[Mandrake] Installatie en wat vragen

Pagina: 1
Acties:

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik heb nu de Mandrake CD1, en ik heb daarmee een bootfloppy gemaakt.
Ik heb nu Windows Me, maar je kan ook doen dat ie een Linux-map maakt in je Windows-map, ofzo.

Dus ik doe die floppy en die cdrom erin, en ik reboot...

Ok, komt dat menuutje, ...... en dan gaat ie zoeken naar een cdrom, maar dan zegt hij:
"Looks like this cdrom isn't a Linux Mandrake CDROM. Do you want to try another CDROM?"
ofzo. :?

Er zijn ook 3 cd's te downloaden, ik weet niet, moet je die 2e ook hebben? (die heet Mandrake-82cd2-ext.i586.iso)

Ik ben dus bezig met Mandrake 8.2...

Weet iemand of ik die andere CDROM moet gebruiken of hoe ik het anders kan verhelpen?

Verwijderd

Gebeurt hezelfde als je rechtstreeks vanaf je CD_rom boot?

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:46

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Ik neem aan dat je die ISO wel op de goede manier brandt? Dus niet gewoon dat bestand naar de CD slepen, maar een optie als 'Brun Raw Image' kiezen in je brandprogramma. Als je dat al doet dan zou ik even controleren of je ISO wel goed is overgekomen. Daarvoor kun je met het programma md5 even een md5sum van je ISO maken en die vergelijken met de md5sum die op de site van Mandrake wordt gegeven. Er zijn al vaker meldingen geweest van mirrors die niet helemaal een lekkere kopie hadden staan van de CD en er kan natuurlijk ook tijdens het downloaden een bitje zijn omgevallen, waardoor je dit soort foutmeldingen zou kunnen krijgen.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• JER00N
  • Niet online
Op zaterdag 25 mei 2002 18:37 schreef a.koster het volgende:
Gebeurt hezelfde als je rechtstreeks vanaf je CD_rom boot?
Je bedoelt zonder de floppy?
Als ik dat doe (en ik stel in het BIOS in dat ie eerst vanaf de cdrom boot ipv de floppy) dan negeert ie hem gewoon en gaat hij verder met windows opstarten .

Verwijderd

Dan denk ik dat Odysseus gelijk hebt en dat je je iso-file als bestand hebt gebrand.

Als je kijkt wat er op de CD-staat is dat dan iets als Mandrake -cd1.iso ??

Als dat zo is dan is het in ieder geval niet goed.
Easy-Cd-creator kan iso's branden. Maar zoek wel wel naar iets als "create CD from image".

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:06

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Zelfde gehad.. en heeft te maken met je gebrande cd... die is verkeerd gefikt.. probeer het als volgt.

draai even de rawwrite(rawimage).exe (hoe dat ook maar weer heet) .. open de floppy.img en zet die op een diskette.. start daar vanaf je pc..en stop die cdrom erin (of laat hem er in zitten natuurlijk :P ) ..

Nu als het goed is kun je wel vanaf cdrom booten.

Succes ermee... ennuh...search knop is ook leuk hier op GoT.. ;)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• JER00N
  • Niet online
Op zaterdag 25 mei 2002 19:07 schreef a.koster het volgende:
Dan denk ik dat Odysseus gelijk hebt en dat je je iso-file als bestand hebt gebrand.

Als je kijkt wat er op de CD-staat is dat dan iets als Mandrake -cd1.iso ??

Als dat zo is dan is het in ieder geval niet goed.
Easy-Cd-creator kan iso's branden. Maar zoek wel wel naar iets als "create CD from image".
Nee, er staan gewoon allemaal mappen en bestanden enzo op.

Verwijderd

Goed gebrand dus. Wat dan inderdaad ook nog kan is dat de file die je hebt gedownload corrupt is.
Pagina: 1