abit kt7(a) met ti4400/4200

Pagina: 1
Acties:

• irmscher
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-05-2025
ik wil me eens abit ti4400 bestellen, maar heeft iemand al een ti 4200/4400 in een kt7a gemonteerd ?
ik denk dat de condensatoren op de bovenkant(als de kaart in de kast zit) tegen de geheugenbanken aankomen.

kameraad heeft een ati radeon 8500 gekocht in een kt7a en die past net niet helemaal in agp slot door de condesatoren.
maar kaart werkt prima verder :P

wie o wie kan mij helpen ?

Verwijderd

Pas er goed mee op!

Ik had eerst ook een KT7a en dat werkte dus ab-so-luut niet. Ik kon Windows niet eens meer installeren. Ik heb daarom maar een nieuw mobo gekocht, maar ik weet niet of jij daar ook op zit te wachten.

Overigen pást het wel. Alleen heeft de KT7a problemen met het hoge voltage dat een GF4 trekt.

• irmscher
hier zit ik NIET, ik herhaal NIET op te wachten

waar haal je die info weg ?

Verwijderd

uhmm... w00tness?
eens ff flink browsen, wil een abit ti4400 gaan kopen :(

• irmscher
hey iceflame
jij ook een kt7a
en jij wilt dus de zelfde kaart gaan kopen

mijn vinger was 5 mm van bestelknop..... nu 5 km

ik wil geen nwe mobo voor de amd hammer er is

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03:51

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Op zaterdag 25 mei 2002 18:33 schreef CRX_Lunatic het volgende:
Pas er goed mee op!

Ik had eerst ook een KT7a en dat werkte dus ab-so-luut niet. Ik kon Windows niet eens meer installeren. Ik heb daarom maar een nieuw mobo gekocht, maar ik weet niet of jij daar ook op zit te wachten.

Overigen pást het wel. Alleen heeft de KT7a problemen met het hoge voltage dat een GF4 trekt.
Geef eens de bron hiervan en dan maak je een hoop mensen heel boss :P

Verwijderd

Op zaterdag 25 mei 2002 19:48 schreef We Are Borg het volgende:

[..]

Geef eens de bron hiervan en dan maak je een hoop mensen heel boss :P
Ik heb geen links zo snel, maar ik spreek uit ervaring. :)

Volgens Informatique gaven een hoop GF2 kaarten ook problemen.

• irmscher
Op zaterdag 25 mei 2002 19:51 schreef CRX_Lunatic het volgende:

[..]

Ik heb geen links zo snel, maar ik spreek uit ervaring. :)

Volgens Informatique gaven een hoop GF2 kaarten ook problemen.
ik weet dat een asus v7700 niet wil op een kt7a
ook uit ervaring helaas

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 06-08 16:36

Chakotay

Lick here to continue

Als het een puur fysiek probleem is kan je altijd nog condensatoren gaan omsolderen, maar ik denk niet dat iedereen daar op zit te wachten...

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0

Verwijderd

Op zaterdag 25 mei 2002 19:52 schreef irmscher het volgende:

[..]

ook uit ervaring helaas
Ja, en het gekke is dat ik die ervaring met mijn oude V7700 dus niet had. Het werkte perfect tot ik een Ti4400 kocht.

• M v Akkeren
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-07 13:57

[..]

ook uit ervaring helaas
Dat heeft hier anders 2 jaar zeer goed gedraaid, dus ik snap niet hoe dat bij jou niet kan.

• irmscher
heb vaker gelezen dat de v7700 niet wou op de kt7a.
maarjah... dat is ouwe zooi, dus boeit niet meer

gaat nu om de gf4 :D

Verwijderd

mhh ik heb geen geld voor een abit stiluro ti4400 en daarna nog een nieuw moederbord ook :(
Wil dit risico niet lopen :(

heb abit al een mailtje gestuurd of dit een bekend probleem is...

• M v Akkeren
Op zaterdag 25 mei 2002 19:55 schreef irmscher het volgende:
heb vaker gelezen dat de v7700 niet wou op de kt7a.
maarjah... dat is ouwe zooi, dus boeit niet meer

gaat nu om de gf4 :D
Ik heb hier nog een kt7a liggen en ik zal proberen iemand in mijn omgeving te vinden met een gf4. Ik ga wel ff informeren of ik het even mag testen. Ik hoop dat ik hiermee jou kan helpen. :)

Verwijderd

Misschien kan je het het beste eens vragen bij een winkel (waar ze ook een beetje verstand van PC's hebben, dat hebben ze niet overal :P )

• irmscher
CRX_Lunatic wat voor voeding heb jij eigenlijk ?

