@echo off
echo Waar in 't bronsgroen eikenhout
echo 'T Nachtegaaltje zingt
Verwijderd
1ste plaats:
2 schijven op 1 kabel (op 1 kanaal) geeft een veel slechtere performance dan 1 schijf per kabel, verdeeld over 2 kanalen. Ik DENK (weet niet zeker) dat je dat gewoon kunt veranderen. Het bios hoeft de schijf slechts te detecteren. Backup maken en proberen...
2de plaats:
2 arrays in RAID-0 wordt door je Promise Lite helemaal niet onderteund, IIRC. 1 array in RAID-0; als je op de twee andere aansluitingen ook nog schijven hangt, zijn dat gewoon ATA100 schijven.
(Trouwens, wij kennen elkaar van de HSZuyd, als het goed is. Je mag 's raden.
)
2 schijven op 1 kabel (op 1 kanaal) geeft een veel slechtere performance dan 1 schijf per kabel, verdeeld over 2 kanalen. Ik DENK (weet niet zeker) dat je dat gewoon kunt veranderen. Het bios hoeft de schijf slechts te detecteren. Backup maken en proberen...
2de plaats:
2 arrays in RAID-0 wordt door je Promise Lite helemaal niet onderteund, IIRC. 1 array in RAID-0; als je op de twee andere aansluitingen ook nog schijven hangt, zijn dat gewoon ATA100 schijven.
(Trouwens, wij kennen elkaar van de HSZuyd, als het goed is. Je mag 's raden.
Verwijderd
Volgens mij kan je niet zomaar iets gaan verandere van master naar slave of van primary naar secondary.
Je raid zoekt toch je harde schijf op 0 en 1 op je primair kanaal
Als je dan primair 1 op secundair 2 hangt, hoe moet je array dan weten dat hij verhuist is.
Ik weet wel dat als er iets fout gaat met je array dat je alles kwijt bent, volgens mij ook als je em aanpast.
Kijk anders eens op http://www.raid.com/04_00.html
Je raid zoekt toch je harde schijf op 0 en 1 op je primair kanaal
Als je dan primair 1 op secundair 2 hangt, hoe moet je array dan weten dat hij verhuist is.
Ik weet wel dat als er iets fout gaat met je array dat je alles kwijt bent, volgens mij ook als je em aanpast.
Kijk anders eens op http://www.raid.com/04_00.html
hm Marcel, als ik dat niet dacht.Op zaterdag 25 mei 2002 20:00 schreef FirePower het volgende:[...]
(Trouwens, wij kennen elkaar van de HSZuyd, als het goed is. Je mag 's raden.)
Ik zit nu achter laptop ga eens opstarten en kijken wat ie doet
@echo off
het is volgens mij niet mogelijk schijven van controller te verhuizen, tenzij ik het array opnieuw maak en dus data verlies / moet backuppen.
De stelling dat je met de 'lite' maar max. 1 array kan maken is volgens mij onjuist, omdat ik in het bootmenu 4 arrays zie staan waarvan 1 functional.
De stelling dat je met de 'lite' maar max. 1 array kan maken is volgens mij onjuist, omdat ik in het bootmenu 4 arrays zie staan waarvan 1 functional.
@echo off
Verwijderd
Het zou kunnen dat het niet mogelijk is. Ik heb het nooit geprobeerd. Maar je hebt dezelfde onboard controller (Promise Fasttrak 100 Lite) als ik, en in mijn moederbord boekje staat specifiek dat je maar 1 array (RAID-0 of RAID-1) kunt aanmaken. Als je meer schijven aansluit, zijn deze gewoon ATA 100.Op zaterdag 25 mei 2002 23:43 schreef Mr.CeeJay het volgende:
het is volgens mij niet mogelijk schijven van controller te verhuizen, tenzij ik het array opnieuw maak en dus data verlies / moet backuppen.
En ja, je hebt goed geraden.
Verwijderd
Op zaterdag 25 mei 2002 23:53 schreef FirePower het volgende:
[..]
Het zou kunnen dat het niet mogelijk is. Ik heb het nooit geprobeerd. Maar je hebt dezelfde onboard controller (Promise Fasttrak 100 Lite) als ik, en in mijn moederbord boekje staat specifiek dat je maar 1 array (RAID-0 of RAID-1) kunt aanmaken. Als je meer schijven aansluit, zijn deze gewoon ATA 100.
En ja, je hebt goed geraden.
heej niet stiekum jezelf quoten om meer techposts te krijgenOp zondag 26 mei 2002 00:09 schreef FirePower het volgende:
[..]
@echo off
Verwijderd
HOE KAN DAT?!Op zondag 26 mei 2002 00:15 schreef Mr.CeeJay het volgende:
[..]
heej niet stiekum jezelf quoten om meer techposts te krijgen
Ik heb mezelf niet gequote!
(Daar. Nog een Techpost.
edit:
Oeps, het lijkt erop dat ik op Quote ipv van Edit heb geklikt.

Oeps, het lijkt erop dat ik op Quote ipv van Edit heb geklikt.
Ja, je kan die HDD gewoon aan de andere kabel hangen zonder data-verlies. De pc moet dan wel uit staan 
Start opnieuw op. ga naar het bios. Herstel/maak een array en start weer op. Als het goed is sta je weer in Windows.
Start opnieuw op. ga naar het bios. Herstel/maak een array en start weer op. Als het goed is sta je weer in Windows.
Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!
wat betreft die controller op het mobo die maar een raid-array aankan: Er is een brazilianse site die gepatchde bios-en aanbiedt waar deze softwarematige begrenzing is weg gehaald. Zie verder de search.
Verwijderd
www.braziliantech.com had deze dingen. Maar nu zit er een forum op? (Najaa, ik kwam er niet al te vaak. Misschien zit dat forum er al een jaar of zoOp maandag 27 mei 2002 09:39 schreef Prince_of_Darkness het volgende:
wat betreft die controller op het mobo die maar een raid-array aankan: Er is een brazilianse site die gepatchde bios-en aanbiedt waar deze softwarematige begrenzing is weg gehaald. Zie verder de search.
Pagina: 1