Nieuwe tv kopen, advies nodig!

Pagina: 1
Acties:

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-02 20:44
Goed ik ben van plan om binnenkort toch maar een nieuwe tv te kopen, ik wil wel liever onder de 400 euro blijven...geeen breedbeeld,..een normaal goeie tv..welk merk is het beste bijvoorbeeld? of waar moet ik op letten?
{HZ}

ik heb momenteel een Sharp tv van 62cm ongeveer.

• Floppie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:55
Ga eens een kijkje in de winkel nemen.

Kijk wat je mooi vindt voor de prijs die je wilt.
Ik heb hier een Sony FD Trinitron Wega 50 Hz grootbeeld (51 cm).

Ziet er goed uit en die kosste een jaar geleden 1000 piek

• devilsnight
Iemand op m'n msn raad me volop aan altijd voor een 100hz tv te gaan, waarom eigenlijk? hoe zit dat verhaal met Hz sowieso eigenlijk? wat wordt er mooier door als ik bijvoorbeeld voor een 100 hz zou gaan? ja inderdaad..in de winkel kijken.,maar das net zoals vorige keer hardstikke moeilijk de ene winkel raad je dit aan en de andere weer dat....dus dacht ik laat ik het eens op een forum vragen...
mensen die ervaring met een goeie tv hebben etc...

• internetinfo
  • Nu online
100 Hz is scherper :)

Verwijderd

Hoe hoger het aantal Herz hoe rustiger het is voor je ogen. Het beeld wordt rustiger, volgens mij niet zozeer scherper.

• Asclepius
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-02 20:44
Wat stel je verder eigenlijk voor eisen aan je tv? Hoe groot moet het beeld zijn, bijvoorbeeld 55 of 70 cm, en wil je een vlakke beeldbuis. Over het algemeen zijn tv's met een vlakke beeldbuis een stuk duurder. Voor een budget van 400 euro moet je een tv met een beelddiagonaal van 70 cm wel kunnen krijgen.
Wat een goed merk is moet je toch een beetje zelf uitzoeken. Ik heb zelf goede ervaringen met Philips, maar Sony en JVC zullen ook goede tv's maken. Het best is om toch gewoon eens in de winkel te gaan kijken en je niet teveel aan te trekken van de verkopers.

• internetinfo
  • Nu online
Op zaterdag 25 mei 2002 18:08 schreef rubenski het volgende:
Hoe hoger het aantal Herz hoe rustiger het is voor je ogen. Het beeld wordt rustiger, volgens mij niet zozeer scherper.
jewel hoor, zet je monitor (als ie het aan kan) maar eens op 1200X960 en dat op 60Hz, je ziet geen flikker

volgens mij is dat hetzelfde als bij een TV, of niet :?

• Flarrestein
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-02 15:44

Flarrestein

Superworm Jim

Op zaterdag 25 mei 2002 18:08 schreef rubenski het volgende:
Bij 100hz wordt het beeld gewoon 2 maal zo vaak ververst. Dit is hetzelfde als met 100hz tl-balken voor kantoren, dit is rustiger voor je ogen en zo word je minder moe van het kijken.

HIER !!! PAK AAN

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-03 17:56
Ik denk dat je echt voor €400,- op koopjesjacht moet :P. Dus gewoon winkels , af en af shoppen. En gaan onderhandelen. Reclame folders, kijken helpt ook veel :).

Zeg bijvoorbeeld, bij zaak <winkel>, in <plaats> hebben ze de <merk> <type> en overige info <aantal cm, 50/100 Hz, en andere info>. En zeg dan bijvoorbeeld voor € <bedrag>. (Natuurlijk wel wat van afhalen, kan je gerust €50,- schelen :P )...

Zoheeft me pa : een philips 32" (niet plat), (32PW8504), 82 cm, 100 hz digital scan voor maar 2500 gulden mee genomen :P.

• devilsnight
Wat zijn de voordelen van een platte beeldbuis?
ik wil het beeld sowieso groters als mijn huidige hebben dus in de 70/74 cm

een breedbeeld wil ik niet nemen, mijn broer heeft een Philips breedbeeld...toen in die tijd de beste in zn soort
maar als ik zo gamecube games bij hem bekijk komen er toch echt redelijk wat kartels/pixels vrij wat op bijv. mijn sharp weer niet gebeurd... beeld is groter dus wordt alles een beetje uitgerekt..logisch eigenlijk..maar je moet toch met een veel groter beeld ook zeker nog wel games scherp kunnen draaien en zonder dat pixels echt zichtbaar worden?