Verwijderd

[..]

ook uit ervaring helaas
Haha werkt de Asus V7700 niet op een KT7A mmmm op mijn KT7 geen enkel probleem ....

Verwijderd

Mijn vorige videokaart de Asus7700 werkte ook slecht op mijn KT7..
Mijn huidige Leadtek GF3Ti200 werkt perfect vanaf het begin.
Denk dat een Kt7a wel een GF4 trekt..alleen niet alle types..
Ik zou een Asus vermijden..

Verwijderd

Ik zou een Asus vermijden..
want?
zit zelf aan een abit stiluro ti4400 te denken maar in welk opzicht gaat die verschillen met de asus dan?

Verwijderd

Op zaterdag 25 mei 2002 21:00 schreef IceFlame het volgende:

[..]

want?
zit zelf aan een abit stiluro ti4400 te denken maar in welk opzicht gaat die verschillen met de asus dan?
Abit heeft volgens THG betere beeldkwaliteit en heeft wat stillere fans :)

http://www.tomshardware.com/graphic/02q2/020522/ti4400_4600-02.html

Verwijderd

Abit heeft volgens THG betere beeldkwaliteit en heeft wat stillere fans
psies :)
maarja nu blijft de vraag of ie wel wil werken op mijn kt7a...
als ie bij voorbaat al zegt dikke lul 3 bier is het een beetje zonde om hem te gaan kopen :'(

• irmscher
precies
en heb geen zin om nu nog ff voor een half jaar een nwe mobo te kopen.
of..... in me server zit een aopen ak33. :P
zou hij daar wel op willen... :D

is een bagger uberstandaard bord, maar me cpu past er in dus :D

Verwijderd

Op zaterdag 25 mei 2002 20:12 schreef irmscher het volgende:
CRX_Lunatic wat voor voeding heb jij eigenlijk ?
Ik heb een 300W Silent Systems voeding. Zowel op dit bord als op mijn oude KT7a.

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-08 16:33

star-saber

Ryzen

heeft de abit th7-2 ook problemen met de gf4 ?

• irmscher
heeft iemand nog info ?
ik heb wel vage dingen gelezen dat gf4 op 2x agp wel zou werken, maar op 4x agp niet. (op een abit kt7a dus)

maar dat lijkt mij beetje onwaarschijnlijk

Verwijderd

ik ben/was ook van plan om een ti 4200 te kope, maar nu ik dit zo hoor heb ik er mijn twijfels erover.

dit mobotje (abit kt7a) begint echt te zuigen,
- kan geen athlon xp op
- misschien ook geen ti 4200

misschien wordt dat een hele nieuwe comp upgrade, als ik daar ooit is geld voor heb!

Verwijderd

Ja, dat had ik dus ook. Ik dacht: ff nieuwe videokaart kopen. En dat werd dus een videokaart + mobo + geheugen, en omdat het geld weer op was 256MB i.p.v. 512 :'(

• irmscher
ik ga me geen nwe mobo kopen voor een videokaart.
dan stel ik alles wel uit tot de nwe amd er is.
anders kan ik dan weer een nwe mobo kopen

• irmscher
probleem dat de gf4 niet wil in de abit schijnt te liggen aan het feit de de kt7a niet het voltage kan leveren voor de videokaart.
maar dat kun je in de bios verhogen tot 3,9 volt ofzo.
ik draai al tijden op 3,6 volt.

of zullen ze bedoelen dat het moederbord niet voldoende watt kan leveren op agp slot voor een gf4 ?

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 19:17
Is dit probleem er ook met de Abit KT7 ?? Heb een Abit KT7-RAID en ik zat ook te denken om een GF4 Ti4200 te kopen, want GTA3 loopt niet zo erg goed.

Mja, anders moet ik m'n comp met ECS K7S5A maar als game computer gebruiken..

Verwijderd

Ligt voor zover ik weet aan het AGP voltage ja. En dat kan je weer niet zo makkelijk aanpassen natuurlijk.

• draakhoofd
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Op zondag 26 mei 2002 19:54 schreef irmscher het volgende:
heeft iemand nog info ?
ik heb wel vage dingen gelezen dat gf4 op 2x agp wel zou werken, maar op 4x agp niet. (op een abit kt7a dus)
Als dat zo is, is dat dan zo erg? Is er dan een groot verschil te merken in prestaties tussen AGP 2x en 4x? (in geval van een Ti 4200 dus)

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 03-08 00:16
Ik heb hier een 4200 (gainward) kaartje in een kt7a en dat werkt zonder problemen in linux, windows (xp) heb ik net geprobeerd maar toen bleef de boot steken op het inlog scherm, problemen liggen dus eerder aan windows gok ik (ik ga zow ff in safe mode proberen)

//edit: werkt prima in windows

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

• Grinder
  • Laatst online: 24-10-2023
Irmscher heeft ABIT Geforce 4 ti4400 gekocht >:)

iceflame, waarom bestel jij er 3?
heb je een bron dat het toch gaat werken?

