Multimonitor is relax :P
een colance kast
met waterkoeling en alles er op en aan
en dan nog alle fanetjes op 7 volt
en dan nog alle fanetjes op 7 volt
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
tja dit is wel een vraag die heel vaak gesteld is.
ik ben voor een zalman koeler gegaan maar de noise control silverado is ook heel goed.
Maar denk er aan dat je voeding ook veel geluid maakt en je hardeschijven ook wel eens irritant willen zijn.
ik ben voor een zalman koeler gegaan maar de noise control silverado is ook heel goed.
Maar denk er aan dat je voeding ook veel geluid maakt en je hardeschijven ook wel eens irritant willen zijn.
ik wil (nu nog) geen waterkoeling, dus dat valt af
koop gewoon een wilekeurig kast. en stop daar vervolgens een Enermax voeding in. vervolgens een papst cpu-cooler en je heb een stil systeem.En je kan hem ook nog van binnen bekleden met isolatie rubber.
Een grote heatsink met een stille koeler erop (80mm)
Denk aan een Enermax voeding, super stil!
Wat een geiten-actie
Alle fan's er af halen, van je videokaart, chipset enz. En vervangen door merk fan's van : Papst, sunon, enermax enz. Kost wel veel, maar goed
. Daarnaast kan je ook nog de pc-kast van binnen isoleren met geluid-isolerend materiaal.
Zo heb ik het ook gedaan, alleen heb ik ipv. die Papst CPU cooler een Silverado gekocht.Op zaterdag 25 mei 2002 18:43 schreef Galaxis het volgende:
koop gewoon een wilekeurig kast. en stop daar vervolgens een Enermax voeding in. vervolgens een papst cpu-cooler en je heb een stil systeem.En je kan hem ook nog van binnen bekleden met isolatie rubber.
Er hangt overigens wel een Papst 80mm fan in het vooronder
Isolatierubber zou ik zelf niet doen aangezien dat ook warmteisolatie is.
Enermax heeft ook voedingen met fanregelaar, kan je zelf bepalen hoeveel geluid ie mag maken.
Tapijtegels op de zijkanten van de kast kan ook helpen tegen trillingen.
Niet?
[Specs]
iemand nog tips voor een bepaalde heatsink?
Zo groot mogelijk.Op zaterdag 25 mei 2002 19:00 schreef MeIsTwisted het volgende:
iemand nog tips voor een bepaalde heatsink?
Verwijderd
Ik heb op mijn processor van een trechter een verloopstukje gebouwd om een 92mm fan (sunon, loopt op 7 V) op heatsink van 70x70 te zetten. Een 80x80 fan heeft nauwelijks meer airflow dan een 60mm, een 92mm heeft pas echt een hoge luchtverplaatsing/herrie verhouding. De heatsink moet wel minstens 70x70 zijn, anders heeft de fan niet genoeg kracht om de lucht door de kleine opening te persen.
Dus koop een goedkope grote heatsink (bijv. van Spire), en zet daar een 92mm fan op met een verloopstukje.
Voor de rest ook zo groot mogelijk fans nemen en op een klein voltage laten lopen.
Dus koop een goedkope grote heatsink (bijv. van Spire), en zet daar een 92mm fan op met een verloopstukje.
Voor de rest ook zo groot mogelijk fans nemen en op een klein voltage laten lopen.
Verwijderd
Tja, je kunt hier de lijst aflopen naar de beste combo.
Als je niet graag met lastige clips werkt, kies de Thermal Integration TI xxx
Dan zijn er de sterk presterende ThermalRight SK6 en SLK 600
of de Thermaltake Volcano 7+
Een beetje budget georienteerd zijn de Arkua's uit de pricewatch, en als je de 7 serie kiest, heb je een 70mm koeler voor de sugestie hierboven.
Als je niet graag met lastige clips werkt, kies de Thermal Integration TI xxx
Dan zijn er de sterk presterende ThermalRight SK6 en SLK 600
of de Thermaltake Volcano 7+
Een beetje budget georienteerd zijn de Arkua's uit de pricewatch, en als je de 7 serie kiest, heb je een 70mm koeler voor de sugestie hierboven.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()