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-03 17:56
Op zaterdag 25 mei 2002 18:57 schreef devilsnight het volgende:

een breedbeeld wil ik niet nemen, mijn broer heeft een Philips breedbeeld...toen in die tijd de beste in zn soort
maar als ik zo gamecube games bij hem bekijk komen er toch echt redelijk wat kartels/pixels vrij wat op bijv. mijn sharp weer niet gebeurd... beeld is groter dus wordt alles een beetje uitgerekt..logisch eigenlijk..maar je moet toch met een veel groter beeld ook zeker nog wel games scherp kunnen draaien en zonder dat pixels echt zichtbaar worden?
Bij een breedbeeld tv, kan je ook 4:3 weer geven :). Volgens mij heb je de verkeerde instellingen gebruikt of zoh :(.

Voordelen van platte beeldbuis : Kijkt fijner (persoonlijk!!), Minder last van licht inval , en kaatsing.

• Jivecar
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-11-2025
Op zaterdag 25 mei 2002 18:57 schreef devilsnight het volgende:
Net zoals bij een platte monitor, minimale reflectie van het scherm....

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

• Asclepius
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-02 20:44
Een platte beeldbuis heeft idd z'n voordelen. Het is alleen in het begin effe wennen als je altijd naar een tv met een iets bolle beeldbuis hebt gekeken. Het beeld van een platte beeldbuis lijkt dan in het begin namelijk een beetje hol.

• AlKoholiK
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-02 17:15

AlKoholiK

Mr. Dope E. Fish

Op zaterdag 25 mei 2002 18:25 schreef internetinfo het volgende:

[..]

jewel hoor, zet je monitor (als ie het aan kan) maar eens op 1200X960 en dat op 60Hz, je ziet geen flikker
Erhm, ik draai nu mijn 17" CRT-monitor op 1280X1024 op (jawel) 60Hz, en ik heb er geen last van :P
Maar ik kan me voorstellen dat als je hoger gewend bent, lager niet meer ziet zitten

DOPEFISH. The second-dumbest creature in the universe. This creature's thought patterns go "swim swim hungry, swim swim hungry". They'll eat anything alive and moving near them, though they prefer heroes.

Verwijderd

Waar op letten,

Kleuren, Helderheid, 100Hz (veel rustiger tijdens kijken), Vervorming...

Ik vind persoonlijk dat de volgende televisies (betaalbaar)
het beste beeld hebben.

I. Philips (of Aristona, is het zelfde)
II. JVC
III. Sony

• ktulu666
  • Laatst online: 05-11-2025
Op zaterdag 25 mei 2002 18:57 schreef Termi het volgende:
Zoheeft me pa : een philips 32" (niet plat), (32PW8504), 82 cm, 100 hz digital scan voor maar 2500 gulden mee genomen :P.
dat is toch wel duur hoor
heb pas de 32pw8806 gekocht bij de media markt
voor 1100 euro
volledig vlakke beeldbuis
100hz digital scan
crystal clear 3

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:16

aKra

Intentionally left blank.

Eentje waarop je Ned 1,2,3 en RTL 4,5 Yorin, SBS 6, Fox Kids/V8, NET 5 en nog vele meer op kan bekijken...

:+

Intentionally left blank.

Verwijderd

Op zondag 26 mei 2002 00:25 schreef aKra het volgende:
Eentje waarop je Ned 1,2,3 en RTL 4,5 Yorin, SBS 6, Fox Kids/V8, NET 5 en nog vele meer op kan bekijken...

:+
offtopic:
Ja lachen met jou joh.