Verwijderd

iceflame, waarom bestel jij er 3?
heb je een bron dat het toch gaat werken?
worden er nu 2, een vriend van me kreeg nog een rekening van de verzekering van 175 euro :P
ga ze kopen bij world-of-pc.de MITS ze ze wel aangetekend willen versturen, wil geen gelul met "zoek rakende" pakketjes.
Heb vanmorgen al een mail gestuurd, maar yet so far no reply :(

Ik heb op viahardware ed gelezen dat het allemaal prima werkt op agp 2x en dat het amper performance scheelt.
Ik gok het erop :)

• M v Akkeren
Op maandag 27 mei 2002 12:55 schreef IceFlame het volgende:

[..]

worden er nu 2, een vriend van me kreeg nog een rekening van de verzekering van 175 euro :P
ga ze kopen bij world-of-pc.de MITS ze ze wel aangetekend willen versturen, wil geen gelul met "zoek rakende" pakketjes.
Heb vanmorgen al een mail gestuurd, maar yet so far no reply :(

Ik heb op viahardware ed gelezen dat het allemaal prima werkt op agp 2x en dat het amper performance scheelt.
Ik gok het erop :)
I agree. Ik heb het vandaag kunnen testen op die KT7A die ik nog heb liggen en met agp 2x gaat het prima. De kaart gaat hier niet minder door presteren. Ik heb er ff UT op 1152x768x32 op gespeeld en dit ging prima. Ook mohaa liep er prima op met 1152x768x32. Ik haalde echt zeer goed beeld en het was ook zeer snel. Ik heb zelf een gf3 ti200 (64mb) in mn machine zitten, maar met deze kaart (ti4600 128mb) in de KT7A liepen de spellen nog een stuk beter. Gewoon doen dus. :)

Verwijderd

Proberen zou ik doen, waarbij je wel omruil garantie moet krijgen van de winkelier.

Asus vermijden, ja omdat er bij de V7700 veel problemen waren bij Abit moederbord gebruikers. Maar ja proberen kan altijd, als je maar kunt ruilen dan is er niks aan het handje. En ja de weerstandjes en etc op het abit moederbord zitten verdomde lastig. En let op ga je voor een GF4Ti4600, houd dan rekening met een FORSE kaart.

• rikm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08 13:14
Is de 4600 langer dan de voodoo5?

De voodoo5 werkte en paste prima in mijn kt7-raid
en mijn Huidige Asus GF3 V8200 werkt ook zonder problemen.

Of heb ik gewoon geluk?
Het enige probleem wat ik had is dat mijn superorb er niet op paste, maar een vijl deed wonderen *D

Where ever you go, there you are

• M v Akkeren
Hij is erg lang. Dit kun je op het volgende plaatje goed zien. Deze heb ik van een site met een review gehaald. Het omcirkelde is de grootte van een geforce 4mx. Afbeeldingslocatie: http://www.slcentral.com/c/h/r/visiontek/gf4ti4600/i/2.jpg

Hier kun je dus goed zien hoe lang die kaart is. Ik heb er weinig last van gehad, want er zit op die plek op de kt7a maar 1 condensator. Bij mij kwam de kaart iig niet in aanraking met deze condensator. Het enige probleem was het geheugen. Dit moest er eerst in en dan pas de videokaart. Het vastklikken van het geheugen ging niet omdat de kaart daarvoor te dicht tegen de geheugenbankjes aan kwam.

Verwijderd

Op maandag 27 mei 2002 13:02 schreef M v Akkeren het volgende:

[..]

I agree. Ik heb het vandaag kunnen testen op die KT7A die ik nog heb liggen en met agp 2x gaat het prima. De kaart gaat hier niet minder door presteren. Ik heb er ff UT op 1152x768x32 op gespeeld en dit ging prima. Ook mohaa liep er prima op met 1152x768x32. Ik haalde echt zeer goed beeld en het was ook zeer snel. Ik heb zelf een gf3 ti200 (64mb) in mn machine zitten, maar met deze kaart (ti4600 128mb) in de KT7A liepen de spellen nog een stuk beter. Gewoon doen dus. :)
Ik denk ook niet dat er meer problemen dan anders ontstaan door een GF4Ti op een KT7 series bord, MSI had grotere problemen.

