de fan, dan gaat' ie harder draaien, en koelt het te koelen object weer af. weerstand gaat weer omhoog en fans gaan weer langzamer draaien...
werkt echt perfect, je merkt er weinig van, en de temperatuur blijft redelijk stabiel.
"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman
Hmm.. dan heb je wel 3 standen schakelaars nodig. Zijn die er wel? (Ik bedoel dan schakelaars die eigenlijk 2 schakelaars zijn)
hehe hijs cool
ik moet zelf ook zo'n ding met temp in elkaar gaan knutselen hiero :]
ik moet zelf ook zo'n ding met temp in elkaar gaan knutselen hiero :]
hep net mun kast gespote en al mun fans van switches voorzien,...
gaat dur wel lachuh oitzien geloof ik,, zal dur oowk wel foto's opzetten....
TIP!!!: spuit je kast niet met un NEON-kleur!!!, die tiefusrotzooi gaat bladderen en blijt nie zitte....
gaat dur wel lachuh oitzien geloof ik,, zal dur oowk wel foto's opzetten....
TIP!!!: spuit je kast niet met un NEON-kleur!!!, die tiefusrotzooi gaat bladderen en blijt nie zitte....
I see dead pixels...
Die schakelaars met middenstand zijn zeker wel te koop. Vraag gewoon naar een dubbelpolige miniatuur tuimelschakelaar AAN/UIT/AAN...
En dan hopen dat die knakker achter de balie niet een verkeerd type pakt, waar je dan pas achter komt als alles aan elkaar zit (zoals in mijn geval
)
Ik heb zelf dus ook zo'n gevalletje gemaakt met 2 kleurenleds, ziet er best cool uit. Ik heb er nog geen foto's van, heb namelijk een analoog fotorolletje...
En dan hopen dat die knakker achter de balie niet een verkeerd type pakt, waar je dan pas achter komt als alles aan elkaar zit (zoals in mijn geval
Ik heb zelf dus ook zo'n gevalletje gemaakt met 2 kleurenleds, ziet er best cool uit. Ik heb er nog geen foto's van, heb namelijk een analoog fotorolletje...
Je kan het ook met lichtjes doen die van kleur kunnen veranderen ook heel tof..
Ik ben nu mijn kast aan het spuiten (vet mooi blauw kleurtje!!!!) daarna wil ik met ventilatoren gaan klooien..:)
Ik ben nu mijn kast aan het spuiten (vet mooi blauw kleurtje!!!!) daarna wil ik met ventilatoren gaan klooien..:)
misschien handig om eerst met fans te klooien?
Scheelt afwerken als je daarna verft/spuit.
Scheelt afwerken als je daarna verft/spuit.
Pagina: 1