Meneer de topicstarter, ik kan je keuze wel waarderen dat je niet zo'n suf breedbeeldapparaat wilt. Ik vind het nog steeds een idiote beslissing geweest dat dat ineens doorgevoerd moest worden (zal wel zijn om nog meer geld binnen te kunnen krijgen en mensen proberen allemaal een nieuwe tv aan te laten schffen, zo'n lekker groot log 60 kilo wegend en eigenlijk al achterhaald apparaat voor een paar ruggen). Wat ik daarvan heb gezien vind ik het echt helemaal nix. Beeld wordt veel kleiner voor het gevoel, en logischerwijs ook, in de hoogte gaat er een heleboel bij, en de breedte maakt dat niet echt goed vind ik, zelfs niet bij 32". Daarbij komt nog dat nog steeds lang niet alles breedbeeld uitgezonden wordt. Maar NOG belangrijker is dat die breedbeeld dingen nooit de scherpte lijken te kunnen halen van gewone 4:3 TV's ! Aan de ene kant ook weer een beetje logisch aangezien het grootste deel wat je op je tv bekijkt daar niet voor gemaakt is en de boel in de breedte uitgerekt moet worden en het in veel gevallen een kwestie is van behelpen. Proberen alles er zo goed mogelijk op te passen door de boel uit te rekken, in te drukken of af te knippen!
Maar inderdaad geef mij ook maar gewoon zo'n lekker grote glasplaat in 4:3. Mooi 70+CM Sony schermpje ... en inderdaad zou ik wel een 100Hz nemen dan, al is het alleen maar om je ogen een beetje te sparen!

Succes met je keuze!

• devilsnight
Kreeg via een andere forum een link naar een site die vrij goedkoop mooie tv's verkoopt..ik was verbaasd toen ik deze zag

http://www.budgethouse.nl/av/p95.html

wat zouden console games daar gaaf op spelen, of juist niet! beeld is nog veel groter dan mn broers breedbeeld..zou je toch zeggen dat het grafisch veel karteliger wordt en waziger..of is dit absoluut niet het geval met Projectie tvs? ziet er namelijk verdomd netjes uit van die link.

• devilsnight
???

Verwijderd

Op zaterdag 15 juni 2002 02:12 schreef devilsnight het volgende:
???
`

Kicken is niet lief en kunnen modjes boos van worden...

Foei !

niet meer doen he binnen 24 uur dan ;)

Verwijderd

Zoekfunktie en faq

• Flarrestein
  • Laatst online: 23-02 15:44

Flarrestein

Superworm Jim

devilsnight schreef op 14 juni 2002 @ 23:18:
Kreeg via een andere forum een link naar een site die vrij goedkoop mooie tv's verkoopt..ik was verbaasd toen ik deze zag

[url="http://www.budgethouse.nl/av/p95.html"]http://www.budgethouse.nl/av/p95.html[/url]

wat zouden console games daar gaaf op spelen, of juist niet! beeld is nog veel groter dan mn broers breedbeeld..zou je toch zeggen dat het grafisch veel karteliger wordt en waziger..of is dit absoluut niet het geval met Projectie tvs? ziet er namelijk verdomd netjes uit van die link.
Ik heb in mijn leven nooit een projectie tv gezien waarvan het beeld ook maar enigzins in de buurt van een normale beeldbuis kwam.
Doffer, minder contrast en veel last met invallend licht.

Kortom, bagger.

HIER !!! PAK AAN

• tozzke
  • Laatst online: 06:07

tozzke

aka tozzert

ZEER ZEKER NIET :)

het is eerder waziger, maar idd wel rustiger voor de ogen (schijnt)

ik heb zelf in een audio/video-zaak gewerkt, maar persoonlijk vind ik 50Hz gewoon natuurlijker. Dan heb je ook nog TV's met allerlei extra zooi als natural scan enz.... Zulke TV's zijn trager (je ziet een nasleep)
ik heb een JVC breedbeeld TV 50Hz, bevalt me uitstekend

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04:27

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

hoe zit het eigenlijk met de nieuwe generatie game consoles en 100Hz? ik meen nog te herinneren dat de oude consoles hier vroeger problemen mee hadden.

is dit tegenwoordig nog zo?

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

• thealterego1
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06:08

thealterego1

iedereen gelukkig nieuwjaar

Als je op www.kieskeurig.nl op 70 t/m 99 cm zoekt onder de 400 euro en breedbeeld blijven er al weinig tv's over. 100 herz tv's heb je voor die prijs dan helemaal niet meer.
Als je dan een maatje kleiner neemt, beveel ik de jvc AV25BT5S aan. Is dan wel 50 herz maar kijkt wel fijn en is 400 euro.

iemand iets leuks?

• gp500
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
ik zou toch gewoon een breedbeeld doen en 100HZ. vlak beeld weet ik niet zo
en JVC breedbeeld vindt nog steeds stuk beter dan de andere merken in breedbeeld.
Pagina: 1