Checklist:

1) BIOS settings. AGPx4 en Fastwrites veroorzaken altijd problemen op de VIAKT133(a) chipset, uitzetten dus. En zet bij "Integrated Peripherals" "Init Dusplay first" de boel op AGP en niet PCI.

2) De voeding kan instorten door het hogere stroom verbruik. Vaak als je een systeem overklokt, is de grens ook bepaald door wat de voeding aankan. Als je dan net onder de grens zit, kan een zwaardere VGA kaart net te veel zijn. Ook al een extra harde schijf kan net te veel zijn....

3) Oude drivers zitten vaak in de weg, je zal soms NVidia Destroyer van Guru3D moeten gebruiken. Vergeet niet om eerst een standaard PCI-VGA in te stellen. Gewoon de kaart wisselen gaat vaak fout.

4) Sommige VGA kaart fabrikanten nemen het niet zo nauw met de afmetingen en 'bouwvoorschriften' van de mobo fabrikanten. Soms moet je onderdeeltje een beetje wegbuigen omdat de kaart net niet helemaal lekker in het AGP slot past -> Niettie boot'tie

5) Zorg dat je de laatste BIOS voor dat KT7 plankje hebt.

6) En misschien het allerbelangrijkste, wacht met dat kopje Espresso koffie tot de PC weer werkt .. ;)

• AleXtc
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06-07 14:43

AleXtc

Wannabe Pirat

Zie sig;

Ik heb mega problemen met mijn videokaart.......

De vorige (Hercules gf2 GTS) liep goed....daarna over op XP.
Dat ging ook goed.

De nieuwe GF3 Ti550 is een RAMP !! Ik heb continu Infinite Loop errors en nv4_disp...... noem ze maar op. Divx enzo afspelen ging totaal niet..(vastlopen en spontane reboots) Games opstarten ging, alleeen het moment dat er gespeeld kon worden sloegen ze vast of ook reboots.

Een oplossing is er niet, zelfs de pci naar agp controller op standaaard pci zetten gaf 50% performance loss
(en daar geef je met alle liefde 800 piek aan uit :? )

Ik word er doodziek van.

Ben nu bezig win2k te installen en ik hoop dat het over gaat.....dan maar wat minder spellekes.

Als iemand anders iets weet.................plzzzzz

• irmscher
probeer eerst een nwe drivers te installeren.
dus videokaart, via en direct-x

• pdxnet96
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-05-2025
Abit KT7a Raid 1333mhz 1572mb

Ik had eerst een Geforce 2 MX er in V7100 Deluxe COmbo ASUS.
Geen probleem en nu een Geforce 4 Ti4200 van pixelview en nog geen probleem ik zal ff de settings checken 4xagp en zo..

4xAGP check staat aan
Sidebanding uit
Fast write support aan in de bios en volgens sisoft sandra uit.....

Ja ja ja Nee !!

• Grinder
  • Laatst online: 24-10-2023
NEEEE, world of pc heeft de prijs met 10euro verhoogt... NU AL 299euro INCL verzending...

(ABIT gf4 ti4400 128mb)

• irmscher
ik hoor steeds meer mensen met een kt7a waarbij de gf4 werkt :D
nou hopen dat hij bij mij ook gaat werken

• PhuSioN
  • Laatst online: 03-08 23:08
Op dinsdag 28 mei 2002 09:53 schreef Grinder het volgende:
NEEEE, world of pc heeft de prijs met 10euro verhoogt... NU AL 299euro INCL verzending...

(ABIT gf4 ti4400 128mb)
beetje gaar dat zeg... eerst 279, dan 289, nu 299? ik neem dan gewoon de leadtek zit dan toch geen prijsverschil tussen.

• AleXtc

AleXtc

Wannabe Pirat

Op maandag 27 mei 2002 14:42 schreef AleXtc het volgende:
Zie sig;

Ik heb mega problemen met mijn videokaart.......

De vorige (Hercules gf2 GTS) liep goed....daarna over op XP.
Dat ging ook goed.

De nieuwe GF3 Ti550 is een RAMP !! Ik heb continu Infinite Loop errors en nv4_disp...... noem ze maar op. Divx enzo afspelen ging totaal niet..(vastlopen en spontane reboots) Games opstarten ging, alleeen het moment dat er gespeeld kon worden sloegen ze vast of ook reboots.
Een oplossing is er niet, zelfs de pci naar agp controller op standaaard pci zetten gaf 50% performance loss
(en daar geef je met alle liefde 800 piek aan uit :? )
Ik word er doodziek van.
Ben nu bezig win2k te installen en ik hoop dat het over gaat.....dan maar wat minder spellekes.
Als iemand anders iets weet.................plzzzzz
Ik heb nu alles gedaan..... De bios van me Gainward geupdate, de bios van me KT7A-Raid erin gepropt.
Alle settings op failsafe van me mobo, Win2K erop gezet.
Daarna de viadrivers erop gezet. Hierna was de beurt aan de Gainward. 23.82 geloof ik.... van de site van Gainward. Dus die moeten goed zijn.

DUS NIET !!!!!!

Even via "run" geprobeert dxdiag te draaien.
Loopt bij alles vast..........

Ik weet het nu niet meer..... :'(

Ik denk dat ik eerst me PC maar es beet ga pakken en 'm ut raam uit gooi..... Daarna naar de heren van Gainward, NVidia, VIA, EN niet te vergeten die gore hufter van een Bill Gates en al die bobo's een paar ongeloofelijke klappen op hun bek te geven. Dan zullen wij als genaaide eindgebruikers die gasten eens even helemaal plat procederen, die grap heeft me nu al zoveel geld gekost en wat heb ik nu ??? Een systeem dat niet werkt.....probeer maar eens erachter te komen wie het nou gedaan heeeft......

Wat krijg je te horen ??? euuhh.... drivertje ?? JA me REET.

Ik ben er helemaal klaar mee met die zooi !!!!!!!!!!!!

Tweakers..... UNITE!!!!! En mail die hommels plat...... Wij krijgen helemaal geen waar voor ons geld !!!!
Het enige waar ze aan denken is geld verdienen.
Hoe ze denken; zodra er 1 ander hardware fabrikant compatible is met hun hardware dan gooien ze hun troep op de markt. met de slogan, " kijk, het werkt toch ?? "

Tweakers.....naar mijn idee worden we de laatste tijd steeds meer genaaid.. Kijk uit !!

P.S. Sorry voor het taal gebruik maar ik ben er nu zo ongelooflijk klaar mee.

Verwijderd

Gnah,
probeer deze eens :
In de BIOS de AGPx4 uit, Busmaster 0 waitstate uit, ('Disabled' dus) en de PCI-Delay op 6 ztten.
Probeer ook de AGP drive strength op manual te zetteb, en de AGP drive waarde niet op 'Automatic' maar op 'EA'.

(bij 'Advanced Chipset')

Dat verhelpt hier 99% van de 'zwaktes' van de KT133 chipset.

:Y) of eens de KT7FAQ eens door. http://go.to/kt7faq

(Hoewel daar ook niet ALLES in staat, het meeste staat er wel.)

Verwijderd

Op dinsdag 28 mei 2002 18:26 schreef irmscher het volgende:
ik hoor steeds meer mensen met een kt7a waarbij de gf4 werkt :D
nou hopen dat hij bij mij ook gaat werken
Nou, suc6 ermee :)

Maar het koste mij een nieuw mobo :(

Nou ja, niet dat dat nu zó erg is, heb mijn oude aan me vader gegeven, en mezelf een nieuwe A7V333 & Athlon 2000+ cadeau gedaan. 8-)

• irmscher
Op dinsdag 28 mei 2002 18:41 schreef AleXtc het volgende:

[..]

BLAAT ... blaat blaat
tjill man
het feit dat jij jou systeem niet werkend krijgt zegt niet dat je meteen al de bedrijfen waar jij hardware/software van hebt moet "molesteren"

ik zou zeggen, loop alles een goed na, gooi al je pci kaart en uit je pc, al het geheugen, op een reepje na, en zet er een verse windows op (GEEN ME)

• AleXtc

AleXtc

Wannabe Pirat

Kijk, ik heb er niet zoveel problemen als iets niet doet....
tweaken is leuk :)

Maar als alles op standaard staat !!! en je begint een schone installatie.... en hij gaat als op zijn reet ben ik er heel gauw klaar mee.

Zoiets zou standaard moeten werken. Dat je door middel van tweaken een performancewinst haalt van 30% en hij gaat dan op zijn reet, dan zeg ik JA.

Een Ferrari die je niet gemod hebt (standaard en je betaalt er 100.000 Euro voor, en je gaat erin zitten :), je steekt de sleutel erin en hij doet het niet voel je je ook genaaid..... toch?

Ik wel tenminste.

(bytheway, er zijn dus idd na lang zoeken meerdere dingen die je moet uithalen om dit systeem aan de gang te krijgen. Het wordt dus ook erkent op de sites van VIA, Abit en Gainward !!!!!. Dit na de meerdere upgrades, reg edits en nog wat tweaks heb ik het dan eindelijk voor elkaar gekregen mits het niet van harte ging. )
Pagina: 1